• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Nämen? Orange?
Nämen? Sprattel?
74D05ADA-E8A1-488A-9950-8B630F1843B4.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Känt på tre (gröna) band och upplevt att det är skillnad gentemot de svarta, att det skulle vara olyckligt.. Tja, möjligt.
Jag är inne på samma spår som dig, helt klart olika gummi blandningar, gröna och mörkblå känns hårdare/segare och svart, orange, vit och mellan blåe betydligt behagligare på handleden. Men… mitt gröna är bättre nu efter ett par sommar men det mörkblå vill inte riktigt ge med sig men använder det inte speciellt mkt heller.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Känt på tre (gröna) band och upplevt att det är skillnad gentemot de svarta, att det skulle vara olyckligt.. Tja, möjligt.
Jag är inne på samma spår som dig, helt klart olika gummi blandningar, gröna och mörkblå känns hårdare/segare och svart, orange, vit och mellan blåe betydligt behagligare på handleden. Men… mitt gröna är bättre nu efter ett par sommar men det mörkblå vill inte riktigt ge med sig men använder det inte speciellt mkt heller.

Jag vägrar! 🤣

Det enda av mina jag upplevt varit annorlunda är det svarta, resterande har varit likvärdiga imho.

Jag tror på den enkla idéen att man använder det band man gillar mest, därav mjukas det upp fortast.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Svag för vita tavlor, väldigt trevlig klocka. Jag kollar lite på Panerai Marina PAM660. Fast inte med det gräsliga bandet på bilden.
.

17_panerai_luminor_marina_pam6_1648714555_6c536ec8.jpg
Jag hade en syster till den där förut. PAM 630.
IMG_1374.JPG

Det som fick mig att sälja den och skaffa en 602, trots att jag helst vill ha Base-urtavla (utan sekundvisare), var att glaset på 630 och 660 är av den tjockare typen och det gör urtavlan lite mörkare. Fungerar topp på mörka urtavlor, men inte på vita enligt mig. 602 är ju dock mycket dyrare, så man kanske inte behöver vara så petig. Här är ett foto på den också i alla fall...
IMG_0403.jpeg


Och nej, inte det gräsliga bandet på din bild. :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hörde av Britta Rosander i @Denke & @Berns podd att det öppnar en Panerai flagship store i Stockholm senare i år?

Edit: panerai Butik* i Sverige*. Sitter på pendeln och halvlyssnade 😁



Från 37:00. Var visst inte "flagship" ordagrant, men en panerai butik

Har nu mailat EMEA-chefen och frågat. Detta måste klargöras! :D:eek:

Sen vet man aldrig vad som är officiellt eller inte osv…

Jag misstänker att det var en liten groda som kom ut lite tidigt :D
Nu vet jag inte ägarhierarkin i Panerai, men kan Watches of Switzerland ligga bakom? De har ju öppnat Breitling, öppnar Omega i år, Tag Heuer kommer också få en boutique i sthlm

Har t.o.m. dubbelkollat med Britta och det var ingen groda. Infon stämmer. Vet tyvärr inte mer än så dock. :)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Touren rullar vidare och en ny Ö väntar, passade samtidigt på att stoppa undan 233:an och plockade fram 24:an så att den också får sina soltimmar. Känns jävligt bra iaf att veta att klockorna klarar lite djup när man plaskar runt om dagarna på ett snitt djup av minst 79cm. Kommer tyvärr inte kunna pricka in P-day i år heller men det går fler tåg
😎🇭🇷🚎
3E94029D-90D9-44A3-8525-D455F010E08A.jpeg
18B3440E-FA01-4C67-8234-4022D7B40860.jpeg
5C50EAF5-BD68-457D-B8FF-4A47DB494C62.jpeg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har t.o.m. dubbelkollat med Britta och det var ingen groda. Infon stämmer. Vet tyvärr inte mer än så dock. :)
Och (som väntat) vågade inte EMEA-chefen varken bekräfta eller dementera utan lovade att återkomma så fort han kunde/fick.. Tveksamt om vi hör något innan P-day.. Om inte tidigare får han klämma ur sig hur det ligger till där och då :p
 

Ekstrand

Cartier
Ciao ol' friends! Behöver lite tips :) Suttit på en lite ovanlig org. tavla till en panna med desto vanligare urverk. Var/hur hittar jag en ny ägare till den? (Inget vintage coolt tyvärr)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ciao ol' friends! Behöver lite tips :) Suttit på en lite ovanlig org. tavla till en panna med desto vanligare urverk. Var/hur hittar jag en ny ägare till den? (Inget vintage coolt tyvärr)
Hej gamling. :)

Tja, här, paneristi.com eller paneristi-gruppen på facebook. Eller så skvallrar du för några av uvarna här och de postar i några av sina hemliga whatsapp-grupper. :D

Själv hoppas jag att det är en cazzomir-tavla.
 

Ekstrand

Cartier
Hej gamling. :)

Tja, här, paneristi.com eller paneristi-gruppen på facebook. Eller så skvallrar du för några av uvarna här och de postar i några av sina hemliga whatsapp-grupper. :D

Själv hoppas jag att det är en cazzomir-tavla.
Let's spill the beans... Är en PAM366 tavla. Har inte den blekaste hur jag ska prissätta, någon sett liknande till försäljning?
 

ScubaKing

Audemars
Jag hade en syster till den där förut. PAM 630.
IMG_1374.JPG

Det som fick mig att sälja den och skaffa en 602, trots att jag helst vill ha Base-urtavla (utan sekundvisare), var att glaset på 630 och 660 är av den tjockare typen och det gör urtavlan lite mörkare. Fungerar topp på mörka urtavlor, men inte på vita enligt mig. 602 är ju dock mycket dyrare, så man kanske inte behöver vara så petig. Här är ett foto på den också i alla fall...
IMG_0403.jpeg


Och nej, inte det gräsliga bandet på din bild. :D

Den sista är ju magisk!!
 

ScubaKing

Audemars
Touren rullar vidare och en ny Ö väntar, passade samtidigt på att stoppa undan 233:an och plockade fram 24:an så att den också får sina soltimmar. Känns jävligt bra iaf att veta att klockorna klarar lite djup när man plaskar runt om dagarna på ett snitt djup av minst 79cm. Kommer tyvärr inte kunna pricka in P-day i år heller men det går fler tåg
😎🇭🇷🚎
3E94029D-90D9-44A3-8525-D455F010E08A.jpeg
18B3440E-FA01-4C67-8234-4022D7B40860.jpeg
5C50EAF5-BD68-457D-B8FF-4A47DB494C62.jpeg

Fint vart är du? Gissar Österike/Italien?
 
Topp