• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

20CA9128-88B0-4CF9-BC12-ABFE29E0C414.jpeg

Ikväll ska de firas!🥳 Stort tack till @azcii
Givetvis måste det bli ett grattis här också! Så jäkla episk pjäs! 😍
 
Bra att veta om ni skall skicka något med UPS

Inom Europa, mao köpa försäktrat ifrån italien -> sverige så är det potentiellt en bråkdel som försäkras :D
1643718318570.png

Resten
1643718362957.png
 
Bra att veta om ni skall skicka något med UPS

Inom Europa, mao köpa försäktrat ifrån italien -> sverige så är det potentiellt en bråkdel som försäkras :D
1643718318570.png

Resten
1643718362957.png

Sånt där är så irriterande nu, Paris-butiken kan typ inte skicka heller numera till Sverige just pga detta. Så man får flyga ner och hämta (kanske inte helt osoft, men det tar ju tid)
 
Tvättade klockan igår och började då fundera: kan man ha kronskyddet öppet medan man spolar vatten på klockan eller riskerar det att tränga in vatten i den då? Har aldrig vågat att ha det men kanske inte är några problem?
 
Tvättade klockan igår och började då fundera: kan man ha kronskyddet öppet medan man spolar vatten på klockan eller riskerar det att tränga in vatten i den då? Har aldrig vågat att ha det men kanske inte är några problem?
Har för mig att jag läst att de trycktestar klockorna med kronskyddet öppet så det borde i så fall inte vara något problem.
Oavsett så är det inget jag tagit gift på så undersök de närmre innan du testar 😀
 
Tvättade klockan igår och började då fundera: kan man ha kronskyddet öppet medan man spolar vatten på klockan eller riskerar det att tränga in vatten i den då? Har aldrig vågat att ha det men kanske inte är några problem?
De trycktestar klockan i vatten med kronskyddet öppet ... men ... varför vill du ha kronskyddet öppet medan du spolar vatten på klockan? Det är klart att beroende på packningarnas skick så riskerar det lite granna att det tränger in vatten, så om kronskyddet kan ge det där extra skyddet som behövs om dina packningar är slitna så ...
 
Den ska vara stängd :)

Har för mig att jag läst att de trycktestar klockorna med kronskyddet öppet så det borde i så fall inte vara något problem.
Oavsett så är det inget jag tagit gift på så undersök de närmre innan du testar 😀

De trycktestar klockan i vatten med kronskyddet öppet ... men ... varför vill du ha kronskyddet öppet medan du spolar vatten på klockan? Det är klart att beroende på packningarnas skick så riskerar det lite granna att det tränger in vatten, så om kronskyddet kan ge det där extra skyddet som behövs om dina packningar är slitna så ...
Hmm.. lite blandade meningar men låter ju safe att ha det öppet.
Anledningen till att jag vill ha det öppet är för att det samlas skit mellan själv kronskyddet och kronskyddsflärpen (nytt ord) och vill få bort det. Tops är också ett alternativ
 
Grym!
Har 16,5 cm (runt armen - inte annars) men kör 47mm emellanåt. Det sitter bara i huvudet!
Jo de säger så. När man väll börjat med panna och fastnar för det så har storleken en mindre betydelse. Det är nått med Panerai och des super simpla design och ibland en fulhet som blir skönhet men samtidigt genomtänkt design som bryter barriärer. Morgontrötta filosofen är igång 😂🥴🍿
 
Grym!
Har 16,5 cm (runt armen - inte annars) men kör 47mm emellanåt. Det sitter bara i huvudet!
Kan så vara. Jag med mina 18,5 cm har tyckt 47mm är lite för stort men är kanske en vanesak. Förhoppningsvis ges tillfällen framöver att testa lite olika modeller. Finns ju ganska mycket roligt i 47mm så det hade ju varit trevligt om man kunde bära det.
 
Tvättade klockan igår och började då fundera: kan man ha kronskyddet öppet medan man spolar vatten på klockan eller riskerar det att tränga in vatten i den då? Har aldrig vågat att ha det men kanske inte är några problem?
Om du vill ha en framtida möjlighet att sälja klockan på Kaplans så får du ej tvätta eller rengöra klockan. Vad jag har förstått av deras bilder så tar dom ej in klockor som ej är riktigt äckliga.
 
Kan så vara. Jag med mina 18,5 cm har tyckt 47mm är lite för stort men är kanske en vanesak. Förhoppningsvis ges tillfällen framöver att testa lite olika modeller. Finns ju ganska mycket roligt i 47mm så det hade ju varit trevligt om man kunde bära det.

det sitter bara i skallen, jag sitter med 17cm och kör 47 rätt bekvämt. Men det är ingen vardagsgrej för mig, utan något man växlar upp till ibland. Inte ens min 243 med sina tjockisvibbar går under en kavaj eller skjorta

här är den mentala viben som krävs för 47:
1643802263308.jpeg
 
det sitter bara i skallen, jag sitter med 17cm och kör 47 rätt bekvämt. Men det är ingen vardagsgrej för mig, utan något man växlar upp till ibland. Inte ens min 243 med sina tjockisvibbar går under en kavaj eller skjorta

här är den mentala viben som krävs för 47:
1643802263308.jpeg
Att inte gå in under kavaj eller skjorta är inget större problem för mig. Dom dagar man har kläder som inte lämpar sig får man väl välja en annan klocka. Ingen speciellt strikt klädkod på jobbet så det kan variera mellan skjorta, kavaj och hoodie. Får hoppas på att läget förbättras så man kan haka på någon GTG och testa lite 47or framöver.
 
Tillbaka
Topp