Jag blev lite förvånad att jag gillade den. Kändes riktigt somrig42mm och vit. Brukar vara panna nummer två. Automatic on the dial. Jag tycker den är awesome.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag blev lite förvånad att jag gillade den. Kändes riktigt somrig42mm och vit. Brukar vara panna nummer två. Automatic on the dial. Jag tycker den är awesome.
Det är snap-on caseback, därför det är 100m WR. Personligen skulle jag aldrig köpa en modern klocka med Snap-on, men det är jag detJag blev lite förvånad att jag gillade den. Kändes riktigt somrig![]()
Det är snap-on caseback, därför det är 100m WR. Personligen skulle jag aldrig köpa en modern klocka med Snap-on, men det är jag det![]()
Och vad ska det sägas hej till i stället? Skulle tippa på 44-sub..Snart dags att säga hej då ......![]()
Stort grattis till den bästa!Inspekterar nyförvärvetI’m back!
![]()
Ah! Jag tittade för snabbt. Trodde det var en 775...Nu är jag inte alls säker, men jag tror inte att 1523 har snapon caseback, jag tänker mig att det inte går med glasbaksida med Panerais sådan teknik...
Klart du ska ha en vit 44 sub, vitt gummi, håriga armar. Stark miami-vibe!Snart dags att säga hej då ......![]()
Exakt, ser ut att vara screw on. Är alla 42mm luminor 100m? Synd att det är 100m men har eg. nte behov att ha mer.Ah! Jag tittade för snabbt. Trodde det var en 775...
5711Klart du ska ha en vit 44 sub, vitt gummi, håriga armar. Stark miami-vibe!
Av någon anledning är alla Luminor 1950 (ej Submersible) i 42 och 47 "bara" 100m medan 44mm är 300m.Exakt, ser ut att vara screw on. Är alla 42mm luminor 100m? Synd att det är 100m men har eg. nte behov att ha mer.
![]()
Ingen klagar på att 372 är 100m WR så varför klaga på de andra...Exakt, ser ut att vara screw on. Är alla 42mm luminor 100m? Synd att det är 100m men har eg. nte behov att ha mer.
![]()
Tack! Känns skitbra så här 3 timmar in i ägandetStort grattis till den bästa!![]()
Jag diggar inte Due för att de är för tunna och känns inte på min handled. Jag vill att en Panerai känns. WR spelar mindre roll.Men så fort det är 50m blir det bojkott, även fast ingen vågar bada med klockorna ändå![]()
Bra samling!Då får man hälsa mellansyster Venti välkommen till familjen, lillasyster Verde tittar avundsjukt på.
Tack @MaziK för en smidig adoption
Tack, vi är en lycklig familjBra samling!
Ser en riktigt ful klocka i bakgrunden. Fattar inte vad du, @Urverket och @Chrisse sysslar med! #PatetisktFörsökTillAttFåNerMarknadsprisetPåTusenFemtioFemDå får man hälsa mellansyster Venti välkommen till familjen, lillasyster Verde tittar avundsjukt på.
Tack @MaziK för en smidig adoption![]()
Tack så mycket själv!Då får man hälsa mellansyster Venti välkommen till familjen, lillasyster Verde tittar avundsjukt på.
... har du en storasyster också till de där?Då får man hälsa mellansyster Venti välkommen till familjen, lillasyster Verde tittar avundsjukt på.
Men så fort det är 50m blir det bojkott, även fast ingen vågar bada med klockorna ändå![]()
Får se vart det bär åtOch vad ska det sägas hej till i stället? Skulle tippa på 44-sub..
Grattis och välkommen tillbaka!Inspekterar nyförvärvetI’m back!
![]()
Fel av mig, Venti är storasyster, fröken Luminor (312) hon är ju bara 44... har du en storasyster också till de där?
Mäter vi tjocklek så är det en annan femma.Fel av mig, Venti är storasyster, fröken Luminor (312) hon är ju bara 44
Stort grattis!Då får man hälsa mellansyster Venti välkommen till familjen, lillasyster Verde tittar avundsjukt på.
Nice, stort grattis!Då får man hälsa mellansyster Venti välkommen till familjen, lillasyster Verde tittar avundsjukt på.
Tack! Det va tomt utan panna ett tagGrattis och välkommen tillbaka!
Mäter vi tjocklek så är det en annan femma.