• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Caravelle33

Vacheron
Måste luta med @Palenkovich här,

P.1000/10 i 677 går inte av för hackor det heller. Visserligen en DUE men vacker verk är det.
71348FED-869A-4959-9105-F75FF3C1CFB0.jpeg

 

Makkanxd

Rolex
Efter att ha tittat fruktansvärt mycket på youtube får jag känslan att panerai inte är lika poppis idag som det en gång varit.

Jag har bara haft en panerai en kortare tid för några år sedan men vad skulle ni andra säga som känner märket bättre? Har det hänt något eller är det ungefär lika poppis idag som för några år sedan?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Efter att ha tittat fruktansvärt mycket på youtube får jag känslan att panerai inte är lika poppis idag som det en gång varit.

Jag har bara haft en panerai en kortare tid för några år sedan men vad skulle ni andra säga som känner märket bättre? Har det hänt något eller är det ungefär lika poppis idag som för några år sedan?

det har helt klart gått ner i populäritet, i min mening, men märket säljer säkert bättre än någonsin förut.
 

Makkanxd

Rolex
det har helt klart gått ner i populäritet, i min mening, men märket säljer säkert bättre än någonsin förut.
Jag fick uppfattningen att det var lite tvärtom att köpare snare fick stora rabatter. Men som sagt jag grundar detta på några youtube-videos.
Vet man varför? Jag tycker det känns som ett ganska poppis märke iallafall här på KS
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag fick uppfattningen att det var lite tvärtom att köpare snare fick stora rabatter. Men som sagt jag grundar detta på några youtube-videos.
Vet man varför? Jag tycker det känns som ett ganska poppis märke iallafall här på KS
Det är just nu sällan lätt att få bra rabatter på nytt samtidigt som jag upplever andrahandspriserna ligga rätt högt.
Finns enstaka Youtube-tomtar som från och till dissar märket (liksom andra märken) men av det jag sett tycker jag sällan de har särskilt mycket förankring i verkligheten..
 

Makkanxd

Rolex
Det är just nu sällan lätt att få bra rabatter på nytt samtidigt som jag upplever andrahandspriserna ligga rätt högt.
Finns enstaka Youtube-tomtar som från och till dissar märket (liksom andra märken) men av det jag sett tycker jag sällan de har särskilt mycket förankring i verkligheten..
Fick lite den känslan också. Tack för info :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag fick uppfattningen att det var lite tvärtom att köpare snare fick stora rabatter. Men som sagt jag grundar detta på några youtube-videos.
Vet man varför? Jag tycker det känns som ett ganska poppis märke iallafall här på KS
Jag tar släppen av alla nya 1312 varianter som att de säljer bra av märket, och mycket av just den modellen
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Tycker mycket om den. Vacker urtavla, snygga borstade detaljer, vackert urverk. Tung att bära med länk men så mycket smidigare med band i gummi eller läder. Gillar att den sticker ut bland Panereis modeller. Min är ju den lilla 42:an. Finns i 44 mm också.
Den där är ovanlig i det här landet. Hur gillar du den?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tycker mycket om den. Vacker urtavla, snygga borstade detaljer, vackert urverk. Tung att bära med länk men så mycket smidigare med band i gummi eller läder. Gillar att den sticker ut bland Panereis modeller. Min är ju den lilla 42:an. Finns i 44 mm också.
Jag har en 1028. Samma lika inkl länk men med annan tavla. Jag tycker den är lätt med länk, speciellt jämfört med äldre pannor på länk. Det är roligt vad vi har för olika upplevelser av samma klocka. :)
 
Topp