Patinerade och marinerade Pre-V index är det inte mycket som slår.Sol och PreA
![]()
Speciellt när man ställt klockan en timme fel. Här ett skott direkt från ICA Maxi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Patinerade och marinerade Pre-V index är det inte mycket som slår.Sol och PreA
![]()
Patinerade och marinerade Pre-V index är det inte mycket som slår.
Speciellt när man ställt klockan en timme fel. Här ett skott direkt från ICA Maxi.
![]()
En sådan skönhet behöver inte gå rätt!Patinerade och marinerade Pre-V index är det inte mycket som slår.
![]()
19.18 är snyggare än 18.18Patinerade och marinerade Pre-V index är det inte mycket som slår.
![]()
![]()
1028 i svart pist. Frågor på det?
Åker du uppför eller nerför?![]()
1028 i svart pist. Frågor på det?
Jävligt trevlig boett, sitter som en perfekt tournedos Rossini ungefärNu så!
Man får bära den löst, fett svettigt gummi. Väldigt nöjd.
![]()
GrattisJävligt trevlig boett, sitter som en kompakt Tournedos Rossini på armen
Trevlig boett, sitter som en perfekt tournedos Rossini ungefär.
Gratulerar!Nu så!
![]()
Stort grattis!Nu så!
![]()
Tyvärr känt problem. Som tur är verkar det drabba få men det får mig att vara lite mer rädd om min bmg.En till!![]()
En till!![]()
Tyvärr känt problem. Som tur är verkar det drabba få men det får mig att vara lite mer rädd om min bmg.
Blir typ 5 totalt eller så vi sett nu? Läskigt. Jag som vill ha en bmg...
Jag tänker mig att det är samma case. Tror inte de ändrat tillverkningen direkt.Men tidigare har det väl bara varit det gamla caset, dvs med bmg tech på tavlan. Nu gäller det ju den uppdaterade modellen.
Så kan det vara, har dock för mig att @azcii skrev något om att dom ändrat mixturen till casenJag tänker mig att det är samma case. Tror inte de ändrat tillverkningen direkt.
Grattis!Tjena, införskaffade precis min första Panerai PAM 01084 2021. Har en fråga, hittar olika info överallt men tänkte att här lär jag få ett bra svar
Vad är det som gäller gällande uppvridningen? När kronan börjar snurra tillbaka, ÄR den verkligen fullt uppdragen då? Drog upp den "fullt" igår när jag fick klockan men imorse hade den stannat.
Tjena, införskaffade precis min första Panerai PAM 01084 2021. Har en fråga, hittar olika info överallt men tänkte att här lär jag få ett bra svar
Vad är det som gäller gällande uppvridningen? När kronan börjar snurra tillbaka, ÄR den verkligen fullt uppdragen då? Drog upp den "fullt" igår när jag fick klockan men imorse hade den stannat.
Stort tack för det snabba svaret! Vad jag läst mig till är det relativt nytt att den börjar snurra tillbaka för att på något sätt visa att den är färdigskruvad så att säga. Får testa försiktigt att fortsätta tills den säger helt stopp.Grattis!
Den är fullt uppvriden när kronan inte längre går att vrida. Det tar stopp och här är det viktigt att man inte försöker vrida mer för då kan drivfjädern gå av.
Har aldrig varit med om att kronan snurrar tillbaka.
Tack så mycket för det snabba svaret! Provar försiktigtGrattis! Alla mina manuella paneraier drar jag upp tills kronan säger tvärstopp, har man ett 8 dagarsverk tar det en bra stund att dra upp så man blir sittandes ett tag.
Tack så mycket för det snabba svaret! Provar försiktigt![]()
Man läser om skräckexempel och jag har bara haft automatiska ur tidigare. Ska prova nu och återkommer strax med en ledsen glad smiley haha! Här är mitt nya tillskott iaf:Det är bara att dra på, det kommer ta ett tydligt stopp. Det kommer gå bra, oroa dig inte![]()
Det tog stopp! Phuu... Tack!Det är bara att dra på, det kommer ta ett tydligt stopp. Det kommer gå bra, oroa dig inte![]()