• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaha, det här är ju ku*en!!
Har gjort en bytesaffär med @maximuspro gällande ett oem-canvas. Jag fick ett grönt, och skickade honom ett blått. För säkerhetsskull sa vi båda att vi kör spårbart, perfekt! Men va fan hjälper det när postnord är så värdelösa som de är!? Nu ska jag göra en reklamation online och behöver då givetvis ett kvitto som styrker värdet! Vilket jag givetvis inte har!! Någon fellow panerista som har ett att avvara, skanna, låna ut eller dylikt? Vore evigt tacksam 👏🏻 Om så är fallet kan väl någon vänlig själ dra ett pm?!
Vilken tjänst använde du? Det är ju flera tjänster som t.ex skicka lätt och rek som är spårbara. Var det skicka lätt eller rek?
 
Vilken tjänst använde du? Det är ju flera tjänster som t.ex skicka lätt och rek som är spårbara. Var det skicka lätt eller rek?
Det var dessvärre skicka lätt/skicka hem och inte rek. Tänkte att det borde räcka i det här fallet att det ”bara” var spårbart. Men tydligen inte… lätt att vara efterklok kanske
 
Det var dessvärre skicka lätt/skicka hem och inte rek. Tänkte att det borde räcka i det här fallet att det ”bara” var spårbart. Men tydligen inte… lätt att vara efterklok kanske
Tråkigt att höra :( dessvärre är skicka lätt oförsäkrat så tror inte att det kommer gå så bra att få ersättning :/ Hoppas att den kommer fram så småningom. Att den fastnat på sorteringsbandet.
 
Det var dessvärre skicka lätt/skicka hem och inte rek. Tänkte att det borde räcka i det här fallet att det ”bara” var spårbart. Men tydligen inte… lätt att vara efterklok kanske
Skicka lätt ger tyvärr ingen ersättning vad jag ser i villkoren. De kan tänka sig att återbetala portot bara.
Screenshot_2022-04-01-08-28-26-227_com.google.android.apps.docs.jpg
 
Tråkigt att höra :( dessvärre är skicka lätt oförsäkrat så tror inte att det kommer gå så bra att få ersättning :/ Hoppas att den kommer fram så småningom. Att den fastnat på sorteringsbandet.

Skicka lätt ger tyvärr ingen ersättning vad jag ser i villkoren. De kan tänka sig att återbetala portot bara.
Screenshot_2022-04-01-08-28-26-227_com.google.android.apps.docs.jpg
Ni har säkert rätt. Men då är ju frågan varför i helvete asen kräver kvitto samt värde av det de supit bort när man försöker göra en reklamation!? Det är som det är. Men det är ju inte oförtjänt postnord har det rykte de ändå har. Så jävla kassa. Blir ju oftare fel än rätt
 
Servar Nymans panerais p.2002 det vill säga manuellt 8 dagars själva eller skickar de iväg det verket till panerai?
 
Tack för info. Ngn som då har aktuell tid för denna lilla process. Räcker 6 veckor? Vad ligger pris för ett manuellt 8 dagars? Nymans verkar för övrigt tagit bort sin tidigare serviceprislista. Kommer man undan runt 7k?
Jag vet att 233 iaf för ett par år sen var en relativt dyr panna att serva pga P.2002.. Vågar inte säga något dagspris, men dyrare än många andra workhorses tippar jag på.

Skulle inte bli förvånad om du landar norr om 10k, om en hel service behövs. Men hör med Nymans eller Krons, de lär kunna ge ett mer exakt svar.
 
Tack för info. Ngn som då har aktuell tid för denna lilla process. Räcker 6 veckor? Vad ligger pris för ett manuellt 8 dagars? Nymans verkar för övrigt tagit bort sin tidigare serviceprislista. Kommer man undan runt 7k?
6-8 veckor skulle jag chansa på, men det är beroende på hur mycket verkstan har att stå i. Priset hade jag alltid räknat högre och blivit glatt överraskad - så räkna med 10k minst. det kan vara ett verk som inte servats på länge och flertalet delar behövs bytas ut, och mer komplikationer blir dyrare då
 
6-8 veckor skulle jag chansa på, men det är beroende på hur mycket verkstan har att stå i. Priset hade jag alltid räknat högre och blivit glatt överraskad - så räkna med 10k minst. det kan vara ett verk som inte servats på länge och flertalet delar behövs bytas ut, och mer komplikationer blir dyrare då
sist jag pratade med dom så pratade dom om ca 3 månader och det tog 4månader för min 183 som skickades. I deras egen verkstad så var det min 4 månader, allt pga extremt högt tryck efter pandemin.
 
Tillbaka
Topp