Det där är sannolikt den bästa panerai någonsin gjort. Fast hur tänkte de med logo strapetSatte på ett Kevin "ADEEOS" ammo på 587an ... riktigt nöjd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är sannolikt den bästa panerai någonsin gjort. Fast hur tänkte de med logo strapetSatte på ett Kevin "ADEEOS" ammo på 587an ... riktigt nöjd.
Den där var vekligen något extraHär är en av dom Panerai som jag verkligen ångrar att jag sålde PAM106 D serie antracit tavla T-dial och den första Panerai på länk (stål/titan) och den snyggaste enligt mig den nya länken kommer inte i närheten av denna modell.
spännet gjordes om senare till dubbel istället som här enkel för att vara lite säkrare men jag hade aldrig några problem med att den gick upp.
Här ihop med min PAM91 också den på gamla länken.
Här är en av dom Panerai som jag verkligen ångrar att jag sålde PAM106 D serie antracit tavla T-dial och den första Panerai på länk (stål/titan) och den snyggaste enligt mig den nya länken kommer inte i närheten av denna modell.
spännet gjordes om senare till dubbel istället som här enkel för att vara lite säkrare men jag hade aldrig några problem med att den gick upp.
Här ihop med min PAM91 också den på gamla länken.
Det är kanske nu du ska gå in i dykarträsket igen MickeG Nån med 1950-boett som 243 ex.vis. Alternativt testa 1940 men vilken måntro. 514 är helt ok men inte i närheten av 587. Eller chrono? Eller vit tavla? Eller eller eller?
Leker med tanken på att byta 514 mot 557. Destro, base och plexi. Känns koolt. Dock är 587 drömmen nu men kan inte motivera tokpremium för P3000 när jag har ett sånt i 514 och den kostar strax över hälften. En riktig Radiomir vore också kul, har aldrig haft en sån. Under 47 mm blir det sannolikt inte.Den gången jag testade 1950 boetten tyckte jag att den satt mindre bra på min handled, har dessvärre dissat samtliga 1950 pannor just pga detta.
233 har jag sneglat på en del, liksom 253 och vissa flyback.
Jag kanske ändrar mig på den punkten absolut - måste testa en igen live.
Om Panerai släpper en uppdaterad submersible utan cyclop (45mm) så blir det högst aktuellt med en sådan. 47 subbarna blir nog för mastiga för mig, har relativt taniga handleder.
Jag är nyfiken på 605,512, 190, 587 och även 372. Vit tavla vill jag gärna se live, lite nyfiken på den absolut.
sekundvisare är nog den den enda komplikationen jag kan tänka mig, datum kan funka men allt därutöver blir för mkt för min smak
Har du nån i sikte?
Leker med tanken på att byta 514 mot 557. Destro, base och plexi. Känns koolt. Dock är 587 drömmen nu men kan inte motivera tokpremium för P3000 när jag har ett sånt i 514 och den kostar strax över hälften. En riktig Radiomir vore också kul, har aldrig haft en sån. Under 47 mm blir det sannolikt inte.
Är i sista steget att köpa en ny vardags klocka, har fastnat för 111 och 510 ... vad säger ni erfarna, vilket är det "bäst" valet?
visuellt gillar jag båda!
Andrahands värdet på resp. om 1år,3år,5år?
Hur het är 111 resp 510 på andrahandsmarknaden?
Några för eller nackdelar för resp modell?
Ge mig den sista knuffen att slå till
Är i sista steget att köpa en ny vardags klocka, har fastnat för 111 och 510 ... vad säger ni erfarna, vilket är det "bäst" valet?
visuellt gillar jag båda!
Andrahands värdet på resp. om 1år,3år,5år?
Hur het är 111 resp 510 på andrahandsmarknaden?
Några för eller nackdelar för resp modell?
Ge mig den sista knuffen att slå till