• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gratulerar. :)

Men, BFU, vad står det för? Jag googlade och fick lite väl många förslag som jag är säker på att det inte är.

Bild för uppmärksamhet?

Personligen gillar jag ju 399 och håller inte med @Burnman
Edit. 390 skall det vara
EA551A26-5CB5-47BE-AC1F-AA3EE1CC3978.jpeg
Fanns bevisligen fler betydelser än det jag ansåg uppenbart 😬 Som @Eqn gissar menade jag helt riktigt: Bild För Uppmärksamhet. 390 är sjukt vacker, bara jag som är Butt fucking ugly

Av?

Har främst sett medelåldersmän med Panerai och därför fått uppfattningen att Panerai är främst populär hos medelåldersmän.
Kanske stämmer till viss del, men jag har sett många 90-talister köra Panerai.

Jag är själv under 35, men växte upp med Arnold/Stallone-filmer. Dessa två är anledningen till att jag fick upp ögonen för Panerai från början

Kanske stämmer till viss del, men jag har sett många 90-talister köra Panerai.

Jag är själv under 35, men växte upp med Arnold/Stallone-filmer. Dessa två är anledningen till att jag fick upp ögonen för Panerai från början
Jag må ha en liten kula och cyklar mtb på fritiden men är fortfarande under 25
Har ju inte påstått att det enbart är medelåldersmän och jag vet att det folk i alla åldrar bära panna.

Vet inte vad syftet med det uttalandet är men det är nog första gången jag läst/hört/funderat på det. Skulle dock säga att Breitling äger den titeln redan :)
Inte faktiskt tänkt på det, men nu när du skriver det, så verkar varje man som längtar tillbaka till glada 80 och 90-talet äga minst en Chronomat.

Det ändrar inte faktumet att Panerai inte verkar speciellt poppis bland unga män.

Kan ju också vara så att lite klockerfarenhet behöver växa fram under ett par år innan man fattar 😁

Jag var 16 när jag hade jobbat ihop till min första riktiga klocka (en Omega Seamaster efter att ha sett Golden eye på bio samma år).
Två år senare hade jag köpt min första Rolex sub.
Ytterligare 20 år av olika Rolex-modeller, en förbannad mängd Reversos, ett par nävar Breitling, en drös IWC:er samt en och annan Hublot, Chopard mfl innanjag verkligen fattade. Det som först föreföll som ett vanskapt tingest i Daylight blev något helt annat när jag första gången fick se en PAM024. Sedan trillade polletten ner och jag fattade formspråket.
Och ja, jag fyller 40 om tre månader.

Pannorna har precis allt jag vill ha i en klocka. Egensinnighet, historik och en käftsmäll av personlighet 💪

Kan ju också vara så att lite klockerfarenhet behöver växa fram under ett par år innan man fattar 😁

Jag var 16 när jag hade jobbat ihop till min första riktiga klocka (en Omega Seamaster efter att ha sett Golden eye på bio samma år).
Två år senare hade jag köpt min första Rolex sub.
Ytterligare 20 år av olika Rolex-modeller, en förbannad mängd Reversos, ett par nävar Breitling, en drös IWC:er samt en och annan Hublot, Chopard mfl innanjag verkligen fattade. Det som först föreföll som ett vanskapt tingest i Daylight blev något helt annat när jag första gången fick se en PAM024. Sedan trillade polletten ner och jag fattade formspråket.
Och ja, jag fyller 40 om tre månader.

Pannorna har precis allt jag vill ha i en klocka. Egensinnighet, historik och en käftsmäll av personlighet 💪
Din historia låter ju verkligen som en av många orsak till varför panna inte är speciellt poppis bland unga och grattis i förskott! :)

Din historia låter ju verkligen som en av många orsak till varför panna inte är speciellt poppis bland unga och grattis i förskott! :)

Möjligt. De är ju lite ”extra allt” i många avseenden och det i sin tur kanske kräver lite mer av den som köper en. Är man ung och ska skyffla iväg den sortens pengar på en klocka så fattar jag att Panerai inte är förstavalet.
Om man är lite nervig över hur omgivningen ser på ”märket” så finns det ju tryggare val.
Eller så är det bara en fråga om tycke och smak.

Det finns klockor som lämnar mig fullständigt kall. Skulle aldrig ens överväga en Seiko, en Grand Seiko, Linde Werdelin, Oris, Tudor, Squale, S&S och många fler. Det finns inget i deras utbud som jag går igång på alls.

Fast det är ju precis det som är tjusningen. Man får uttrycka sin personlighet med sin klocka. Och med Pannor och alla straps kan man förstärka uttrycket ytterligare.
Fast detta vet du ju redan 🙂

Data? Det är inte så jag gjort en akademisk studie. Utan jag har enbart fått den uppfattningen.
Jag har efter att ha deltagit i diverse GTG här i Sverige fått uppfattningen att det är blandad ålder. :) Vi har definitivt både unga och gamla i gänget. Och de i mitten.

Tillbaka
Topp