• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Känner att jag kanske borde testa något nytt kul!
Tillgångar på dessa klockor hos ADn ? Hur bärs dem storleksmässigt med en Rolex sub ? 42mm möjligtvis ?

Känner att jag kanske borde testa något nytt kul!
Tillgångar på dessa klockor hos ADn ? Hur bärs dem storleksmässigt med en Rolex sub ? 42mm möjligtvis ?
Det finns gott om Panerai-varianter hos både Krons och Nymans i Stockholm. Gå och prova.

Eftersom boetten är mer fyrkantig så känns de större. En del modeller, framförallt 44mm s.k. bettarini, bärs dock väldigt tight mot handleden så på en del så känns den mer lättburen (fast ser och ska se större ut).

Men gå och prova. Det är svårt att jämföra äpplen och dadlar i text.

:)

Det finns gott om Panerai-varianter hos både Krons och Nymans i Stockholm. Gå och prova.

Eftersom boetten är mer fyrkantig så känns de större. En del modeller, framförallt 44mm s.k. bettarini, bärs dock väldigt tight mot handleden så på en del så känns den mer lättburen (fast ser och ska se större ut).

Men gå och prova. Det är svårt att jämföra äpplen och dadlar i text.

:)
Tack för svar! :)

Och om du tycker det känns lite läskigt med storleken, så gissar vi att det vilken dag som helst trillar in tre nya modeller som är 40mm (Panerai Luminor Marina Quaranta) ...

Lycka till!
Tror jag hittar något magiskt 😍
3DBB35A3-D3D9-42E9-A289-1272F01B9212.jpeg

Nu är ju jag riktigt nöjd med min 390. Men vafan, det är ju ändå jul och allt snart!
Jag ställer upp på ett jämnt byte. Ta i beaktande att du får med ett one of a kind ovärderligt julstrap också
20BCF6B9-AC63-409B-AB15-6E6843913F82.jpeg
Jag har fan drömt om det där bandet... :D det är helt klart lockande! Låt mig ta ett par glas vin nu på kvällskvisten så ser vi vad som händer ;)

00960 menar du? Men man kanske enbart nämner dem 3 sista när man pratar om panerai ?Ursäkta mitt okunnade 🤦‍♂️

Nä, du har helt rätt. Pam00960 är det korrekta namnet men av ren lättja brukar de första nollorna utelämnas.

Kommer man från Rolex-världen så känns det märkligt eftersom varje siffra i referensnumret fyller ett syfte eftersom de beskriver serie, material, färg osv.

Panerai är lite mer italiensk och lite mindre uppstyrt 😁
Här får en modell sitt nummer baserat på helt andra saker. Se det lite som när du gör frukost på bakfyllan - man tar det som finns och som känns rätt där och då.

Snyggt! Hoppas den känns bra👌
Den är heltoppen!
Det är en genomhärlig viktskillnad men framförallt är det ju svårt att ducka för hur mycket skönare ett Bettarini är. 1950-caset är blänande vackert och även om det inte på något vis är obekvämt tycker jag verkligen att det är vansinnigt mycket mer bekvämt med detta.

Tillbaka
Topp