• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sedan ska du inte vara skraj för stora pannor - de är förvånansvärt bekväma för sin storlek och framförallt så ska de ju vara överdimensionerade för att vara trogna sin historia. Våga!

Hear, hear. Precis som rockmusik ska lyssnas på på lite för hög volym för att komma till sin rätt, så ska Panerai vara lite för stort för att vara lagom. :)

Jag har bara ägt 682:an av dessa men den är verkligen toppen och borde absolut vara med på din ”shortlist” över ”små” pannor.
535 har jag inte sett IRL men har lite svårt för tavlan. Jag gissar också att den blir mer svårsåld om du får för dig att flippa den i framtiden.
Sedan ska du inte vara skraj för stora pannor - de är förvånansvärt bekväma för sin storlek och framförallt så ska de ju vara överdimensionerade för att vara trogna sin historia. Våga!

Låter klokt, jag är som sagt ny och 682 är väl klok om man vill flippa och bestämmer sig för att vandra vidare in i träsket

Hear, hear. Precis som rockmusik ska lyssnas på på lite för hög volym för att komma till sin rätt, så ska Panerai vara lite för stort för att vara lagom. :)

Hehe ja kanske det. Har en Seamaster 43,5mm idag som jag vant mig med dock tycker jag den är i största laget.
Nåt tips på var jag kan vända mig om jag skall kunna prova lite olika storlekar?

Obevandrad själ söker rådgivning av veteraner.. Slog mig igår att jag förmodligen behöver en Panerai. Sparrisarmar gör att jag snöat in på 42mm. Jag har just nu span på främst 682 eller 683 och 535 som wildcard.
Jag gillar submersible och verkar som att många är nöjda med dem. 535 verkar mer ovanlig, ligger en snygg på c24, älskar urtavlan på den.
Tar gärna emot för och nackdelar på dessa.

en sub tror jag du allt blir nöjd med. 683 är aningen tunnare än 682. Båda fina.

jag förslår att du ska prova innan du köper, och då prova 44 för att få panerai-känslan. Du kommer då se att det inte är så gallt, och när du provar så kolla på klockan från distans i en spegel och inte direkt på handleden.

om du känner att även det ser för stort ut - kör 42

Tack för bra tips! Ska försöka prova lite olika vid tillfälle. Dyker det upp en bra prissatt 682 eller 683 får vi se hur det går med impulskontrollen…

Obevandrad själ söker rådgivning av veteraner.. Slog mig igår att jag förmodligen behöver en Panerai. Sparrisarmar gör att jag snöat in på 42mm. Jag har just nu span på främst 682 eller 683 och 535 som wildcard.
Jag gillar submersible och verkar som att många är nöjda med dem. 535 verkar mer ovanlig, ligger en snygg på c24, älskar urtavlan på den.
Tar gärna emot för och nackdelar på dessa.

Södermanland och Västmanland mestadels.
Låter typ som någonstans runt Eskilstuna???
Då skulle du vid tillfälle kunna prova min 44mm bettarini. För ca 1,5-2 år sedan var jag i samma sits som dig. Med siktet inställt på en 42mm sub. Men provade runt lite och valet föll på en helt underbar 390!

Veckan börjar i dur med ett lite meddelande från Nymans... Nu ska bara logitstikfirmorna göra sitt också sedan sitter 24:an på armen igen - med nya visare. Ska bli intressant att se hur det ser ut, om det ser coolt ut som på de gamla modellerna med blandade visare som några medlemmar har här, eller om det helt enkelt bara ser ut som att någon satt moderna visare på en gammal klocka och det blir lite tråkigt. Hur som helst blir det ett kärt återseende alldeles oavsett! :)
Skärmavbild 2021-12-06 kl. 12.09.40.jpg

Har nu snurrat in lite på 8-dagars bettarini referenser. Finns så många fina, och relativt nya. Kikat mest på 510, 915 och nu senast pam590. Jag tycker iofs att det är mysigt att vrida upp klockan varje dag, så en 111 hade ju också funkat. 🤔

Har nu snurrat in lite på 8-dagars bettarini referenser. Finns så många fina, och relativt nya. Kikat mest på 510, 915 och nu senast pam590. Jag tycker iofs att det är mysigt att vrida upp klockan varje dag, så en 111 hade ju också funkat. 🤔
Trots 8 dagars (läs 9) så kan du ju skruva upp den varje dag för det. Tänk på att 510 och 111 är grymt fina modeller men svåra att matcha band med. 590 och 915 enklare samt är också riktigt grymma referenser

@metamorfos har väl en 590 som ska vandra vidare...

Ja, för böfvelen. 590 är ett jättebra alternativ. Kör.
Tack! Lutar nog åt 590. Gillar layouten på den! 👌🏻
Trots 8 dagars (läs 9) så kan du ju skruva upp den varje dag för det. Tänk på att 510 och 111 är grymt fina modeller men svåra att matcha band med. 590 och 915 enklare samt är också riktigt grymma referenser

Tillbaka
Topp