Jag är en klockbadare. Har dock inte hunnit doppa min 111 än. Badar ni med era pannor och vad använder ni för band isf? Är det uteslutande gummi? Funkar det med canvas?
badar med alla pannor, i nästan alla band jag har
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är en klockbadare. Har dock inte hunnit doppa min 111 än. Badar ni med era pannor och vad använder ni för band isf? Är det uteslutande gummi? Funkar det med canvas?
Finns ju mycket canvasband som inte har läder i sig också. Jag gissar på att c:a 90% av de jag gjort sista tiden har varit rena canvas.Jag förstod det som att det är skadligt för läder att bada med det. Är det fel? Tänkte att canvas ofta är klädda med läder på insidan och att det därför skulle vara skadligt för bandet även i det fallet?
Precis så. Med tillägg för vissa kantfärger också kan må lite dåligt av bad. Men det är ju inte så vanligt på den typen av band man badar med ändå så.Instämmer i ovan... bada använd och njut! Lädret får en härlig patina av bad, torka dom långsamt efteråt och smörj ev in det lite
Undvika bad med croc och alligator och haj har jag dock blivit rekommenderad, lite konstigt då det är vatten djur.
Var är 26an med det vita gummit?! #miamivibsFärgbomb!!! och jävlar vilka spiror
Utbytt idagVar är 26an med det vita gummit?! #miamivibs
Är på jakt efter 372 alt 422. Finns det någon på detta forum som vill sälja sin så hör av er.
Har kollat Chrono24, men känner mig inte helt 100. Ni har kanske erfarenheter från affärer ni gjort där??
Tack för svar. Är en Due 38 svårsåld på andrahandsmarknaden?Ta en platt linjal och mät bredden.
En 38mm är 46mm. 42mm är 48.5mm. 44mm är 53mm. Är du innanför något av de måtten så sitter storleken bara i huvudet.
Min handled är 56mm bred. Det är även 47mm luminor. Jag är lite rädd. Det sitter i mitt huvud. Det funkar egentligen.
Pm..Är på jakt efter 372 alt 422. Finns det någon på detta forum som vill sälja sin så hör av er.
Har kollat Chrono24, men känner mig inte helt 100. Ni har kanske erfarenheter från affärer ni gjort där??
Finns en mkt fin 422 hos @Eqn som ligger på köp och sälj.Är på jakt efter 372 alt 422. Finns det någon på detta forum som vill sälja sin så hör av er.
Bland Paneristi är det mer eller mindre omöjligt, om det inte är någon som tänkt köpa en till frugan. Så, jag gissar att den är relativt svårsåld även utanför vår ankdamm.Tack för svar. Är en Due 38 svårsåld på andrahandsmarknaden?
Tack för svar. Blir nog en Cartier Santos Medium istället då. Men en due 38 kommer komma till samlingen när tiden är rätt.Bland Paneristi är det mer eller mindre omöjligt, om det inte är någon som tänkt köpa en till frugan. Så, jag gissar att den är relativt svårsåld även utanför vår ankdamm.
Ja, shit så billigt, 1,1 miljon SEK bara. Vilket jag alltid går omkring med i bakfickan.Rolex-Panerai Carabinieri – The Origins – At Phillips Hong Kong
Rolex-Panerai watches featuring special matriculation numbers are the pinnacle of military watch collecting. After the spectacular sale of an old Japanese Panerai collection in November 2020, Phill…perezcope.com
Intressant...
Synd man missade auktionen
Rolex-Panerai Carabinieri – The Origins – At Phillips Hong Kong
Rolex-Panerai watches featuring special matriculation numbers are the pinnacle of military watch collecting. After the spectacular sale of an old Japanese Panerai collection in November 2020, Phill…perezcope.com
Intressant...
Synd man missade auktionen
Vad tror du om 42mm due. Är den enklare att sälja på andrahandsmarknaden? Sorry om jag är jobbig men är relativt ny när det gäller PANERAI. Vänlig hälsningar kiboBland Paneristi är det mer eller mindre omöjligt, om det inte är någon som tänkt köpa en till frugan. Så, jag gissar att den är relativt svårsåld även utanför vår ankdamm.
Något enklare, men fortfarande svårt. Due är inte vad folk i allmänhet tycker att panerai ska vara.Vad tror du om 42mm due. Är den enklare att sälja på andrahandsmarknaden? Sorry om jag är jobbig men är relativt ny när det gäller PANERAI. Vänlig hälsningar kibo
Så då måste jag upp på mått ca 44?Något enklare, men fortfarande svårt. Due är inte vad folk i allmänhet tycker att panerai ska vara.
Beror på.Så då måste jag upp på mått ca 44?
Köp en 38mm Due om du gillar den. Njut. Ta förlusten.Så då måste jag upp på mått ca 44?
Hej igen, vet du om Panerai öka priserna årlige/ibland? typ som Rolex?Köp en 38mm Due om du gillar den. Njut. Ta förlusten.
Var medveten om att Due är ett dressur med dålig WR bara.
Hela tidenHej igen, vet du om Panerai öka priserna årlige/ibland? typ som Rolex?
Årliga prisjusteringar har i princip merparten av tillverkarna. Däremot är det få vars andrahandsvärde följer med på samma sätt som Rolex.Hej igen, vet du om Panerai öka priserna årlige/ibland? typ som Rolex?
Gratulerar.Vädret har ju varit alldeles strålande denna helg! Så husse har faktiskt badat pool både lördag och söndag. 390:n fick givetvis haka på! Det var första gången jag hade panna på i samband med bad! Satan vilken läsbarhet det blir i vattnet! Kommer väl knappast som en chock här i tråden men jag är om möjligt mer förälskad i pannan nu än innan!!
Om bara den vita subben kunde komma i min ägo också så skulle jag kunna dö lycklig sen…
Sidospår: ingen här i tråden som sitter på ett 24mm brunt OP-gummi och vill göra ett byte mot det gröna dito? Dra ett pm isånafall
BFU:
Bild för uppmärksamhet?Gratulerar.
Men, BFU, vad står det för? Jag googlade och fick lite väl många förslag som jag är säker på att det inte är.
Personligen gillar jag ju 399 och håller inte med @BurnmanGratulerar.
Men, BFU, vad står det för? Jag googlade och fick lite väl många förslag som jag är säker på att det inte är.