• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Har köpt en avmagnetiserare och kompass på amazon , funkade bra på pannan. Från +30 till +0.2 s/d. Nu måste jag ta reda på vad det är som magnetiserar klockorna hela tiden

IMG_3077.jpeg
Jag hade magnet på baksidan av min telefon som stökade till det för några år sedan 🙂🤷🏼

En Panerai ska vara 44mm, sandwich och manuell. Egentligen. Men automatisk går bra om det inte finns alternativ, som i mitt fall. Så sjukt sugen på en Panna men rädd att jag har för små handleder. Blir så brutalt fet, toolig, extrem osv på länk. Sen bara byta till läder/gummi när man känner för det. En Pam328 alt 329 som har GMT och jag skulle vara så nöjd.

Lite inspiration.
Pam328-1.jpg

Pam328-4.jpg

Pam328-3.jpg

Pam328-5.jpg

Wristshots.
2VRUDZ8S.jpg

pam329w1.jpg
Bra läcker 😁👍👍

Får börja med att be om ursäkt ifall det är fel tråd. Men har som sagt sen tidigare en PAM601 med Equation of time som det så fint heter. Min fråga är.. Den går från 0 i mitten till plus 15 till höger och minus 15 till vänster likt en termometer. Har laddat ner en tabell för 2024 och den borde ligga på plus sidan fortfarande men är ute och dansar på minus sidan sen en tid tillbaka. Kan någon säga om detta är fel eller rätt? Den borde ligga på plus fram till december någon gång innan den går över på minus. Kan det va så att den lilla pilen som markerar var man är på skalan bara vandrar fram och tillbaka utan att ta hänsyn till vad som är plus och minus?? Tacksam för bra svar.

Ha en fortsatt skön helg,

Får börja med att be om ursäkt ifall det är fel tråd. Men har som sagt sen tidigare en PAM601 med Equation of time som det så fint heter. Min fråga är.. Den går från 0 i mitten till plus 15 till höger och minus 15 till vänster likt en termometer. Har laddat ner en tabell för 2024 och den borde ligga på plus sidan fortfarande men är ute och dansar på minus sidan sen en tid tillbaka. Kan någon säga om detta är fel eller rätt? Den borde ligga på plus fram till december någon gång innan den går över på minus. Kan det va så att den lilla pilen som markerar var man är på skalan bara vandrar fram och tillbaka utan att ta hänsyn till vad som är plus och minus?? Tacksam för bra svar.

Ha en fortsatt skön helg,
Jag trodde också att den skulle följa den övre tabellen, men det verkar som att den följer den undre tabellen, alltså omvänt tecken, vilket iofs kanske är mer logiskt.

Screenshot_20241005-232121.png

Jag söker några (helst detaljnördiga och lite mer erfarna) Paneristis som får ett band helt gratis i utbyte mot lite feedback. Inga långa biblar men ifall ni hittar några förbättringar osv.

Finns i färgerna svart, vit, blå, grön, orange och turkos och stl 22mm & 24mm och är FKM gummi.

Bara dra iväg ett PM med adress samt storlek & färg så har du ett band i början av nästa vecka :)

IMG_2217.jpeg

IMG_2209.jpeg
IMG_2210.jpeg

Senast ändrad:
Jag söker några (helst detaljnördiga och lite mer erfarna) Paneristis som får ett band helt gratis i utbyte mot lite feedback. Inga långa biblar men ifall ni hittar några förbättringar osv.

Finns i färgerna svart, vit, blå, grön, orange och turkos och stl 22mm & 24mm och är FKM gummi.

Bara dra iväg ett PM med adress samt storlek & färg så har du ett band i början av nästa vecka :)

IMG_2217.jpeg

IMG_2209.jpeg
IMG_2210.jpeg
Posta fler bilder med de andra banden på 🙏 Gillar texturen.

Måste öva på att ta wristshots men här har du ett gäng!

Dra över din adress eller kom förbi oss så får du känna och klämma lite på banden ;)

IMG_7960.jpeg
IMG_7958.jpeg
IMG_7962.jpeg
IMG_7959.jpeg
IMG_7961.jpeg
Jag är inte så insatt utanför Paneraitråden, vilka är "oss"?

Edit: Nu zoomade jag på ett foto ovan och läste wristbuddys. Är det ni?

Sorry, har inte alls varit tydlig heller. Wristbuddys som är varumärket bakom detta ;)
Och när du säger "kom förbi" ... vart då?

Edit: Nu har jag snokat lite mer. Ni har ett kontor vid Karlaplan i Stockholm och om man hör av sig till er i förväg så kan man få komma och spana på band? :)

Senast ändrad:
Har köpt en avmagnetiserare och kompass på amazon , funkade bra på pannan. Från +30 till +0.2 s/d. Nu måste jag ta reda på vad det är som magnetiserar klockorna hela tiden

IMG_3077.jpeg
Du har inte en länk till denna? Jag upplever att min PAM650 fortar sig ungefär +30s per dag, kanske till och med mera. Vill tro att den inte gjorde det tidigare så tänkte prova avmagnetisera

Går lite utanför reglerna här så om det är stötande kan jag ta bort inlägget.
- det är ingen som sitter på en kul Panna som vill ha en DJ istället?

Tillbaka
Topp