Sorterade om bildern som hamnade lite tokigt först…Hittade lite bilder i telefonen
422 vs 127 (422 överst)
587 vs 422 (422 under)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sorterade om bildern som hamnade lite tokigt först…Hittade lite bilder i telefonen
422 vs 127 (422 överst)
587 vs 422 (422 under)
Här har du en 233 bredvid 372Jag måste uppleva en 47mm panna IRL men vad säger ni skillnaden mellan en 44mm och 47:a enorm eller knappt märkbar eller något däremellan? 422 som såldes i veckan verkar ju vara helt gudomligt snygg, hur kupat glas har den?
Känner med alla dessa frågor att jag måste besöka en AD inom kort . Men litar på era "panngudars" synpunkter
Hittade lite bilder i telefonen
422 vs 127 (422 överst)
587 vs 422 (422 under)
Den personliga känslan är det enda som räknas, men skulle vara kul att testa ex 662&690 samtidigt. Dags för en GTGNär jag jämför 617 och 690 med de där bilderna på 127 så har de båda mindre ring och lägre profil/glas, framförallt 617. Ursäkta kvaliten... 617 överst såklart och 690 under.
Äh jag vet inte. Svårt att se. Oavsett vilket så bärs 690 och 617 mindre på min arm i mina ögon än 605/372 och 587.
Jag måste uppleva en 47mm panna IRL men vad säger ni skillnaden mellan en 44mm och 47:a enorm eller knappt märkbar eller något däremellan? 422 som såldes i veckan verkar ju vara helt gudomligt snygg, hur kupat glas har den?
Känner med alla dessa frågor att jag måste besöka en AD inom kort . Men litar på era "panngudars" synpunkter
Behöver er hjälp.
Min gamla panerai, automatare med eta-verk, behöver servas (ej poleras).
Vilket är bästa servicestället i Stockholmsområdet? Gärna med rimligt pris, men utan att kompromissa med kvaliteten.
Många tack.
Oj vad tråkigt att det spännet blev så misshandlat.@metamorfos Nu har jag tittat närmare och det ena spännet är jättefint och iprincip oanvänt Det andra dock har någon tomte till tidigare ägare kapat sönder för att sätta i en fjädrande pinne istället… Ska se om det går att rädda på ett okej sätt och sy in i ett nytt band. Vad fick du gjort för band till din ?
Kan man skaffa ett certifikat på en Panerai i efterhand?
"OBS!! köptes utan certifikat hos Bernard Watch Co i Austin Texas 2016 så inte fullset. Klockan har dock varit hos Panerai på service två gånger och jag har kollat med Panerai att om en framtida ägare vill skaffa certifikat på den så kostar det €350. Jag själv kommer troligtvis inte göra detta utan drar istället av denna summa från mitt önskade pris."
Avslutad - Panerai 176 - nytt rimligare pris
Panerai Luminor Base PAM00176 i borstad titan. En av de 600 producerade av den allra sista årgången 2013 (O 422/600 stämplat), då denna modell gick i graven. Sparsamma tecken av användande, men några små repor har uppstått sen den polerades vid senaste servicen. Kvitto, servicepapper och låda...klocksnack.se
Snyggt!Oj vad tråkigt att det spännet blev så misshandlat.
Jag gjorde upp dessa hos Kostas
Stort grattis till en av de allra bästa - jag ångrar stort att min inte fick följa med på semestern det här året - det gör jag inte omÄntligen en Panerai på handleden igen !
Så skönt och nu finns det ingen väg tillbaka.
Tack och ser fram emot att se din och andra 422 framöver i tråden !Stort grattis till en av de allra bästa - jag ångrar stort att min inte fick följa med på semestern det här året - det gör jag inte om
Skall dit med boysen i september. Du får agera spaningstrupp och komma med tips!Paus i semestern för att jobba en vecka i Berlin, snabba tider igenom säkerhetskontrollen leder till tidsfördriv.
Skall dit med boysen i september. Du får agera spaningstrupp och komma med tips!
Besvarar kanske inte direkt din fråga men bara ett tips: En Omega Seamaster jag köpte saknade cert så jag tog den till Kaplans för värderings/äkthetsintyg. Väldigt smidigt och inte särskilt dyrt. Förstår att det inte är samma sak som ett riktigt cert men tyckte själv det var en bra lösning (kan också vara bra att ha som underlag om du senare ev säljer klockan eller vill försäkra den mm...)Kan man skaffa ett certifikat på en Panerai i efterhand?
"OBS!! köptes utan certifikat hos Bernard Watch Co i Austin Texas 2016 så inte fullset. Klockan har dock varit hos Panerai på service två gånger och jag har kollat med Panerai att om en framtida ägare vill skaffa certifikat på den så kostar det €350. Jag själv kommer troligtvis inte göra detta utan drar istället av denna summa från mitt önskade pris."
Avslutad - Panerai 176 - nytt rimligare pris
Panerai Luminor Base PAM00176 i borstad titan. En av de 600 producerade av den allra sista årgången 2013 (O 422/600 stämplat), då denna modell gick i graven. Sparsamma tecken av användande, men några små repor har uppstått sen den polerades vid senaste servicen. Kvitto, servicepapper och låda...klocksnack.se
Besvarar kanske inte direkt din fråga men bara ett tips: En Omega Seamaster jag köpte saknade cert så jag tog den till Kaplans för värderings/äkthetsintyg. Väldigt smidigt och inte särskilt dyrt. Förstår att det inte är samma sak som ett riktigt cert men tyckte själv det var en bra lösning (kan också vara bra att ha som underlag om du senare ev säljer klockan eller vill försäkra den mm...)
Ok - visste inte alls att detta var särskilt viktigt på just Panerai, ska jag komma ihåg den dag jag ev säljer min egen som är fullsetJo, det stämmer med kaplans men vad gäller Panerai så påverkar original cert, kartonger och allt som kan tänkas ingå i ett ”fullset” priset på en kanske rent av anal och fånig nivå. Det spelar ju egentligen ingen större roll bara man känner till det när man ger sig in i karusellen och inte betalar för mycket för en Panerai utan cert.
Vi är lite töntiga på det viset. Jag undrar varför...Ok - visste inte alls att detta var särskilt viktigt på just Panerai, ska jag komma ihåg den dag jag ev säljer min egen som är fullset
Ok - visste inte alls att detta var särskilt viktigt på just Panerai, ska jag komma ihåg den dag jag ev säljer min egen som är fullset