Jepp, hur du vill. Standard brukar ligga på 75/125 men föredrar själv 75/120Så man kan kombinera de 2 delarna hur man vill?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jepp, hur du vill. Standard brukar ligga på 75/125 men föredrar själv 75/120Så man kan kombinera de 2 delarna hur man vill?
Inte hur man vill det måste ju bli en synlig flärp om bandet ska sitta på en panerai.Så man kan kombinera de 2 delarna hur man vill?
Quiz time!
Ref?
![]()
NixModifierad 510?
Nix. Ingen mod och ingen fakeTänker också moddad men 564
Det här är en PAM 586 Reyes edition, endast en tillverkad, till minne av Carl Reyes från Redbar-klubben i Perth, som fick en allvarlig tånagelsvampinfektion och inte kunde åka på PDay 2013. Bonati blev så rörd, då han haft en liknande sjukdom (casso fungi) några år tidigare att han lät tillverka detta ex och överlämnade på PDay 2014.Quiz time!
Ref?
![]()
Absolut. Bara att prova sig fram.Så man kan kombinera de 2 delarna hur man vill?
En månad på handleden och har absolut inte tröttnat. Sitter och tittar på de nya Panerai-släppen och drömmer om en Submersible.![]()
![]()
Quiz time!
Ref?
![]()
Har nu scrollat watchbase som en dåre, verkar vara omöjlig att hitta!![]()
Tänker också moddad men 564
Det här är en PAM 586 Reyes edition, endast en tillverkad, till minne av Carl Reyes från Redbar-klubben i Perth, som fick en allvarlig tånagelsvampinfektion och inte kunde åka på PDay 2013. Bonati blev så rörd, då han haft en liknande sjukdom (casso fungi) några år tidigare att han lät tillverka detta ex och överlämnade på PDay 2014.
Nej, jag har inte en susning vad det här är för ref...
Jag spenderade mer tid en fredagkväll att leta efter svaret än jag är villig att erkännaTiden ute.
Det är en prototyp som Panerai tillverkade för några år sedan. Satt på bland annat på Panerais marknadsföringschefs handled i ett Paneristi zoom-call något år sen, om ni minns![]()
Kanske utgick de från denna när de gjorde 2121.![]()
Jag gissade på den men tänkte att det var 2121 rakt av.Tiden ute.
Det är en prototyp som Panerai tillverkade för några år sedan. Satt på bland annat på Panerais marknadsföringschefs handled i ett Paneristi zoom-call något år sen, om ni minns
Kanske utgick de från denna när de gjorde 2121.![]()
Du kan skriva in Serienumret "op....BB...." på pamguard för att bli lite mer säker på att den är äkta.Hej Paneristi!
Jag är i tagen att införskaffa min första Panna. Efter research och en tids sneglande på PAM914, ser valet nu ut att falla på en PAM390. Jag har hittat ett ex nära mig som jag precis kikat på. Då min kunskap är klart begränsad, vore jag tacksam om någon kunnig skulle kunna bedöma om det verkar vara ett vettigt köp.
Säljaren är en privatperson och vi har precis träffats f2f. Priset är motsvarande 60k. Klockan på auktion: https://www.pfandhaus.li/schaan/home
Det jag noterade är:
- boxen (och alla tillbehör) var täckta med svart pulver som verkar komma från den svarta vadderingen i lådan. Normalt?
- klockan såg inte polerad ut IRL men på någon bild ser ett lug hole ut att vara lite runt. Är klockan polerad?
Vad tror ni om klockan?
kan jag vara säker på att den är äkta?
Tack på förhand för hjälpen!
Här är några bilder samt en video på klockan i fråga:
Testade och jag fick iaf träff på den som en PAM390 så borde vara OK med andra ord.Du kan skriva in Serienumret "op....BB...." på pamguard för att bli lite mer säker på att den är äkta.
Vet inte. Jag är dålig på att ha kommentarer om skick.Testade och jag fick iaf träff på den som en PAM390 så borde vara OK med andra ord.
Vad tror du om skicket? Jag är osäker på vad man ska hålla utkik efter på Panerai.
När @Burnman är tillbaka från Tudor gtg ikväll kan han säkert detaljstudera bilderna och jämföra med sin 390.Testade och jag fick iaf träff på den som en PAM390 så borde vara OK med andra ord.
Vad tror du om skicket? Jag är osäker på vad man ska hålla utkik efter på Panerai.
Jag har faktiskt pm:at lite med @Heinz och erbjudit mig att detaljfota min 390 ur alla vinklar och vrår och maila över bilderna så han har något att jämföra med. Jag är alldeles för noob för att våga mig på att uttala något kring skick, eventuell polering eller icke och dylikt. Hade hoppats att någon av alla kunniga ristis i tråden kunde våga sig på en analysNär @Burnman är tillbaka från Tudor gtg ikväll kan han säkert detaljstudera bilderna och jämföra med sin 390.
Klockporr var ordet
Titan är så snyggtLättare än så här blir det inte för min del, 176 i titan och ett OEM canvas som knappt väger någonting, 99 gram inkl titan spänne.
Å![]()
Lättare än så här blir det inte för min del, 176 i titan och ett OEM canvas som knappt väger någonting, 99 gram inkl titan spänne.
Å![]()
Tvivlar på det, ganska tunt material i det här canvaset och vadderingen maste vara typ heliumhear me out, oem canvasen är vadderade. Köper man då ovadderade, blir klockan lättare då?
49,6mm enl mårts eminenta storleksguideHar börjat jaga min första Panerai och har fastnat för Luminor Quaranta 40mm är det någon som vet hur tjock den är?
Det enda jag kan hitta är att urverket P.900 är 4,2mm tjock.