• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nurburgking

Cartier
1312 ser i teorin ut som en perfekt göra allt panna. Men ni som provat, hur mycket smidigare uppleves den med 1950 case jämfört med bettarini till exempel 112 / 176? Har haft 3 Radiomir som jag använt mycket där 753 och nu 292 verkligen funkar till en skjorta på jobb och är smidigt medens 424 med sitt kupad glas upplevs lite klumpig i samma situation?
1312, bygger de mycket mer på undersidan med sina automatverk?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
1312 ser i teorin ut som en perfekt göra allt panna. Men ni som provat, hur mycket smidigare uppleves den med 1950 case jämfört med bettarini till exempel 112 / 176? Har haft 3 Radiomir som jag använt mycket där 753 och nu 292 verkligen funkar till en skjorta på jobb och är smidigt medens 424 med sitt kupad glas upplevs lite klumpig i samma situation?
1312, bygger de mycket mer på undersidan med sina automatverk?
1312 och de andra nya 1950 är klart smuttare än 312 etc. Så, den är något tjockare än 112/176, men med tunnare horn så känns de typ lika.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
1312 ser i teorin ut som en perfekt göra allt panna. Men ni som provat, hur mycket smidigare uppleves den med 1950 case jämfört med bettarini till exempel 112 / 176? Har haft 3 Radiomir som jag använt mycket där 753 och nu 292 verkligen funkar till en skjorta på jobb och är smidigt medens 424 med sitt kupad glas upplevs lite klumpig i samma situation?
1312, bygger de mycket mer på undersidan med sina automatverk?

Nej, de bygger inte mycket. Caset och bandhornen gör att den sitter riktigt lågt mot handleden.
Med det sagt tycker jag Bettarini är långt mycket mer bekvämt även om det på pappret är ett otympligare case.
7F4614FE-3EA3-46C9-B09C-BEA1964FACB8.jpeg

Vs

92CC9B70-0A2C-4614-A165-DCDF480817A3.jpeg
 

speffy

Cartier
2-Faktor
1312 ser i teorin ut som en perfekt göra allt panna. Men ni som provat, hur mycket smidigare uppleves den med 1950 case jämfört med bettarini till exempel 112 / 176? Har haft 3 Radiomir som jag använt mycket där 753 och nu 292 verkligen funkar till en skjorta på jobb och är smidigt medens 424 med sitt kupad glas upplevs lite klumpig i samma situation?
1312, bygger de mycket mer på undersidan med sina automatverk?
Har haft 2 bettarini och har nu en 1312. Kan inte säga att jag upplever någon större skillnad i hur de bärs.
Nu har jag inte haft dem bredvid varandra och jämfört, de hade kanske gett en annan bild.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Uppmärksamma för första gången att det rasslar till inne i klockan när man vänder den snabbt. Antar att det är rotorn? som flyttar sig när man rör klockan i en hastig rörelse och således fullt normalt?
Har bara tidigare aldrig uppmärksammat detta.
B97AFADA-04B9-4A3E-8DAD-71BB401877D8.jpeg

min 995 skrammlar på ordentligt med p4000, 243 med sitt op iii låter som en jetmotor när den drar igång.

lite charmigt, om än skrämmande
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fick mig att tänka... Att modda är ju absolut no-no för mig och kommer aldrig att göra det med mina pannor.

Men tanken av min patinerade pre-a tritiumtavla som börjat blekna lite till en svart-brun nyans i ett gammalt titancase (typ 61 eller 118) ... 😍

jag vurmar ju för 55, tror den ska in i min samling under 2022
 

azcii

Patek
2-Faktor
jag vurmar ju för 55, tror den ska in i min samling under 2022
Japp och jag är sugen på 118 (vill gärna ha glasbaksida på min tredje bettarini)..

Fernotime hade inne ett riktigt fint fullset för några veckor sen för ett riktigt bra pris. Tyvärr moms och tull från England nu, annars hade jag varit sugen på att ta in den.

Men den såldes direkt bara efter någon dag
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Japp och jag är sugen på 118 (vill gärna ha glasbaksida på min tredje bettarini)..

Fernotime hade inne ett riktigt fint fullset för några veckor sen för ett riktigt bra pris. Tyvärr moms och tull från England nu, annars hade jag varit sugen på att ta in den.

Men den såldes direkt bara efter någon dag

jag priar annat före, men en beatarini behövs sen
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Topp