• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Det var skarpsynt, imponerande🧐
Etiketten...

Måste säga att det känns jäkligt häftigt med den på armen. Gediget, manligt, kvalité och inte så mainstream.
Beställde igår vid 17-snåret från Italien och kom idag strax efter 14
Ser ut som den nya gröna 1312:an? I så fall är det nog den första på forumet.

Önskar alla en riktigt fin fredag 💋
01E38D4E-D939-44D9-99B5-59B352EF1BFD.jpeg
D9D864C8-5A87-4B89-9341-5BF832F44B9E.jpeg

Riktigt läckert

Hej

Hade inte en aning, mina linser är lite trötta men ev så har du rätt, det är nog inget man ser om man inte har något att jämföra mot, även om jag gillar den icke gröna bättre på bilden😀
Är man så pass nörd som jag är så ser man det direkt. :) Det kräver lite träning, säkert. Din är definitivt den mer gröna, och därmed är det Panerais tämligen nya release av 1312, ovanligt.

Man har olika färdigheter, jag är grym på att hitta defekter på lackad plast (läs bil). Det här är svårare, du har säkert rätt. Är det ovanligt är det givetvis bonus.
Tackar för info/upplysningen😀

Är man så pass nörd som jag är så ser man det direkt. :) Det kräver lite träning, säkert. Din är definitivt den mer gröna, och därmed är det Panerais tämligen nya release av 1312, ovanligt.

Man har olika färdigheter, jag är grym på att hitta defekter på lackad plast (läs bil). Det här är svårare, du har säkert rätt. Är det ovanligt är det givetvis bonus.
Tackar för info/upplysningen😀

Om vi ska vara sådana så har jag dåliga nyheter. :) Panerai noterade att 1312 var den mest sålda/populära modellen all over the world för några år sedan, så då har de pumpat ut fullt av samma stil (massa modeller som ser mer likadana ut än vad man brukar säga om Panerai) samt tweakat 1312 (och lillebror 1392) till att bli än mer populära (folk, dock inte jag, gillar grön lysmassa mer än beige). Så, när det kommer till ovanligheten har du egentligen valt fel panna. :) Men grattis likväl. Jag hoppas du kommer trivas med den.

Jaha, då har det hänt även mig då, mejselhelvetet har gått sönder 🤬
Blir till att beställa ny snarast. Är i ärlighetens namn sådär sugen på att köpa original från AD. Inte för jag är snål, men för att kvaliten verkar bevisligen vara halvdan!?

Så vad jag undrar är, vad för storlek ska man ha?? Vill minnas att @mårt skrivit 1,6mm någon gång?! Stämmer det? Givetvis får vem som helst svara som VET. Det är en 390 jag har om det nu kan göra någon skillnad

Blir till att beställa ny snarast. Är i ärlighetens namn sådär sugen på att köpa original från AD. Inte för jag är snål, men för att kvaliten verkar bevisligen vara halvdan!?

Så vad jag undrar är, vad för storlek ska man ha?? Vill minnas att @mårt skrivit 1,6mm någon gång?! Stämmer det? Givetvis får vem som helst svara som VET. Det är en 390 jag har om det nu kan göra någon skillnad
Köp en bergeon 1,6. Funkar finfint.

1,6 ja. Gör som @Compiss säger. :)

Plus 3, 1.6 funkar av många märken. Bergeron bla

Tänkte beställa en PAM01314 - vit tavla. Tycker den är så jäkla snygg. Någon som har en? Vilka straps (och var) ska man köp till denna tycker ni?
83F00352-8119-4CAC-A525-37E04A083BB2.jpeg

Tillbaka
Topp