• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tjusigt canvas, var hittar man ett sånt?


Kunde mkt väl ha varit @oddface MEN det är det inte, tillverkaren heter Dstrap och jag fick med bandet när jag köpte 56:an av mannen bakom ”nålen & tråden” riktigt trevligt och jag har faktiskt beställt ett par till som anlände idag ✌️
Ibland är det kul att gå över ån för vatten… men vi är bortskämda med två bra canvas tillverkare här i tråden @oddface och @VanDusen
Men som min kloka fru brukar säga, ”ingen spaning ingen aningen” 😎
 
Tyvärr tvungen att låta min fantastiska 118 vandra vidare. Jag och frun bygger hus och materialprisökningarna äter upp klockbudgetar så får väl göra rätt prioriteringar. Hojta till om någon är sugen :) klockan är underbar!
2659A8F5-1D91-4105-A07E-B78425D081B4.jpeg
 
Screenshot_20220721-123314_Chrome.jpg

Den här var ju sommarläcker. Om än 42mm men jag har ju taniga handleder. Funderar på att pipa ned till Nymans och skylla på att jag fick värmeslag och inte var vid mina sinnens fulla bruk. 110 papp på pre owned känns ju vettigt i värmen. Tänk er den och en vit linneskjorta. Snyggt band också måste väl vara panerais egna tror inte jag sett. Perfekt kombo! Nymans sätt på kaffet, islatte.
 
Screenshot_20220721-123314_Chrome.jpg

Den här var ju sommarläcker. Om än 42mm men jag har ju taniga handleder. Funderar på att pipa ned till Nymans och skylla på att jag fick värmeslag och inte var vid mina sinnens fulla bruk. 110 papp på pre owned känns ju vettigt i värmen. Tänk er den och en vit linneskjorta. Snyggt band också måste väl vara panerais egna tror inte jag sett. Perfekt kombo! Nymans sätt på kaffet, islatte.
Kör bara kör!
 
Efter min första Panerai har jag nu fått en väldig mersmak. Letar efter en radiomir med följande kriterier:
  • 45mm
  • sandwich dial
  • base dial
  • wirelugs
  • kupat glas (inget måste men ett plus)

Som jag förstår det är det endast "Eilean" som passar in på detta i aktuellt sortiment. Ska jag köra på den (om den finns) eller någon äldre och i så fall vad är det jag söker? Tack på förhand 🙏
 
Efter min första Panerai har jag nu fått en väldig mersmak. Letar efter en radiomir med följande kriterier:
  • 45mm
  • sandwich dial
  • base dial
  • wirelugs
  • kupat glas (inget måste men ett plus)

Som jag förstår det är det endast "Eilean" som passar in på detta i aktuellt sortiment. Ska jag köra på den (om den finns) eller någon äldre och i så fall vad är det jag söker? Tack på förhand 🙏
Kupat glas på 45mm blir svårt. Men det släpps ju 2 st nya basemodeller med kupat glas i ~oktober. Minns ej referenserna nu dock. Annars ”alien” eller venti (2020)
 
Efter min första Panerai har jag nu fått en väldig mersmak. Letar efter en radiomir med följande kriterier:
  • 45mm
  • sandwich dial
  • base dial
  • wirelugs
  • kupat glas (inget måste men ett plus)

Som jag förstår det är det endast "Eilean" som passar in på detta i aktuellt sortiment. Ska jag köra på den (om den finns) eller någon äldre och i så fall vad är det jag söker? Tack på förhand 🙏
panerai_7207401.jpg
 
Efter 3 år är jag riktigt sugen på panerai igen! Har haft 112, 1312 och 422 tidigare. Kan inte riktigt samla mig i vad jag är ute efter. Men börjar med en denna frågan : Vilka bettarinis finns det med guldvisare? (Förutom 911 såklart )
 
Efter 3 år är jag riktigt sugen på panerai igen! Har haft 112, 1312 och 422 tidigare. Kan inte riktigt samla mig i vad jag är ute efter. Men börjar med en denna frågan : Vilka bettarinis finns det med guldvisare? (Förutom 911 såklart )
390. 632. Hmmm ... de trillar fram först i alla fall ...
 
632 har emot sig att den har 100m wr emedan de flesta andra bettarini har 300m (plus bandstift, fjäder, och inte skruvar), men annars är den awesome. Man kan leva med nackdelarna.
Sånt har jag helt glömt av, alla sådana skillnader. 😁 känner att jag behöver hitta mitt panerai-game igen. Med de förutsättningarna är det "bara" 911 och 390 kvar. 390 är ju en mini 372a, 911 är magi.
 
Tillbaka
Topp