Ampén
Basic
Den där är riktigt fin. Radiomir har inte intresserat mig tidigare, men tänker om nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är riktigt fin. Radiomir har inte intresserat mig tidigare, men tänker om nu
Gröna dragspel FINNS i 26mm! Jag har 2stLåter ju helt idiotiskt. Det finns ju på hemsidan. En kompis till mig i Italien säger att man kan ringa vilken Panerai Botique som helst och beställa direkt från dem. De bjuder på frakten.
Här hade jag det på 305Blir fan snurrig. MXE07XD4
Grönt dragspel vill jag ha.
Snygg klockaHär hade jag det på 305
Men det måste vara Accordian (dragspel) bandet och inte officine Panerai bandet,Låter ju helt idiotiskt. Det finns ju på hemsidan. En kompis till mig i Italien säger att man kan ringa vilken Panerai Botique som helst och beställa direkt från dem. De bjuder på frakten.
Tack! Men grundjobbet gjordes ju av de schweizare som bar runt på den för 70 år sen och fixade patinan@oddface du är verkligen helt fantastiskt duktig!
Detta kommer nog få mycket handledstid även om jag jämför med alla andra du gjort.
Arkivbild på bilmejsel.Paniken som uppstår när man river åt sig posten och hoppar in i bilen och inser att man har nytt från allas vår Oddface
Inser att jag behöver verktyg liggandes i handskfacket.
På riktigt, riktigt bra!@oddface du är verkligen helt fantastiskt duktig!
Detta kommer nog få mycket handledstid även om jag jämför med alla andra du gjort.
Varför har inte jag ett sånt? Nu har jag visserligen minst 1 kanske flera schweiziska ammo från dig, som är riktigt bra, men det där var outstanding!Tack! Men grundjobbet gjordes ju av de schweizare som bar runt på den för 70 år sen och fixade patinan
Stämmer, precis samma färg. Har båda. Sitter på min 382 just nuDet är väl samma färg som det gröna på 111 ovan?
JÄMFÖRT med 47mm sa jag.
Du är hård som sten. Mitt finger vilar tungt på ”banna honom avtryckaren” just nu.JÄMFÖRT med 47mm sa jag.
Smaken är olika och man ska välja den modell som man själv gillar och som sitter bäst. Tycker du har gjort ett bra val. Själv har jag en 305 som jag gillar för att titan är härligt matt och en clean tavla, hade den varit i 42mm så hade jag köpt den ändå
Äsch vi skojas bara. Jag hade lätt kunnat köra på en 47:a även om jag inte har handlederna för det. Storleken är sekundär för mig.Smaken är olika och man ska välja den modell som man själv gillar och som sitter bäst. Tycker du har gjort ett bra val. Själv har jag en 305 som jag gillar för att titan är härligt matt och en clean tavla, hade den varit i 42mm så hade jag köpt den ändå
Coolt på ett lite leråkerigt vis!Är tidig ut med höstens band. Försäljningsargument som ”ser ut som en leråker” kan man ju bara inte bortse från
Mycket bra! Kratta manegen för vår svenska gräddfil under P-day..Haft en trevlig kväll med Spiros och Lisa
Skägget och pannan funkar bra ihopHaft en trevlig kväll med Spiros och Lisa
Gå 47 direktHar varit sugen på Panerai ett tag. Testade min första i butik i helgen (PAM01392). Den satt så sjukt bra. Som tur är har jag redan förbrukat årets klockbudget med råge så jag kan ta det lite piano och göra min research för en gång skull.
Det jag tror jag söker:
- Boett i stål
- Kan tänka mig att köpa både nytt eller begagnat
- Inget krav på inhouse
- Sandwich tavla
- Luminor
- Gillar 1950 Case men har ju inte testat något annat
- 42mm satt väldigt bra men har inte testat 44mm
- Ska gå att bada med så ingen due
- Föredrar få komplikationer. Gärna bara timmar och minuter
- Både manuell och automat funkar
Jag har mycket att testa och inser att preferenserna kan komma att ändras under resans gång så se inte listan som några hårda krav. Efterfrågar lite vägledning i denna djungel. Några fällor man ska passa sig för eller tips på modeller jag bör se lite mer på?
All input av intresse och tas emot med största tacksamhet.
Jag kommer garanterat testa en 47 nästa gång jag har vägarna förbi AD. Vi får väl se hur det känns. Tror säkert 44 skulle kunna funka man kanske inte 47. Ska dock inte säga för mycket innan jag testat.Gå 47 direkt
372... eller 422?
Tycker 47 har bättre proportioner generellt...Jag kommer garanterat testa en 47 nästa gång jag har vägarna förbi AD. Vi får väl se hur det känns. Tror säkert 44 skulle kunna funka man kanske inte 47. Ska dock inte säga för mycket innan jag testat.
Tack för tipsen. Ska absolut ge 47mm en chans. Det låter ju stort men det är nog klokt att testa lite olika och låta det marinera. Både 372 och 422 ser trevliga ut annars.Tycker 47 har bättre proportioner generellt...
Ska du ha 42mm (och ingen due) kommer du inte ifrån subsekund och datum. Testa 44mm och ffa Bettarinicaset. Då har du t.ex 914, 560 och 390 om du vill ha ’base’ (2 visare)Har varit sugen på Panerai ett tag. Testade min första i butik i helgen (PAM01392). Den satt så sjukt bra. Som tur är har jag redan förbrukat årets klockbudget med råge så jag kan ta det lite piano och göra min research för en gång skull.
Det jag tror jag söker:
- Boett i stål
- Inget krav på inhouse
- Sandwich tavla
- Luminor
Jag har mycket att testa och inser att preferenserna kan komma att ändras under resans gång så se inte listan som några hårda krav. Efterfrågar lite vägledning i denna djungel. Några fällor man ska passa sig för eller tips på modeller jag bör se lite mer på?
Håller med @Videll . Jag hade först börjat med att testa någon Luminor 44mm hos AD t.ex 1312 (1950) och 914 (Bettarini). Jämför båda med varandra för att se vilket case som du föredrar, båda referenserna finns nog tillgängliga i butik. Kolla också på https://watchbase.com/panerai så hittar du någon ref du gillar.Har varit sugen på Panerai ett tag. Testade min första i butik i helgen (PAM01392). Den satt så sjukt bra. Som tur är har jag redan förbrukat årets klockbudget med råge så jag kan ta det lite piano och göra min research för en gång skull.
Det jag tror jag söker:
- Boett i stål
- Inget krav på inhouse
- Sandwich tavla
- Luminor
Ska du ha 42mm (och ingen due) kommer du inte ifrån subsekund och datum. Testa 44mm och ffa Bettarinicaset. Då har du t.ex 914, 560 och 390 om du vill ha ’base’ (2 visare)
Håller med @Videll . Jag hade först börjat med att testa någon Luminor 44mm hos AD t.ex 1312 (1950) och 914 (Bettarini). Jämför båda med varandra för att se vilket case som du föredrar, båda referenserna finns nog tillgängliga i butik. Kolla också på https://watchbase.com/panerai så hittar du någon ref du gillar.
Men om det fortfarande är 42mm som gäller till slut så är 1392 ett bra alternativ