• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej!
Har insett att min relativt nyvunna hobby (som för övrig skulle vara en lugn och harmonisk) redan skapar mer stresspåslag än mina gamla.
Efter att ha dragit i en handfull modeller säger mitt inre till mig att jag behöver en 764 för att uppnå frid.
Är detta verkligen mitt inre som talar eller har jag åkt på pannfeber?
Och är det mitt inre som talar, är det någon som ruvar på en handlare, kompis, kontakt eller farmor som kan ta mig ett steg närmare?
 
Hej!
Har insett att min relativt nyvunna hobby (som för övrig skulle vara en lugn och harmonisk) redan skapar mer stresspåslag än mina gamla.
Efter att ha dragit i en handfull modeller säger mitt inre till mig att jag behöver en 764 för att uppnå frid.
Är detta verkligen mitt inre som talar eller har jag åkt på pannfeber?
Och är det mitt inre som talar, är det någon som ruvar på en handlare, kompis, kontakt eller farmor som kan ta mig ett steg närmare?

Andas, sedan börja leta upp klockan till vettigt pris. För det är halva nöjet, om inte mer, att jaga och vänta.

Och njut, galenskapen har tagit dig. Dårhuset nästa med oss andra
 
Hej!
Har insett att min relativt nyvunna hobby (som för övrig skulle vara en lugn och harmonisk) redan skapar mer stresspåslag än mina gamla.
Efter att ha dragit i en handfull modeller säger mitt inre till mig att jag behöver en 764 för att uppnå frid.
Är detta verkligen mitt inre som talar eller har jag åkt på pannfeber?
Och är det mitt inre som talar, är det någon som ruvar på en handlare, kompis, kontakt eller farmor som kan ta mig ett steg närmare?
Jag tror dom kan ha en på Krons
 
Testade nya Luminor Marina ESteel Grigio Roccia PAM01358 på Nymans i veckan. Grym tavla måste jag säga, tror det är samma färgsättning på nya Submersible också. Kliar i köpnerven på suben..synd att den inte fanns inne (eller tur, hur man nu vill se på det) 🙈
B4118BD6-F9AC-4A97-95DC-873DBE960E70.jpeg
 
Testade nya Luminor Marina ESteel Grigio Roccia PAM01358 på Nymans i veckan. Grym tavla måste jag säga, tror det är samma färgsättning på nya Submersible också. Kliar i köpnerven på suben..synd att den inte fanns inne (eller tur, hur man nu vill se på det) 🙈
B4118BD6-F9AC-4A97-95DC-873DBE960E70.jpeg
Ah nice finns esteel modellerna inne nu? Får gå förbi och prova.
 
Hej en fråga: Letar efter en Panerai som skall vara 44mm med det speciella vattenlåset på kronan, sekund visare på dial, 30 ATM, stål baksida dvs INGEN glas på baksidan och sen om det finns sandwich dial så är det 100%.

Någon som vet om en sådan Panerai??? letat jag hittar inga men så är man inte exper

Hej en fråga: Letar efter en Panerai som skall vara 44mm med det speciella vattenlåset på kronan, sekund visare på dial, 30 ATM, stål baksida dvs INGEN glas på baksidan och sen om det finns sandwich dial så är det 100%.

Någon som vet om en sådan Panerai??? letat och jag hittar inga men så är man inte expert ;)
Kolla in 915.

Edit: sjukt sen på bollen...
 

Synd att de råkar visa 5218-203A istället för hans 21 i close-upen :( Hade varit jävligt kul att se den i video.
 
Om man, likt alla andra, är sugen på ett grönt originalgummi, var handlar man det?

Google ger rätt mycket som verkar vara fejk och Panerais hemsida är ju rätt kass.

Stapelvara hos AD?

Vad kostar det ungefär?
 
Om man, likt alla andra, är sugen på ett grönt originalgummi, var handlar man det?

Google ger rätt mycket som verkar vara fejk och Panerais hemsida är ju rätt kass.

Stapelvara hos AD?

Vad kostar det ungefär?
Dock så kan alla AD ta hem det om det inte finns hemma redan
 
Vi är flera som föredrar ecru-lumen som det heter över den gröna som 005an bla har :)

Det är skönt att panerai har fler modeller så alla kan hitta sin modell. Jag gillar inte "fake age" lume i mina klockor men andra gör det. Men sen så är jag konstig som använder mina klockor och reser överallt med dem ;) haft en 372 i Thailand och flera ställen där folk frågat mig varför jag rest med klockan och jag säger alltid man skall använda dem ju...:p
 
Har sneglat på Panerai länge och i perioder men har ännu inte ägt nån själv. Fick möjligheten att prova en kollegas PAM335 i veckan och blev extremt imponerad.

Söker nu en 42-44mm och gillar samtliga boetter. Kronskydd, svart tavla, subsekund, datum, vattentät, under 50k och tunn verkar vara en kombination som är svår att hitta. Tips uppskattas massor!

En luminor due med bättre wr hade varit perfekt. Kommer bäras både i kontorsmiljö och med hoodie/t-shirt.
 
Har sneglat på Panerai länge och i perioder men har ännu inte ägt nån själv. Fick möjligheten att prova en kollegas PAM335 i veckan och blev extremt imponerad.

Söker nu en 42-44mm och gillar samtliga boetter. Kronskydd, svart tavla, subsekund, datum, vattentät, under 50k och tunn verkar vara en kombination som är svår att hitta. Tips uppskattas massor!

En luminor due med bättre wr hade varit perfekt. Kommer bäras både i kontorsmiljö och med hoodie/t-shirt.
Vad sägs om PAM1392(42mm) eller PAM1312(44mm)?
 
Är det bara jag eller kan ni inte heller klicka på klockorna som visas på Panerais hemsida idag? Funkar inte för mig i Safari på mac, Chrome på Mac eller Safari på iOS. Så, jag gissar att det inte bara är jag.

Prova här exempelvis:
 
Tillbaka
Topp