• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fredag!
D7BC5921-C260-4AF4-9FF9-0157A4CC68CC.jpeg

Jag sitter här i ett teamsmöte med mängder av kunniga jurister kring en avtalsförhandling som jag försöker ro i hamn.
En stor fråga som jag brottas med nu är om det får att täcka in alla Panerai-behov i en samling om fem klockor.

Man vill ha en Sub, en Base, en Radiomir, något modernt och en Luminor som verkligen andas historia.

Eller missar jag något?
Om man äger:
Pam24
Pam425
Pam372
Pam112
Pam1312
Så borde man ju vara en lyckligare människa.
Hur skulle ni lägga upp en femling?
Säljare?

Kan man verkligen försöka byta denna skönhet mot annan klocka(av märket Rolex)??? Eller är man inte vid sina sinnens fulla bruk?
16397619897032073265389466504168.jpg
Inget ont om Rolex. Många fantastiska klockor men med tanke på hur de är prisade nu för tiden kombinerat med hur undervärderade pannor är på andrahandsmarknaden skulle jag inte göra det.
Men väl säljtankarna slagit klorna i dig är det ju alltid svårt att slå bort dem. Det är ju ingen logik i det vi pysslar med. Bara en massa känslor.

Kan man verkligen försöka byta denna skönhet mot annan klocka(av märket Rolex)??? Eller är man inte vid sina sinnens fulla bruk?
16397619897032073265389466504168.jpg
Jag tycker att det känns relativt osannolikt att du får till ett byte i närtid mot en Rolex GMT.
Din 233 är ju en riktigt bra ref, men inte så sällsynt att nån med en 16710 skulle känna något behov att gå in i ett byte för att säkra en.

Personligen skulle jag nog bara sitta på min 16710 om jag hade en och försöka lösa pengarna till en 233 på annat vis.

Omvänt, om jag hade en 233 och suktade efter en 16710 skulle jag bara sälja rakt av och sedan köpa en GMT. Eller, om jag hade stålarna, köpa en och behålla 233.

Jag tycker att det känns relativt osannolikt att du får till ett byte i närtid mot en Rolex GMT.
Din 233 är ju en riktigt bra ref, men inte så sällsynt att nån med en 16710 skulle känna något behov att gå in i ett byte för att säkra en.

Personligen skulle jag nog bara sitta på min 16710 om jag hade en och försöka lösa pengarna till en 233 på annat vis.

Omvänt, om jag hade en 233 och suktade efter en 16710 skulle jag bara sälja rakt av och sedan köpa en GMT. Eller, om jag hade stålarna, köpa en och behålla 233.
Det är kanske som att vinna på lotto att någon stackare verkligen vill ha en 233:a och "offra" sin 16710, men någon gång borde man väl få jackpot och "vinna" ;). Det sista alternativet vore såklart det bästa.

Inget ont om Rolex. Många fantastiska klockor men med tanke på hur de är prisade nu för tiden kombinerat med hur undervärderade pannor är på andrahandsmarknaden skulle jag inte göra det.
Men väl säljtankarna slagit klorna i dig är det ju alltid svårt att slå bort dem. Det är ju ingen logik i det vi pysslar med. Bara en massa känslor.
Jag håller med verkligen ingen logik i vissa avseenden. Jo dessa säljtankar eller kanske mera köp tankar är inte lättast att slå undan, tur att man inte är en novis i det ämnet numera :)

Jag är bra sugen på en 1223 och har handleder som en "her" så borde säkert kunna flyga. Hur är tillgängligheten på dessa? Inte mycket på Ch24.
Det är du och jag Rambo. Varit så sjukt sugen på den sen innan den officiellt släpptes. Måste förbi AD och se och prova irl också. Men jag är ärligt talat sådär sugen på att lägga 90 brak för den. Bättre att du köper den typ nu, kör den några månader och flippar till mig framåt våren. Ska vi säga för ca 60% av list?

Det är du och jag Rambo. Varit så sjukt sugen på den sen innan den officiellt släpptes. Måste förbi AD och se och prova irl också. Men jag är ärligt talat sådär sugen på att lägga 90 brak för den. Bättre att du köper den typ nu, kör den några månader och flippar till mig framåt våren. Ska vi säga för ca 60% av list?
Inse att 42 är för litet för dig!

Haha, det är absolut ett alternativ. Ska se om ADn släpper den för 60% av list så jag kan gå +/- 0 :p

Inse att 42 är för litet för dig!
Haha. Njae, kanske lite… min 44mm bettarini är helt perfekt imho. Provade @Margarinkungen 47mm igår igen och tänkte om jag växt till mig. Men den känns fortfarande aningen för stor. Så 47mm är för stort, 42mm kanske gränsfall. De behöver släppa ett gäng 44:eek:r nästa år som tilltalar mig
Haha, det är absolut ett alternativ. Ska se om ADn släpper den för 60% av list så jag kan gå +/- 0 :p
Låter som en bra plan. Det värsta man kan få är ett nej 😉

Haha. Njae, kanske lite… min 44mm bettarini är helt perfekt imho. Provade @Margarinkungen 47mm igår igen och tänkte om jag växt till mig. Men den känns fortfarande aningen för stor. Så 47mm är för stort, 42mm kanske gränsfall. De behöver släppa ett gäng 44:eek:r nästa år som tilltalar mig

Låter som en bra plan. Det värsta man kan få är ett nej 😉
Det kommer en hel serie 44 subbar 2022, så du har nog något där att hitta

Tillbaka
Topp