• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Två olika sommar combos 😎
På vänstern 372 på gult @oddface canvas. På högern vittt gummi på 26an.

Hiss eller diss?
BCB78E78-9E60-43D0-B19B-A050E114C282.jpeg
FDE21E25-CE05-45EB-8C70-ADF2FE937EA9.jpeg
Hade du haft det gula på 026 så hade du fått 10/10 i färgkombinationspoäng!

Vitt är känt Miami-vibe.

Hade dock gärna haft ett vitt gummi till en svart boett, men jag är bestämt för blek för att ha vitt gummi tror jag. Får prova en dag
Jag har svårt att bestämma mig, men vänjer mig sakta men säkert, shorts med lite palmer ger Miami känsla 😎 fast ännu mer om dom varit rosa...

Bilagor

• 51FF0C35-C291-458B-BC29-6CD9ADC8096F.jpeg
    51FF0C35-C291-458B-BC29-6CD9ADC8096F.jpeg
    646.6 KB · Visningar: 13
Du får nog omformulera din fråga. Det är två helt olika caseformer.

Luminor Bettarini 44 är en 44mm boett som Paneraierna som släpptes 1993 (när Panerai för första gången släppte klockor till din publika marknaden) hade.

Radiomir 1940 boetten är inspirerad av vintage Rolex-Panerai 6152 från 40/50-talet med helt annan form

Tillägg - ovanifrån ser de måhända likadana ut för det otränade ögat, men googla modellerna och kolla foton från sidan.

Tack! Jag ska läsa på lite mer 😀

Jag är en klockbadare. Har dock inte hunnit doppa min 111 än. Badar ni med era pannor och vad använder ni för band isf? Är det uteslutande gummi? Funkar det med canvas?

Jag förstod det som att det är skadligt för läder att bada med det. Är det fel? Tänkte att canvas ofta är klädda med läder på insidan och att det därför skulle vara skadligt för bandet även i det fallet?
En del läder är behandlat så att det verkligen klarar badet. De flesta läder klarar badet bra. De flesta läder borde man sköta om ändå, och hålla rent från smuts och svett exempelvis. @Hoffa badar bastu med sitt tan assolutamente och det ser bra ut efteråt. Men ... vi kan ju fråga en läderexpert, typ @oddface om detaljer i vad man bör och inte bör göra.

Jag har ett gäng canvas som möjligen har läder inuti för att stabilisera, men det bryr jag mig inte om. Band är dessutom till för att användas. Du kan ju undvika att göra som Hoffa och gå hårt åt dina OEM-läder om du vill sälja klockan med dem intakta, men annars ... go nuts.

En del läder är behandlat så att det verkligen klarar badet. De flesta läder klarar badet bra. De flesta läder borde man sköta om ändå, och hålla rent från smuts och svett exempelvis. @Hoffa badar bastu med sitt tan assolutamente och det ser bra ut efteråt. Men ... vi kan ju fråga en läderexpert, typ @oddface om detaljer i vad man bör och inte bör göra.

Jag har ett gäng canvas som möjligen har läder inuti för att stabilisera, men det bryr jag mig inte om. Band är dessutom till för att användas. Du kan ju undvika att göra som Hoffa och gå hårt åt dina OEM-läder om du vill sälja klockan med dem intakta, men annars ... go nuts.
Instämmer i ovan... bada använd och njut! Lädret får en härlig patina av bad, torka dom långsamt efteråt och smörj ev in det lite 👍
Undvika bad med croc och alligator och haj har jag dock blivit rekommenderad, lite konstigt då det är vatten djur.

Instämmer i ovan... bada använd och njut! Lädret får en härlig patina av bad, torka dom långsamt efteråt och smörj ev in det lite 👍
Undvika bad med croc och alligator och haj har jag dock blivit rekommenderad, lite konstigt då det är vatten djur.
Färgat läder ska man väl undvika kanske och jag har fått för mig att de du nämnde ofta är färgade.

Tillbaka
Topp