• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack för alla tipsen på forumet. Blev en ny PAM1314 till slut. Kommer en bild här, passar fint till barnvagnen. :p Nu armband - vet någon vart man köper OEM band ”billigt” och enkelt? Samt vad ska man komplettera med, tubes och buckle?

Bilagor

• 35B9E929-60EB-45CB-8884-B1AEBC5E4526.jpeg
    35B9E929-60EB-45CB-8884-B1AEBC5E4526.jpeg
    373.2 KB · Visningar: 20
Tack för alla tipsen på forumet. Blev en ny PAM1314 till slut. Kommer en bild här, passar fint till barnvagnen. :p Nu armband - vet någon vart man köper OEM band ”billigt” och enkelt? Samt vad ska man komplettera med, tubes och buckle?
Färscht! Grattis.
Vart på hemsidan hittade du detta bandet, letade man fann inget :)
Jag fick en mängd förslag på canvas från @oddface på mail. Skriv ett PM och berätta vad du är ute efter så brukar det komma ett svar rätt så omgående. :)

Har Panerai-intresset kommit kommit tillbaka i bredd på forumet sista månaderna månne?
Känns som att fler än någonsin köpt.

Har gjort samma reflektion, slump eller inte men riktigt roligt med fler…
Även mer köpes och mindre säljes sista månaderna.
Spontant så känns det som allt fler pratar om Panerai men jag skyller på Clubhouse..... Inte lätt att stå emot alla frestningar när Panerai-ägarna pratar så gott om det!

Är för närvarande panerai-lös efter att 682an fick lämna.
Letar men vet inte vad jag vill ha riktigt.
47 är för stort för mina handleder. Måste vara automatiskt verk. Helst 1950-caset och med genomskinlig baksida.
Har haft 1359, 422, 233, 424, 682 i den ordningen.
Samtidigt som jag tror jag vill ha lite enklare tavla sneglar jag på 653 och 654...
Men oxå allt mer på 351 som ju har guldvisare men man slipper automatic-texten och blå subsekund. Frågan är hur brun den bruna tavlan är?
Och så när jag precis ska klicka ned Watchbase-fönstret ser jag något - varför har vi aldrig (tror jag) nämnt 618? Den verkar ju perfekt? 44mm, guldvisare, automatisk, subsekund med 9:a osv? Inte 422 i 44 men faktiskt väldigt nära?
God morgon förresten! Kom gärna med tips!

Edit: 618
1627882526198.png

47 är för stort för mina handleder. Måste vara automatiskt verk. Helst 1950-caset och med genomskinlig baksida.
Samtidigt som jag tror jag vill ha lite enklare tavla sneglar jag på 653 och 654...
Men oxå allt mer på 351 som ju har guldvisare men man slipper automatic-texten och blå subsekund. Frågan är hur brun den bruna tavlan är?
Och så när jag precis ska klicka ned Watchbase-fönstret ser jag något - varför har vi aldrig (tror jag) nämnt 618? Den verkar ju perfekt? 44mm, guldvisare, automatisk, subsekund med 9:a osv? Inte 422 i 44 men faktiskt väldigt nära?

1627882526198.png
Den är riktigt bra, synd att det bara finns 100st.

1627882526198.png
Den är riktigt bra, synd att det bara finns 100st.
Snygg, men Hong Kong på kronskyddet?

306642_1539681197_3_sq.jpg

Nu är jag fast! Från att jag kanske vill köpa en Paneria så har det blivit att jag BEHÖVER en…. Har kollat på bilder hela natten och nu även under morgonkvisten.. Vill inte göra ett impulsköp utan mer läsa på om dem olika modellerna och testa mig fram.

Kan någon rekommendera en bra sida att börja läsa om själva märket? Typ historia, olika modellerna och ev urverk osv….

Mina gamla chef hade en Panerai som jag fick testa för ungefär 2-3 år sedan som jag tyckte satt enrom på mig då. Och idag väger man betydligt mindre än vad man gjorde då. Lägger upp en bild för liten bedömning. Vad är det för ref på den?

4DB400B2-9FFA-4CB7-8ECC-CA6D08CB8973.jpeg

Tillbaka
Topp