• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2D5F730E-FB96-4545-B574-4A10F7940EB7.jpeg
 
Var hos @KRONS och skulle hämta ett band jag beställt. Blev tyvärr helt fel (pga Panerai , inte Krons) men passade på att testa lite Panerai ändå

Luminor (1950) - 40, 42, 44

PXL_20220322_161343853.jpg


40mm kändes för litet på min 18cm handled.

PXL_20220322_161144795.jpg


42 och 44 sitter grymt

Tavlan på 1157 var för övrigt riktigt jävla bra... Får mig att fundera på hur de nya esteel subbarna i 44mm ser ut IRL🙈

PXL_20220322_161006963.jpg
 
Var hos @KRONS och skulle hämta ett band. Blev tyvärr helt fel, men passade på att testad lite Panerai ändå

Luminor (1950) - 40, 42, 44



40mm kändes för litet på min 18cm handled.

42 och 44 sitter grymt

Tavlan på 1157 var för övrigt riktigt jävla bra... Får mig att fundera på hur de nya esteel subbarna i 44mm ser ut IRL🙈
eSteel är sjukt läckra. Jag tror det kommer bli ett köp på den gröna subben när den släpps.
 
Var hos @KRONS och skulle hämta ett band jag beställt. Blev tyvärr helt fel (pga Panerai , inte Krons) men passade på att testa lite Panerai ändå

Luminor (1950) - 40, 42, 44

PXL_20220322_161343853.jpg


40mm kändes för litet på min 18cm handled.

42 och 44 sitter grymt

Tavlan på 1157 var för övrigt riktigt jävla bra... Får mig att fundera på hur de nya esteel subbarna i 44mm ser ut IRL🙈

PXL_20220322_161006963.jpg
Var du där på natten?
 
Vill dela den här för den coola bildens skull, men kan också lägga till att bandet är mycket nice.
 
I Kobra Kai är det ok med ”heads up” innan försäljningar så jag hoppas så är fallet här också? Annars bara ta bort.
Kommer att imorgon lägga ut två stycken riktigt fina Zeugma klockväskor enligt nedan länk till försäljning på K&S Tillbehör imorgon, en ljusare och en mörkare. Dessa togs fram som en limited edition 2011 (120st tillverkade totalt) och om jag minns rätt var målgruppen då ffa Panerai samlare. Jag är förste/ende ägare av de två jag nu tänkte sälja pga sviktande klockintresse. Jag och väskorna finns i Stockholm.
 
I Kobra Kai är det ok med ”heads up” innan försäljningar så jag hoppas så är fallet här också? Annars bara ta bort.
Kommer att imorgon lägga ut två stycken riktigt fina Zeugma klockväskor enligt nedan länk till försäljning på K&S Tillbehör imorgon, en ljusare och en mörkare. Dessa togs fram som en limited edition 2011 (120st tillverkade totalt) och om jag minns rätt var målgruppen då ffa Panerai samlare. Jag är förste/ende ägare av de två jag nu tänkte sälja pga sviktande klockintresse. Jag och väskorna finns i Stockholm.
Pris?
 
I Kobra Kai är det ok med ”heads up” innan försäljningar så jag hoppas så är fallet här också? Annars bara ta bort.
Kommer att imorgon lägga ut två stycken riktigt fina Zeugma klockväskor enligt nedan länk till försäljning på K&S Tillbehör imorgon, en ljusare och en mörkare. Dessa togs fram som en limited edition 2011 (120st tillverkade totalt) och om jag minns rätt var målgruppen då ffa Panerai samlare. Jag är förste/ende ägare av de två jag nu tänkte sälja pga sviktande klockintresse. Jag och väskorna finns i Stockholm.
Skitsnyggt! Tyvärr för litet för @Norrland!
 
Nån som har tips på klocklådor utan rullar, alltså där dinkan ligger platt och hålls fast med någon spännanordning och dessutom tar klockor i pannasize? Har fått en fix idé om att jag inte gillar att bandet böjs av annat än handleden. 🤣
 
Någon som sitter med en 1392 med glasbaksida och kan mäta tjockleken? De nya har solid baksida och ska vara tunnare (saknar sekund-hacking)
 
Någon som sitter med en 1392 med glasbaksida och kan mäta tjockleken? De nya har solid baksida och ska vara tunnare (saknar sekund-hacking)
Tjockleken med glasbaksida är 13,2. Min 1028 som är en 1392 fast med annan urtavla får jag till 13,18. Storleksguiden och flera sajter på nätet rapporterar 13,2.

Jag visste inte att den nya är tunnare... hur mycket?
 
Tillbaka
Topp