• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har det kanske nåt med härkomst och utseende att göra? Nu spekulerar jag bara, riktigt tråkigt isåfall. Har aldrig hänt mig i någon annan klockaffär tidigare
Jag föreställer mig att det kan i bästa fall bero på några andra saker. Hur dyr var klockan du ville spana på? Var deras väktare på plats just då eller inte? Var snubben ensam i lokalen med mycket folk?
 
Jag föreställer mig att det kan i bästa fall bero på några andra saker. Hur dyr var klockan du ville spana på? Var deras väktare på plats just då eller inte? Var snubben ensam i lokalen med mycket folk?
En panna under 80k. Väktare fanns där ja. Jag spekulerade bara som sagt. Har varit hos Nymans innan och inte fått samma bemötande. Kan vara en engångs företeelse
 
En panna under 80k. Väktare fanns där ja. Jag spekulerade bara som sagt. Har varit hos Nymans innan och inte fått samma bemötande. Kan vara en engångs företeelse
Det finns alltid folk som inte tänker eller låter sina fördomar ta överhanden över företagspolicy. Skicka ett mail till Nymans och berätta om din upplevelse, så får vi se vad som händer.

Själv har jag varit med om det motsatta en gång ... en snubbe som var alldeles för trevlig och gav mig enorm rabatt på en klocka. Han fick visst sparken av det skälet till slut :)
 
Jag får nog bara inse att jag är en OPG med min 26k.

Köpte nästan en 1086 för någon vecka sedan då jag vill ha en 5218 men som jag kan bära utan att vara försiktig. Klarade dock inte att det är snapback...

2022_0328_15013500.jpg
Förstår dig, jag både dubbel- och trippelkollade att 1279 hade ett skruvat baklock innan jag slog till.

26K är ingen dålig panna att vara OPG med ändå ;) Svart, destro, sandwich och Pre-V font på index. 😍
 
Panerai testar ju sina klockor till märkt värde +25% samt det hemska testet tappa från 50cms höjd rakt på kronan och den ska vara tät efter det. Om man är osäker på skicket på packningarna ska man ju såklart göra en samt täthetsservice samt trycktesta varje år 🙂
 
Tar mig friheten att tipsa om att jag lagt ut ett par pannor på K&S. La ut flera klockor så får vi se vilken som går åt först och så drar jag tillbaka de andra. Att köpa sommarhus är som ett svart hål.

Så hjälp mig nu och hugg en utan att pruta. Tvärtom, bjud mig på kaffe vid ev köp ;D
 
Tar mig friheten att tipsa om att jag lagt ut ett par pannor på K&S. La ut flera klockor så får vi se vilken som går åt först och så drar jag tillbaka de andra. Att köpa sommarhus är som ett svart hål.

Så hjälp mig nu och hugg en utan att pruta. Tvärtom, bjud mig på kaffe vid ev köp ;D
En viktigare fråga. Blir det någon panna kvar överhuvudtaget? Är du en av oss fortfarande, va va va? :)
 
En viktigare fråga. Blir det någon panna kvar överhuvudtaget? Är du en av oss fortfarande, va va va? :)
100%. Hoppas få sålt lite Cartier och Rolex-krafs. Minst en panna blir kvar på kort sikt. På lite längre sikt hägrar fortfarande en Luminor-beater, varför inte med vit tavla och en Radiomir i 45mm, kanske 1243 eller 992. Dessutom är ju som bekant grönt rätt skönt och jag har aldrig provat Radiomir 1940 så 995an lockar.
 
Tillbaka
Topp