• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppdatering.

1622386209858.png
la in i lathunden nu

jag är förvånad över att radiomir 1940 47mm (typ 587?) är så mycket lägre än 372/422. Stämmer detta, på bilder ser casen väldigt lika ut?
Svårläst tabell. 587 är en halv millimeter kortare än 372, om jag har rätt data. Jag har för mig att vi har diskuterat och jämfört i tråden förut och att det är så.

Om man nu, som @metamorfos sa, skulle ta med vikt i den lilla databasen, var 17 hittar man den infon?

Och mer specifika frågor för den delen. Vad väger en 1312? Vad väger en 1392? Någon som har koll?

Om man nu, som @metamorfos sa, skulle ta med vikt i den lilla databasen, var 17 hittar man den infon?

Och mer specifika frågor för den delen. Vad väger en 1312? Vad väger en 1392? Någon som har koll?
"89g of the Luminor Marina eSteelTM components are made of recycled-based materials, corresponding to the 58,4% of the total weight of the watch (that is 152,4g)."
Jag gissar att 1312 väger motsvarande då?

Avseende tabellerna, mäta höjden inklusive glaset. Bör isf kanske bli olika mått med olika glas?

@azcii förresten ... du har några fler smeknamn att lägga till i lathunden, tror jag. :) Typ 1118 TRON, 2020 VENTI, piccolo blonzo etc. :)

Tillbaka
Topp