• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vet inte om det blir någon GTG i närtid vi båda kan närvara på?! Då kan jag ta med min 390 så får du känna in dig ordentligt. Eller du kanske haft, eller provat, någon??

Har haft både 111 och 510. Båda har lämnat, men utav de två så var 111:an för mig, en mycket roligare klocka :) mycket pga det kupade glaset. Missar alla GTG:er då dom är uppåt landet varje gång :p Att köra fram & tillbaka med diesel-loket kostar mig väl en 111:a typ i drivmedelspengar ;)
 
Har haft både 111 och 510. Båda har lämnat, men utav de två så var 111:an för mig, en mycket roligare klocka :) mycket pga det kupade glaset. Missar alla GTG:er då dom är uppåt landet varje gång :p Att köra fram & tillbaka med diesel-loket kostar mig väl en 111:a typ i drivmedelspengar ;)
Vart exakt i landet huserar du?
Nu när samhället öppnar upp så smått igen är jag på resande fot, kors och tvärs, relativt ofta. Kan höra av mig för en minigtg om/när jag är i dina hoods om det låter intressant?
 
367BDB4C-6E02-4377-9914-EEA78E95EC66.jpeg

DCE840B0-849C-463D-93B8-AE5095C571A1.jpeg
Snygga bilder!!
 
Då har man köpt en Panerai (663) igen. Nu är jag på jakt efter en till.
Jag har tittat mycket på 372. Finns det någon likvärdig i liten upplaga som ni skulle rekommendera?

Finns det någon bra bok eller hemsida som kan underlätta beslutet?

Tacksam för svar.
Stefan
Wow den är nice, stort grattis!
 
Uh oh... det var inte bra... kanske behöver en 390. Tycker det kupade glaset skänker väldigt mycket liv till bettarini-modellerna :)
Kan varmt rekommendera den. Tycker den är riktigt bra! Har länge trott att jag kunde nöja mig med en panna, men nu har jag fått sug på en 177 så jag får väll inse att jag iallafall behöver två…
Är en usel fotograf och den är svårfångad på bild med en gammal telefonkamera, men här är några till bilder.
8692F83E-C847-48F1-B23E-AD8BA2B882E3.jpeg

6A13E7B6-E075-4053-8B27-F33855E5F83D.jpeg

71452C35-82E5-43B7-8149-63C80537A385.jpeg

4C064BBE-2752-44AE-AF0E-A651DE6DAE61.jpeg




Tack! 😄💪
 
Jag har en lång text för dig att läsa vid tillfälle som förklarar allt. :) https://axbom.se/web3/

Kortfattat. Blockchains är en teknik som ska se till att göra unika saker unika även på webben, som bitcoins och NFT:er. Beräkningsmodellen som används för att göra detta suger massor med datorkraft. Möjligen suger den det i onödan dessutom, för tekniken fungerar i slutändan inte som det var tänkt ändå.

Så, IMHO är det en fluga som förstör mer än det skapar.
För en annan som inte hängt med allt om NFT's och liknande som kidsen pratar om så var detta en riktigt bra skriven överblick. Tack för att du delade.
 
Luktar 42a tycker jag.
Dubbelbingo !

 
Nu har jag släppt tankarna på en Radiomir, och sneglar istället på submersible. 682 och 683 är riktigt schyssta, och bör väl bära snäppet mindre än min 590?

Har hört om att 682an har glapp i vridringen, men det kanske är ovanligt?
 
Tillbaka
Topp