• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har läst texten men förstår inte. Vad är miljöaspekten av blockchains? Vad är blockchains?
Jag har en lång text för dig att läsa vid tillfälle som förklarar allt. :) https://axbom.se/web3/

Kortfattat. Blockchains är en teknik som ska se till att göra unika saker unika även på webben, som bitcoins och NFT:er. Beräkningsmodellen som används för att göra detta suger massor med datorkraft. Möjligen suger den det i onödan dessutom, för tekniken fungerar i slutändan inte som det var tänkt ändå.

Så, IMHO är det en fluga som förstör mer än det skapar.
 
Jag har en lång text för dig att läsa vid tillfälle som förklarar allt. :) https://axbom.se/web3/

Kortfattat. Blockchains är en teknik som ska se till att göra unika saker unika även på webben, som bitcoins och NFT:er. Beräkningsmodellen som används för att göra detta suger massor med datorkraft. Möjligen suger den det i onödan dessutom, för tekniken fungerar i slutändan inte som det var tänkt ändå.

Så, IMHO är det en fluga som förstör mer än det skapar
Håller med om att det verkar fånigt, jag köper en klocka för att jag gillar den och inget annat. Ibland har det väl hänt att jag inte gillar den så mycket som jag trodde men det är en annan sak.
 
Där dog Panerais varumärke enormt för mig. https://www.horbiter.com/en/panerai-enters-the-web3-with-blockchain-leading-company-arianee/

Om inte annat för miljöaspekten av blockchains, men givetvis också för meningslösheten.

"Soon extended to the full product range"

Då tackar jag för mig. Fåniga collabs är jag inget fan av, men de är inte riktade till mig heller antar jag 😛 men detta är ju bara dumheter :( hoppas innerligt att de backar på detta totalt
 
Där dog Panerais varumärke enormt för mig. https://www.horbiter.com/en/panerai-enters-the-web3-with-blockchain-leading-company-arianee/

Om inte annat för miljöaspekten av blockchains, men givetvis också för meningslösheten.
Jag förstår inte varför detta är negativt. Har jag förstått rätt så får man en NFT som är kopplad till klockan. Bra mot fejks. Bra mot stöld.
Sen får man någon bild, men den är väl fritt fram att ignorera om man vill.

Jag tycker att det låter toppen 🙂

(angående miljöaspekten, förutom att det förhoppningsvis blir bättre framöver, så säljs det väl inte tokmånga klockor per dag)
 
Och jag fattar verkligen ingenting om nånting som diskuterats ovan! Vad är grejen? Förklara för mig som ni skulle förklarat för en utvecklinghämmad 5-åring
 
Vandrar på sjön
2115DD6A-EA6A-4527-88E7-B04CD4A54D6C.jpeg
1E772357-CF81-4B63-8971-5F4E988450DF.jpeg
DA541688-DA39-4D4B-B1F4-5B260E7E2D93.jpeg
EDA63F26-5BA4-4159-8279-DD324D03428E.jpeg
 
Skönt att du vågade säga det! Jag försökte lite försiktigt tidigare men förstod ändå inte svaren. Vad är en NFT?

No Fucking Tidéa?! Jag har verkligen noll koll! Hoppas någon pedagogiskt lagd paneristi kan förklara för oss lite mer svagbegåvade

Jag är långt ifrån expert på NFT eller pedagogisk. Men det är digitala prylar 🙂
NFT, Non Fungible Token, finns det bara en av och går inte att förfalska. Den finns på ett block chain nätverk, där den kan byta ägare (i det här fallet i samband med att klockan byter ägare).

Som ett cert som inte går att förfalska tänker jag.

Rätta gärna fel ni som har bättre koll 🙂
 
Jag är långt ifrån expert på NFT eller pedagogisk. Men det är digitala prylar 🙂
NFT, Non Fungible Token, finns det bara en av och går inte att förfalska. Den finns på ett block chain nätverk, där den kan byta ägare (i det här fallet i samband med att klockan byter ägare).

Som ett cert som inte går att förfalska tänker jag.

Rätta gärna fel ni som har bättre koll 🙂
Så är det. Iom att det är typ det säkraste sättet att säkra information så är användningsområdena för detta närmast obegränsad. Får man bara bukt med miljöaspekten så kommer det bli standard för att säkra information i framtiden.
 
Då har man köpt en Panerai (663) igen. Nu är jag på jakt efter en till.
Jag har tittat mycket på 372. Finns det någon likvärdig i liten upplaga som ni skulle rekommendera?

Finns det någon bra bok eller hemsida som kan underlätta beslutet?

Tacksam för svar.
Stefan
 

Bilagor

  • 66AB892D-D837-4794-B4EE-9E0C3391A9D6.jpeg
    66AB892D-D837-4794-B4EE-9E0C3391A9D6.jpeg
    202.4 KB · Visningar: 5
Då har man köpt en Panerai (663) igen. Nu är jag på jakt efter en till.
Jag har tittat mycket på 372. Finns det någon likvärdig i liten upplaga som ni skulle rekommendera?

Finns det någon bra bok eller hemsida som kan underlätta beslutet?

Tacksam för svar.
Stefan
605? 665? 673? 604?

Watchbase.com är vår källa.

Och förresten, om du kan tänka dig att slira lite. 690, 932?
 
Då har man köpt en Panerai (663) igen. Nu är jag på jakt efter en till.
Jag har tittat mycket på 372. Finns det någon likvärdig i liten upplaga som ni skulle rekommendera?

Finns det någon bra bok eller hemsida som kan underlätta beslutet?

Tacksam för svar.
Stefan

köp en 662 och gå komplett samling?
 
Tillbaka
Topp