• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi hade regn inatt och på fm idag men nu 👌😎
03404F82-F299-433A-B29E-3A0B8073A952.jpeg

Samma här i Stockholm förutom att det fortfarande regnar.

Ny keps som jag älskar! Stort tack till @mårt som beställde en, insåg att han inte gillade den och lade ut den på auktion. Stort tack också för den personliga leveransen. Stort tack till @Videll som designade kepsen ifråga. Och slutligen stort tack till @azcii som missade auktionen men ändå slängde in en rejäl slant.
9D5D6638-B10C-472E-AEEC-1FE284B949C0.jpeg
Snyggt 👍
Jag behöver nog också en ☝️ kanske ska satsa på en med logo varianten som @cjperry skapade?!

Hej tråden,

finns det någon lista på samtliga modeller på 40 mm?
Watchbase.com listar alla 40mm modeller (som är helt kända iaf, det finns några modeller som jag inte vet storlek på som är gjorda till kompisar och vip typ), men de listar dem inte i ordning. Gå hit https://watchbase.com/panerai/luminor och sök på sidan "40" så får du nog typ alla. Det verkar vara 16 modeller, vilket jag stämma tycker jag.

Ni får ursäkta mina nybörjarfrågor.
Men har Panerai AR-behandling? Om ja, är det på utsida och/eller insida?

Ni får ursäkta mina nybörjarfrågor.
Men har Panerai AR-behandling? Om ja, är det på utsida och/eller insida?
AR-behandling ja, och bara på insidan, om jag minns rätt. Tror det är för att utsidesbehandling repas lätt, eller något sånt. Jag har egentligen inte koll, har bara läst det här nånstans.

AR-behandling ja, och bara på insidan, om jag minns rätt. Tror det är för att utsidesbehandling repas lätt, eller något sånt. Jag har egentligen inte koll, har bara läst det här nånstans.
Tack för svar. Ja, AR-behandling på utsidan repas och kan få fläckar osv. Men det är riktigt snyggt med AR på utsidan dock.

Hej! Är det någon som känner till en urbutik i Göteborg där de kan trycktesta min Pam 510 innan jag dyker med den under semestern? Kollade både med Bergströms och Jarl Sandins men de var båda ovilliga att testa då de bara trycktestade klockor dom själv sålde.

Tillbaka
Topp