• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
Wow! Hur kunde jag ha missat detta? :eek:

... Att det är @Yoshiikee @metamorfos @azcii och jag på bilderna ... eller vänta, är några händer även @Palenkovich eller @Matts ?

Minns iallafall att @Palenkovich och @Yoshiikee stod bredvid mig när vi jämförde Pre-A med Pre-V när detta foto togs

1645111987527.png
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Pistol mot huvudet, ni har 10 sekunder på er att välja size och modell att bli OPG med. Vad väljer ni?

Tror det blir gammal 44mm bettarini för mig.
Jag hade nog valt en vaniljglass-panna. En 44mm 1950 med svart tavla.

Det funkar ju till allt och sticker samtidigt inte ut åt något håll (på gott och ont).
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Pistol mot huvudet, ni har 10 sekunder på er att välja size och modell att bli OPG med. Vad väljer ni?

Tror det blir gammal 44mm bettarini för mig.
26K.
  • 44mm Bettarini
  • Destro så baksidan av handen inte dör
  • Dubbelkupat
  • Sandwich
  • DLC så att den inte är för blingig + blir coolare ju mer den slits
  • Underbart bra lume som man alltid kan lita på
  • Limited edition
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
jag och 995 önskar er en god fredag, on that note åkte en bil med 995 som regplåt nyss förbi - jag gjorde rätt klockval idag.

Fö har jag gillat denna kombo nyligen med ett mer vintage-aktigt band från Kostas. Inte kanske passande med vintage och en sådan tjusig klocka som 995, men det skiter jag i.

8478E7CD-2D71-49EB-A649-877C7E581908.jpeg
 

oddface

Panerai
2-Faktor
jag och 995 önskar er en god fredag, on that note åkte en bil med 995 som regplåt nyss förbi - jag gjorde rätt klockval idag.

Fö har jag gillat denna kombo nyligen med ett mer vintage-aktigt band från Kostas. Inte kanske passande med vintage och en sådan tjusig klocka som 995, men det skiter jag i.

8478E7CD-2D71-49EB-A649-877C7E581908.jpeg
Jag tycker att det var sjukt passande.
Att inte blanda vintage med modernt låter typ som "man ska inte ha läder på dykare" i mina öron 🙂
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
jag och 995 önskar er en god fredag, on that note åkte en bil med 995 som regplåt nyss förbi - jag gjorde rätt klockval idag.

Fö har jag gillat denna kombo nyligen med ett mer vintage-aktigt band från Kostas. Inte kanske passande med vintage och en sådan tjusig klocka som 995, men det skiter jag i.

8478E7CD-2D71-49EB-A649-877C7E581908.jpeg

Jag tycker att det var sjukt passande.
Att inte blanda vintage med modernt låter typ som "man ska inte ha läder på dykare" i mina öron 🙂
Exakt, vintageband passar visst bra till moderna pannor så länge det är en klassisk look på pannan. Det hade kanske inte gått att matcha till en hypermodern sub i fibratech direkt
 

Nurburgking

Cartier
Nej, de bygger inte mycket. Caset och bandhornen gör att den sitter riktigt lågt mot handleden.
Med det sagt tycker jag Bettarini är långt mycket mer bekvämt även om det på pappret är ett otympligare case.
7F4614FE-3EA3-46C9-B09C-BEA1964FACB8.jpeg

Vs

92CC9B70-0A2C-4614-A165-DCDF480817A3.jpeg
Tjena,
Missade detta inlägg.
Tack så mycket för bilderna, perfekt!
Spontant känns det som 1950 funkar lite bättre med en skjort om än inte så fint som en 45mm Radiomir med wirelugs..
 
Topp