Ordningen återställd!! :-D
Vilken jävla dag! Det började kasst, riktigt kasst! Efter att haft kontakt med säljaren på blocket och fått ganska undermåliga bilder fick jag ändå det starka intrycket av säljaren att pannan skulle vara i fint skick med endast hairlines. Åkte till säljarens arbetsplats under lunchen och den var minst sagt i dåligt skick. Ville inte ens lämna ett nytt bud på klockan, drog bara därifrån lagom irriterad. Ja, han jobbade som säljare!
Pannan ifråga var min allra första panerai och den som jag trodde var en definitiv keeper, men när 510 kom så ville jag hellre ha in-house 8 day. Det som inte framgår någonstans men som jag tycker är otroligt viktigt är det konkava safirglaset på pannan. Det ger klockan en helt annan betraktningsvinkel än det platta glaset på 510. Pannan ifråga andas mer själ än 510 enligt mig, en väldigt speciell Panerai som har allt man kan önska sig!
Fick ett pm från aljung här på KS, vi diskuterade klockan ifråga och även 005. Efter lite fram och tillbaka så visade det sig att pannan som jag just letade efter fanns till salu här i sthlm hos en annan KSare. Åkte till säljaren för någon timme och plockade upp den!
Tillsammans med brorsan 390!
Panerai Luminor Marina - 111!!
Jag är glad nu, tack wijkis för en trevlig affär!