• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Födabarnpannan är på.

20220202_133453.jpg
Mycket tillökningar i tråden 😉 lycka till!

Hmm.. lite blandade meningar men låter ju safe att ha det öppet.
Anledningen till att jag vill ha det öppet är för att det samlas skit mellan själv kronskyddet och kronskyddsflärpen (nytt ord) och vill få bort det. Tops är också ett alternativ
Övriga som har svarat har bättre koll än jag har men det är säkrare att ha den stängd tror jag ändå att vi är överens om 😅

Att inte gå in under kavaj eller skjorta är inget större problem för mig. Dom dagar man har kläder som inte lämpar sig får man väl välja en annan klocka. Ingen speciellt strikt klädkod på jobbet så det kan variera mellan skjorta, kavaj och hoodie. Får hoppas på att läget förbättras så man kan haka på någon GTG och testa lite 47or framöver.
Kan du tänka dig en Radiomir med wirelugs så är 47mm väldigt trevligt då man får den stor tavlan m.m. Men utan att den bärs för stort. Jag brukar ha knappen i vänsterarmen knäppt lite vidare än höger för att klockan ska kunna glida in under skjortan. Nu har min 424 kupat glas vilket gör den lite hög men tittar du på den 232 @Caravelle33 har till salu på forumet är den ännu mer slimmad 👍🏻
73DA531F-F9E4-4882-919B-2AB2F32BF012.jpeg
16D54402-48C1-4C48-9555-BB3F8CA66F4C.jpeg

Kan du tänka dig en Radiomir med wirelugs så är 47mm väldigt trevligt då man får den stor tavlan m.m. Men utan att den bärs för stort. Jag brukar ha knappen i vänsterarmen knäppt lite vidare än höger för att klockan ska kunna glida in under skjortan. Nu har min 424 kupat glas vilket gör den lite hög men tittar du på den 232 @Caravelle33 har till salu på forumet är den ännu mer slimmad 👍🏻
73DA531F-F9E4-4882-919B-2AB2F32BF012.jpeg
16D54402-48C1-4C48-9555-BB3F8CA66F4C.jpeg

Klart det går, men den gör ju säg påmind. Min 721 tycker jag bygger så mycket på höjden att det blir svårt att den glider in snyggt.

Tillbaka
Topp