• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sol och PreA

61A242FA-F153-4738-9FE7-65369C1CF4CA.jpeg
Patinerade och marinerade Pre-V index är det inte mycket som slår.

Speciellt när man ställt klockan en timme fel. Här ett skott direkt från ICA Maxi.

PXL_20220228_171618142-01.jpeg
 
Tjena, införskaffade precis min första Panerai PAM 01084 2021. Har en fråga, hittar olika info överallt men tänkte att här lär jag få ett bra svar :)
Vad är det som gäller gällande uppvridningen? När kronan börjar snurra tillbaka, ÄR den verkligen fullt uppdragen då? Drog upp den "fullt" igår när jag fick klockan men imorse hade den stannat.
 
Tjena, införskaffade precis min första Panerai PAM 01084 2021. Har en fråga, hittar olika info överallt men tänkte att här lär jag få ett bra svar :)
Vad är det som gäller gällande uppvridningen? När kronan börjar snurra tillbaka, ÄR den verkligen fullt uppdragen då? Drog upp den "fullt" igår när jag fick klockan men imorse hade den stannat.
Grattis!
Den är fullt uppvriden när kronan inte längre går att vrida. Det tar stopp och här är det viktigt att man inte försöker vrida mer för då kan drivfjädern gå av.

Har aldrig varit med om att kronan snurrar tillbaka.
 
Tjena, införskaffade precis min första Panerai PAM 01084 2021. Har en fråga, hittar olika info överallt men tänkte att här lär jag få ett bra svar :)
Vad är det som gäller gällande uppvridningen? När kronan börjar snurra tillbaka, ÄR den verkligen fullt uppdragen då? Drog upp den "fullt" igår när jag fick klockan men imorse hade den stannat.

Grattis! Alla mina manuella paneraier drar jag upp tills kronan säger tvärstopp, har man ett 8 dagarsverk tar det en bra stund att dra upp så man blir sittandes ett tag.
 
Grattis!
Den är fullt uppvriden när kronan inte längre går att vrida. Det tar stopp och här är det viktigt att man inte försöker vrida mer för då kan drivfjädern gå av.

Har aldrig varit med om att kronan snurrar tillbaka.
Stort tack för det snabba svaret! Vad jag läst mig till är det relativt nytt att den börjar snurra tillbaka för att på något sätt visa att den är färdigskruvad så att säga. Får testa försiktigt att fortsätta tills den säger helt stopp.
 
Tillbaka
Topp