• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så man kan kombinera de 2 delarna hur man vill?
Inte hur man vill det måste ju bli en synlig flärp om bandet ska sitta på en panerai.
Korta delen avgör som sagt vart spännet hamnar. Den längre hur mycket flärp det blir. Någon i paneraiavdelningen hade bild nyligen på hur man kan göra när man beställer band så hålen hamnar så rätt som möjligt på den långa delen. Alltså att tydligt illustrera vart bärarhålet ska ligga på den längre delen. Eller så skriver man bara jag har 16,5 cm handled och vill ha synlig/lång flärp så brukar det lösa sig.
 
Quiz time!

Ref?

Screenshot_20220408-231219_1skksks.png
 
Det här är en PAM 586 Reyes edition, endast en tillverkad, till minne av Carl Reyes från Redbar-klubben i Perth, som fick en allvarlig tånagelsvampinfektion och inte kunde åka på PDay 2013. Bonati blev så rörd, då han haft en liknande sjukdom (casso fungi) några år tidigare att han lät tillverka detta ex och överlämnade på PDay 2014.

Nej, jag har inte en susning vad det här är för ref...
 
 
En månad på handleden och har absolut inte tröttnat. Sitter och tittar på de nya Panerai-släppen och drömmer om en Submersible. 😊
C0EFC501-30A0-44BB-B9AA-11129B963938.jpeg


Har nu scrollat watchbase som en dåre, verkar vara omöjlig att hitta! :blackeye:

Tänker också moddad men 564

Det här är en PAM 586 Reyes edition, endast en tillverkad, till minne av Carl Reyes från Redbar-klubben i Perth, som fick en allvarlig tånagelsvampinfektion och inte kunde åka på PDay 2013. Bonati blev så rörd, då han haft en liknande sjukdom (casso fungi) några år tidigare att han lät tillverka detta ex och överlämnade på PDay 2014.

Nej, jag har inte en susning vad det här är för ref...

Tiden ute.

Det är en prototyp som Panerai tillverkade för några år sedan. Satt på bland annat på Panerais marknadsföringschefs handled i ett Paneristi zoom-call något år sen, om ni minns :)

Kanske utgick de från denna när de gjorde 2121. :)
 
Hej Paneristi!
Jag är i tagen att införskaffa min första Panna. Efter research och en tids sneglande på PAM914, ser valet nu ut att falla på en PAM390. Jag har hittat ett ex nära mig som jag precis kikat på. Då min kunskap är klart begränsad, vore jag tacksam om någon kunnig skulle kunna bedöma om det verkar vara ett vettigt köp.

Säljaren är en privatperson och vi har precis träffats f2f. Priset är motsvarande 60k. Klockan på auktion: https://www.pfandhaus.li/schaan/home

Det jag noterade är:
  • boxen (och alla tillbehör) var täckta med svart pulver som verkar komma från den svarta vadderingen i lådan. Normalt?
  • klockan såg inte polerad ut IRL men på någon bild ser ett lug hole ut att vara lite runt. Är klockan polerad?

Vad tror ni om klockan?
kan jag vara säker på att den är äkta?

Tack på förhand för hjälpen!

Här är några bilder samt en video på klockan i fråga:

 
Tiden ute.

Det är en prototyp som Panerai tillverkade för några år sedan. Satt på bland annat på Panerais marknadsföringschefs handled i ett Paneristi zoom-call något år sen, om ni minns :)

Kanske utgick de från denna när de gjorde 2121. :)
Jag spenderade mer tid en fredagkväll att leta efter svaret än jag är villig att erkänna
 
Tiden ute.

Det är en prototyp som Panerai tillverkade för några år sedan. Satt på bland annat på Panerais marknadsföringschefs handled i ett Paneristi zoom-call något år sen, om ni minns :)

Kanske utgick de från denna när de gjorde 2121. :)
Jag gissade på den men tänkte att det var 2121 rakt av.

Kul!
 
Hej Paneristi!
Jag är i tagen att införskaffa min första Panna. Efter research och en tids sneglande på PAM914, ser valet nu ut att falla på en PAM390. Jag har hittat ett ex nära mig som jag precis kikat på. Då min kunskap är klart begränsad, vore jag tacksam om någon kunnig skulle kunna bedöma om det verkar vara ett vettigt köp.

Säljaren är en privatperson och vi har precis träffats f2f. Priset är motsvarande 60k. Klockan på auktion: https://www.pfandhaus.li/schaan/home

Det jag noterade är:
  • boxen (och alla tillbehör) var täckta med svart pulver som verkar komma från den svarta vadderingen i lådan. Normalt?
  • klockan såg inte polerad ut IRL men på någon bild ser ett lug hole ut att vara lite runt. Är klockan polerad?

Vad tror ni om klockan?
kan jag vara säker på att den är äkta?

Tack på förhand för hjälpen!

Här är några bilder samt en video på klockan i fråga:

Du kan skriva in Serienumret "op....BB...." på pamguard för att bli lite mer säker på att den är äkta.

 
När @Burnman är tillbaka från Tudor gtg ikväll kan han säkert detaljstudera bilderna och jämföra med sin 390.
Jag har faktiskt pm:at lite med @Heinz och erbjudit mig att detaljfota min 390 ur alla vinklar och vrår och maila över bilderna så han har något att jämföra med. Jag är alldeles för noob för att våga mig på att uttala något kring skick, eventuell polering eller icke och dylikt. Hade hoppats att någon av alla kunniga ristis i tråden kunde våga sig på en analys
 
Har börjat jaga min första Panerai och har fastnat för Luminor Quaranta 40mm är det någon som vet hur tjock den är?
Det enda jag kan hitta är att urverket P.900 är 4,2mm tjock.
 
Har börjat jaga min första Panerai och har fastnat för Luminor Quaranta 40mm är det någon som vet hur tjock den är?
Det enda jag kan hitta är att urverket P.900 är 4,2mm tjock.
49,6mm enl mårts eminenta storleksguide
 
  • Like
Reactions: DRW
Tillbaka
Topp