• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nope; fick ett PM av säljaren som sett att jag letade/velade... :)

Har både sålt å köpt klockor här på KS på det sättet; PM utan annons, alltså! Below the radar, så att säga...
Du va inte den enda... Jäkla skit, men precis som du skrev innan så har inte jag några bad feelings i heller. Snacka om het marknad just nu

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Strax innan jul beställde jag ett croco från Kay som driver Ekamon straps. Det dök upp idag så jag fotade öppnings- och monteringsprocessen.

Nice, grattis!! Grym instegare till galenskaperna :)

Tackar, har länge suktat efter en Panerai men har tidigare dragit mig lite för ETA-verken på instegsmodellerna. Så nu när man får ett 8 dagars in-house verk för en rimlig peng så kan jag inte stå emot :D

En Rolex Sub fick maka på sig som ett tråkigt och iögonfallande alternativ, Panerai känns betydligt roligare och eget och har inte samma dragningskraft hos gemene man. Gillar att flyta lite under radarn (fäst ändå inte med en 44mm panna :p)

Tackar, har länge suktat efter en Panerai men har tidigare dragit mig lite för ETA-verken på instegsmodellerna. Så nu när man får ett 8 dagars in-house verk för en rimlig peng så kan jag inte stå emot :D

En Rolex Sub fick maka på sig som ett tråkigt och iögonfallande alternativ, Panerai känns betydligt roligare och eget och har inte samma dragningskraft hos gemene man. Gillar att flyta lite under radarn (fäst ändå inte med en 44mm panna :p)
Subs finns överallt. Min Panna får all handledstid.

Jopp, strosar man en vända på ICA på hemorten så ser man minst 3. Det gäller generellt sätt Rolex överhuvudtaget - men Suben är ju överrepresenterad följd av TT DJ på 55+are. :D

Saknar dock Suben, den är grym, det är inte konstigt att den är så pass populär.
Mjo. För min del känns Rolex överlag mediokert för tillället. Den är sist i kön för handledstid. Men i morgon är en annan dag

jag känner ett starkt begär efter "lite" patina måste jaga fatt i en, dom är helt enkelt sååååå grymma.
Jag vet att det inte är alla som uppskattar den Patina som Bronzo'n bidrar med men denna combo med canvas bandet på är svårslaget.
PAM507
PAM507PATINA.jpg

jag känner ett starkt begär efter "lite" patina måste jaga fatt i en, dom är helt enkelt sååååå grymma.
Jag vet att det inte är alla som uppskattar den Patina som Bronzo'n bidrar med men denna combo med canvas bandet på är svårslaget.
PAM507
PAM507PATINA.jpg

Tycker om patinan men hatar den samtidigt, det är en fin fin gång mellan vackert och hemskt. Men när man får till det på brons och mässingklockor är det djävulskt snyggt. Föredrar nog en mer jämn patina men lite kul när den ser ut att ha legat på havets botten i 100år :)

Blev dags att rensa i lådan i samband med alla affärer, har lagt ut två panerai straps till salu på diskussionsforumet där pengarna går oavkortat till barncancerfonden, se till att lägga in ett bud! :)

Jag blev tipsad om en trevlig fransos som köper in schweiziska ammo-påsar som han sedan gör straps utav.
Beställde en för någon månad sedan, och nu fick jag ett mail om att den är redo för att skickas!
Ammo-påsen är daterad till 1964, så coolt!
Åh, vad jag längtar!

Jag blev tipsad om en trevlig fransos som köper in schweiziska ammo-påsar som han sedan gör straps utav.
Beställde en för någon månad sedan, och nu fick jag ett mail om att den är redo för att skickas!
Ammo-påsen är daterad till 1964, så coolt!
Åh, vad jag längtar!

Snyggt! Hur tjocka är strapsen?

Tillbaka
Topp