Lyllo dig!Tack till @metamorfos för en snabb och smidig affär. Och tack till de som tipsade om att den skulle få lämna
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lyllo dig!Tack till @metamorfos för en snabb och smidig affär. Och tack till de som tipsade om att den skulle få lämna
![]()
Alternativt så fixar du ett strap av dem nu och så har du även fixat sommarens sandaler. Det gäller att tänka till.Ute och går in ett par framtida band från @oddface, hoppas bara han fortfarande producerar om så där 15år.![]()
Grattis!Tack till @metamorfos för en snabb och smidig affär. Och tack till de som tipsade om att den skulle få lämna
![]()
Om det är ett par höga boots finns det ju helt klart utrymme att kapa av 24 mm längst upp i skaftet. Eventuellt tråkig patina dock.Alternativt så fixar du ett strap av dem nu och så har du även fixat sommarens sandaler. Det gäller att tänka till.
Jag skulle inte använda riktigt dina kategorier fast bredden är nog ganska perfekt.Jag sitter här i ett teamsmöte med mängder av kunniga jurister kring en avtalsförhandling som jag försöker ro i hamn.
En stor fråga som jag brottas med nu är om det får att täcka in alla Panerai-behov i en samling om fem klockor.
Man vill ha en Sub, en Base, en Radiomir, något modernt och en Luminor som verkligen andas historia.
Eller missar jag något?
Om man äger:
Pam24
Pam425
Pam372
Pam112
Pam1312
Så borde man ju vara en lyckligare människa.
Hur skulle ni lägga upp en femling?
du behöver en 685 om jag läser dig rätt mellan radernaJag sitter här i ett teamsmöte med mängder av kunniga jurister kring en avtalsförhandling som jag försöker ro i hamn.
En stor fråga som jag brottas med nu är om det får att täcka in alla Panerai-behov i en samling om fem klockor.
Man vill ha en Sub, en Base, en Radiomir, något modernt och en Luminor som verkligen andas historia.
Eller missar jag något?
Om man äger:
Pam24
Pam425
Pam372
Pam112
Pam1312
Jag sitter här i ett teamsmöte med mängder av kunniga jurister kring en avtalsförhandling som jag försöker ro i hamn.
Eller missar jag något?
Om man äger:
Pam24
Pam425
Pam372
Pam112
Pam1312
Jag skulle inte använda riktigt dina kategorier fast bredden är nog ganska perfekt.
För min del får 720 vara radiomir och base och andas historia. 692 är sub och modem. 416 och 602 är... ehm oerhört viktiga bettarinis i kompletterande färger. Jag tycker att jag saknar en mer dressing Radiomir 1940 i det här. Ungefär. Sen vill jag ha en på länk också. Fan, det blir sex.
du behöver en 685 om jag läser dig rätt mellan radernaDresspannans dressare i hamnstaden Gbg dessutom liksom
Det där var ju en riktigt bra lista. Fasiken, jag tyckte jag nailade min på första försöket.För min del något sånt här tror jag, just nu iaf
Luminor - PAM177
Luminor 1950 - PAM233
Radiomir - PAM720
Radiomir 1940 - PAM587
Submersible - PAM389
Med pris, variation osv i åtanke, sen finns massa annat kul också
Bubblare, PAM111, PAM372, PAM692
Jag sitter här i ett teamsmöte med mängder av kunniga jurister kring en avtalsförhandling som jag försöker ro i hamn.
Eller missar jag något?
Om man äger:
Pam24
Pam425
Pam372
Pam112
Pam1312
Är inte hela syftet med denna forum del att dra ner andra på en nivå som är värre än en själv bara för att må mindre dåligt???Skall du sätta griller i huvudet på en nu?
Hade för böveln bestämt mig att det räcker med 2![]()
Grattis till en skönhet!Tack till @metamorfos för en snabb och smidig affär. Och tack till de som tipsade om att den skulle få lämna
![]()
Är inte hela syftet med denna forum del att dra ner andra på en nivå som är värre än en själv bara för att må mindre dåligt???
Jag är ju ingen referensexpert men tänker följande:Jag sitter här i ett teamsmöte med mängder av kunniga jurister kring en avtalsförhandling som jag försöker ro i hamn.
Eller missar jag något?
Om man äger:
Pam24
Pam425
Pam372
Pam112
Pam1312
Jag gillar din tanke. Bra kombination.Jag är ju ingen referensexpert men tänker följande:
Luminor PAM632
Luminor 1950 PAM422
Radiomir PAM721
Radiomir 1940 PAM995
Submersible PAM1068
Känns rimligt, fast jag har ju en dragning åt andra märken också så det blir svårt att få ihop stålarna. Får säga åt sambon att köksrenoveringen utgår![]()
Tack!Jag gillar din tanke. Bra kombination.
Jag har haft samma tankar och en solklar plan allt för många gånger men alltid så dyker det upp ngt som förstörJag sitter här i ett teamsmöte med mängder av kunniga jurister kring en avtalsförhandling som jag försöker ro i hamn.
Eller missar jag något?
Om man äger:
Pam24
Pam425
Pam372
Pam112
Pam1312
Har du inte haft 968 två gånger redan?Jag har haft samma tankar och en solklar plan allt för många gånger men alltid så dyker det upp ngt som förstörDet finns helt enkelt för mycket av det goda... Olika case, storlekar, material, färg på tavlor och framför allt så finns det ett tillfälle då man kan se behovet av nästan vilken modell som helst.
Men jag skulle verkligen vilja landa på max 5st jag också.
Just idag känner jag så här jag skulle plocka 5st, fyra olika modeller och 61:an som GADA.
Submersible: 968
Luminor 1950: 673
Luminor: 001 & 61
Radiomir: 232
Den uppmärksamme inser då att jag har en 1074, 183 & 024 som inte platsar IDAG men som likväl kan vara en riktigt bra trippel!
968 saknas...
Jävligt svårt men underbart kul det här![]()
Jo men den är så braHar du inte haft 968 två gånger redan?
Jo men den är så bra![]()
Kollar iofs sig efter en 4:e 422, lite lockad av Fiddyn igen också.Jo men den är så bra![]()
Kollar iofs sig efter en 4:e 422, lite lockad av Fiddyn igen också.
Exakt!Nu när du vet att du kan byta glaset![]()
så är det, går inte att komma ifrån...men man kan blunda för detMen blir det en tredje gång? För att citera dig sist "där jag bor har man jacka så många månader per år att 47or blir svårt att ha"
Lika bra att man håller sig till säkra kort, men det behöver ju inte betyda att man inte får experimentera lite iblandKollar iofs sig efter en 4:e 422, lite lockad av Fiddyn igen också.
Använder inte skjorta på det sättet, alltid uppkavlade ärmar om skjorta. Om kavaj så är det t-shirt, duger inte det så går jag... för gammal för att anpassasÄr inte skjortor större problem än jackor? Det tycker då jag iaf.