Faktiskt oskyldigGissar på hos @oddface
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Faktiskt oskyldigGissar på hos @oddface
Tjusigt canvas, var hittar man ett sånt?
Gissar på hos @oddface
Kunde mkt väl ha varit @oddface MEN det är det inte, tillverkaren heter Dstrap och jag fick med bandet när jag köpte 56:an av mannen bakom ”nålen & tråden” riktigt trevligt och jag har faktiskt beställt ett par till som anlände idagFaktiskt oskyldig
Kör bara kör!
Den här var ju sommarläcker. Om än 42mm men jag har ju taniga handleder. Funderar på att pipa ned till Nymans och skylla på att jag fick värmeslag och inte var vid mina sinnens fulla bruk. 110 papp på pre owned känns ju vettigt i värmen. Tänk er den och en vit linneskjorta. Snyggt band också måste väl vara panerais egna tror inte jag sett. Perfekt kombo! Nymans sätt på kaffet, islatte.
Jag kör samma rotationGamla bettan får komma fram kvällstid och lämna utrymme för tjockisen för utflykterna dagtid
Fint och fina bilder.Magisk kväll på landet
Kupat glas på 45mm blir svårt. Men det släpps ju 2 st nya basemodeller med kupat glas i ~oktober. Minns ej referenserna nu dock. Annars ”alien” eller venti (2020)Efter min första Panerai har jag nu fått en väldig mersmak. Letar efter en radiomir med följande kriterier:
- 45mm
- sandwich dial
- base dial
- wirelugs
- kupat glas (inget måste men ett plus)
Som jag förstår det är det endast "Eilean" som passar in på detta i aktuellt sortiment. Ska jag köra på den (om den finns) eller någon äldre och i så fall vad är det jag söker? Tack på förhand
Efter min första Panerai har jag nu fått en väldig mersmak. Letar efter en radiomir med följande kriterier:
- 45mm
- sandwich dial
- base dial
- wirelugs
- kupat glas (inget måste men ett plus)
Som jag förstår det är det endast "Eilean" som passar in på detta i aktuellt sortiment. Ska jag köra på den (om den finns) eller någon äldre och i så fall vad är det jag söker? Tack på förhand
Det är ju den jag villhöver, då är det alltså bara att vänta lite
Kupat glas på 45mm blir svårt. Men det släpps ju 2 st nya basemodeller med kupat glas i ~oktober. Minns ej referenserna nu dock. Annars ”alien” eller venti (2020)
Jag får helt enkelt vänta lite och testa denna
Ja, de verkar grymma!Jag får helt enkelt vänta lite och testa denna
Nämnde vi 1243 förresten?Jag får helt enkelt vänta lite och testa denna
390. 632. Hmmm ... de trillar fram först i alla fall ...Efter 3 år är jag riktigt sugen på panerai igen! Har haft 112, 1312 och 422 tidigare. Kan inte riktigt samla mig i vad jag är ute efter. Men börjar med en denna frågan : Vilka bettarinis finns det med guldvisare? (Förutom 911 såklart )
140 Jag tror det är alla faktiskt, förutom 911 då.390. 632. Hmmm ... de trillar fram först i alla fall ...
Tack! Det var snabbt! 632 är ju galet trevlig för pengen! 390 är fruktansvärt clean140 Jag tror det är alla faktiskt, förutom 911 då.
632 har emot sig att den har 100m wr emedan de flesta andra bettarini har 300m (plus bandstift, fjäder, och inte skruvar), men annars är den awesome. Man kan leva med nackdelarna.Tack! Det var snabbt! 632 är ju galet trevlig för pengen! 390 är fruktansvärt clean
Sånt har jag helt glömt av, alla sådana skillnader. känner att jag behöver hitta mitt panerai-game igen. Med de förutsättningarna är det "bara" 911 och 390 kvar. 390 är ju en mini 372a, 911 är magi.632 har emot sig att den har 100m wr emedan de flesta andra bettarini har 300m (plus bandstift, fjäder, och inte skruvar), men annars är den awesome. Man kan leva med nackdelarna.
Riktigt bra båda tvåIdag landade min första (av säkert många) leverans av @oddface . Ville prova något nytt till min 231 och även ha ett mjukt Canvas till 1226 då det som följde med var snyggt med allt för hårt. Snabb leverans och snygga band
Mailade dom igår men då var den såldNågon Paneristi från KS som slog till på 393an från Nymans Pre Owned?
Mejlade med dem men var inte snabb nog. Tyvärr..Någon Paneristi från KS som slog till på 393an från Nymans Pre Owned?