• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guld!

2021_0531_20025600 (1).jpg
Den där är riktigt fin. Radiomir har inte intresserat mig tidigare, men tänker om nu😃

Smaken är olika och man ska välja den modell som man själv gillar och som sitter bäst. Tycker du har gjort ett bra val. Själv har jag en 305 som jag gillar för att titan är härligt matt och en clean tavla, hade den varit i 42mm så hade jag köpt den ändå
Äsch vi skojas bara. Jag hade lätt kunnat köra på en 47:a även om jag inte har handlederna för det. Storleken är sekundär för mig.

Har varit sugen på Panerai ett tag. Testade min första i butik i helgen (PAM01392). Den satt så sjukt bra. Som tur är har jag redan förbrukat årets klockbudget med råge så jag kan ta det lite piano och göra min research för en gång skull.

Det jag tror jag söker:
  • Boett i stål
  • Kan tänka mig att köpa både nytt eller begagnat
  • Inget krav på inhouse
  • Sandwich tavla
  • Luminor
  • Gillar 1950 Case men har ju inte testat något annat
  • 42mm satt väldigt bra men har inte testat 44mm
  • Ska gå att bada med så ingen due
  • Föredrar få komplikationer. Gärna bara timmar och minuter
  • Både manuell och automat funkar

Jag har mycket att testa och inser att preferenserna kan komma att ändras under resans gång så se inte listan som några hårda krav. Efterfrågar lite vägledning i denna djungel. Några fällor man ska passa sig för eller tips på modeller jag bör se lite mer på?

All input av intresse och tas emot med största tacksamhet.

Har varit sugen på Panerai ett tag. Testade min första i butik i helgen (PAM01392). Den satt så sjukt bra. Som tur är har jag redan förbrukat årets klockbudget med råge så jag kan ta det lite piano och göra min research för en gång skull.

Det jag tror jag söker:
  • Boett i stål
  • Inget krav på inhouse
  • Sandwich tavla
  • Luminor

Jag har mycket att testa och inser att preferenserna kan komma att ändras under resans gång så se inte listan som några hårda krav. Efterfrågar lite vägledning i denna djungel. Några fällor man ska passa sig för eller tips på modeller jag bör se lite mer på?

Gå 47 direkt;)
372... eller 422?

Det jag tror jag söker:
  • Boett i stål
  • Inget krav på inhouse
  • Sandwich tavla
  • Luminor

Ska du ha 42mm (och ingen due) kommer du inte ifrån subsekund och datum. Testa 44mm och ffa Bettarinicaset. Då har du t.ex 914, 560 och 390 om du vill ha ’base’ (2 visare)

Det jag tror jag söker:
  • Boett i stål
  • Inget krav på inhouse
  • Sandwich tavla
  • Luminor

Håller med @Videll . Jag hade först börjat med att testa någon Luminor 44mm hos AD t.ex 1312 (1950) och 914 (Bettarini). Jämför båda med varandra för att se vilket case som du föredrar, båda referenserna finns nog tillgängliga i butik. Kolla också på https://watchbase.com/panerai så hittar du någon ref du gillar.

Men om det fortfarande är 42mm som gäller till slut så är 1392 ett bra alternativ 👍

Ska du ha 42mm (och ingen due) kommer du inte ifrån subsekund och datum. Testa 44mm och ffa Bettarinicaset. Då har du t.ex 914, 560 och 390 om du vill ha ’base’ (2 visare)

Håller med @Videll . Jag hade först börjat med att testa någon Luminor 44mm hos AD t.ex 1312 (1950) och 914 (Bettarini). Jämför båda med varandra för att se vilket case som du föredrar, båda referenserna finns nog tillgängliga i butik. Kolla också på https://watchbase.com/panerai så hittar du någon ref du gillar.

Men om det fortfarande är 42mm som gäller till slut så är 1392 ett bra alternativ 👍

Ja insåg först när jag kom hem och läste på lite mer att det va betydligt mer begränsat utbud på 42mm. Då har jag i alla fall inte missat något där. Ska testa lite olika storlekar och case nästa gång jag har vägarna förbi AD. Tack för alla tips.

Skulle det landa i 42mm så är inte sekund och datum någon deal breaker. Ser att det även finns 2392 samt 392 men dom ser snarlika ut.

Tillbaka
Topp