• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
Borde väl flyga på en vit 42mm submersible?
070EA604-C03A-4F3A-B5D2-C80EB4D4C6F8.jpeg
Tror även det "vanliga" i 22/20 skulle bli svinbra!

1653562164476.png
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Är det någon som vet om detta är "originalbandet" som kom på PAM183? https://www.panerai.com/nl/en/accessories/straps-and-bracelets/mx001dnb.html

Jag är på jakt efter en 183:a. Vill helst ha en såsom den såldes back in the days. Många verkar fått sina band utbytte eller så är de i taskigt skick, så jag funderar lite på om jag bara kan komplettera med bandet sidan om och istället fokusera på att hitta en klocka från rätt säljare i bra skick?

EDIT: efter att farbror fått i sig sin första kopp kaffe & satt på glasögonen så ser jag att det inte är originalbandet :( som vi säger i Skåne..."mög osså..."
 
Senast ändrad:

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som vet om detta är "originalbandet" som kom på PAM183? https://www.panerai.com/nl/en/accessories/straps-and-bracelets/mx001dnb.html

Jag är på jakt efter en 183:a. Vill helst ha en såsom den såldes back in the days. Många verkar fått sina band utbytte eller så är de i taskigt skick, så jag funderar lite på om jag bara kan komplettera med bandet sidan om och istället fokusera på att hitta en klocka från rätt säljare i bra skick?

EDIT: efter att farbror fått i sig sin första kopp kaffe & satt på glasögonen så ser jag att det inte är originalbandet :( som vi säger i Skåne..."mög osså..."
Det är en hel del av banden som ändrat karaktär sedan dess så jag är tveksam till att du hittar något som är som originalet. Men vad vet jag... 😁
 

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Knäppte en bild utanför en väldigt tjusig butik i Palma igår. Dessvärre tordes jag inte gå in då jag var så äckligt klibbig och sliten i 30+ värmen.. 🥵
20220914_134022.jpg
Nåväl, som tur är så är min dotter tuffare än sin far och tvekade inte en sekund när hon fick syn på en fet MLPW ( my little ponny watch ).

Hon gick runt med den resten av dagen, stolt som en tupp. Två andra random barn kom faktiskt fram till barnvagnen och spanade in klockan väldigt oblygt, så det verkar vara en eftertraktad modell. 😁
20220914_190845.jpg


Avslutar med en liten bild på ett fint bygge för trevlighetensskull ( dock ej klockbutiken, glömde knäppa en bild där :banghead: ).
20220914_135922.jpg
 
Topp