• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

skyseeker

Rolex
Leker lite med nya telefonkameran

B7D45997-D8F8-49CF-A87E-AC288A3AB9DE.jpeg
Gör inte det. De är för bra 🙈
 

azcii

Patek
2-Faktor

Mitt emot ligger Nymans ur 1851, även det ett familjeägt företag. Deras största märke är Rolex.

– Vi etablerar också en ny butik av märket Panerai på Biblioteksgatan 1 i början av 2023. Där kommer inte klockorna att vara inlåsta i montrar utan finnas att se och röra för kunder direkt när de kommer in i butiken. Ett helt nytt och unikt koncept, säger vd:n Charlotta Eriksson.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Mitt emot ligger Nymans ur 1851, även det ett familjeägt företag. Deras största märke är Rolex.

– Vi etablerar också en ny butik av märket Panerai på Biblioteksgatan 1 i början av 2023. Där kommer inte klockorna att vara inlåsta i montrar utan finnas att se och röra för kunder direkt när de kommer in i butiken. Ett helt nytt och unikt koncept, säger vd:n Charlotta Eriksson.
Boutique edition incoming! Önskedröm kanske, men en dröm nonetheless
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

Mitt emot ligger Nymans ur 1851, även det ett familjeägt företag. Deras största märke är Rolex.

– Vi etablerar också en ny butik av märket Panerai på Biblioteksgatan 1 i början av 2023. Där kommer inte klockorna att vara inlåsta i montrar utan finnas att se och röra för kunder direkt när de kommer in i butiken. Ett helt nytt och unikt koncept, säger vd:n Charlotta Eriksson.
Jag gillar att det här öppnar upp för en Stockholm Boutique edition, för jag antar att vi snackar en officiell Panerai boutique även om den har Nymans i ryggen?

Det kanske också öppnar upp för @Palenkovich s våta dröm, en Paneristi Sweden / Nordics edition?

Och vad gäller att visa upp klockor (se och röra) ... visst är det något märke som gör så och har fejk-varianter, typ utan urverk i och så?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag gillar att det här öppnar upp för en Stockholm Boutique edition, för jag antar att vi snackar en officiell Panerai boutique även om den har Nymans i ryggen?

Det kanske också öppnar upp för @Palenkovich s våta dröm, en Paneristi Sweden / Nordics edition?

Och vad gäller att visa upp klockor (se och röra) ... visst är det något märke som gör så och har fejk-varianter, typ utan urverk i och så?
Om det börjar dofta boutique edition så får jag nog börja sno åt mig sonens barnbidrag och stasha på kloclbudgeten. Hade inte velat missa en sån 😛
Det kommer nog stresssäljas en del när en framtida BE visas, då mättas marknaden. Bäst att börja nu typ…
Ryktas om att Palle pushar på för en Luminor Due 38mm "Paneristi Sweden Edition", så att han kan försäkra sig om att den säljer slut fort !
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Får hoppas att Panerai ordnar en ordentlig release-fest med öppen bar så man kan ta igen den del av notan där 😉

Vore skoj om det blev av. Får anledning att besöka Hufvudstaden då :) säkert 10 år sen jag var i Stockholm och spelade e-sports SM 😛
 

azcii

Patek
2-Faktor
Får hoppas att Panerai ordnar en ordentlig release-fest med öppen bar så man kan ta igen den del av notan där 😉

Vore skoj om det blev av. Får anledning att besöka Hufvudstaden då :) säkert 10 år sen jag var i Stockholm och spelade e-sports SM 😛
Klart det blir ett öppningsevent och klart att du ska komma :)

Off topic - kul med e-sports SM - vilket spel?
 

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Var inne på Panerai.com och kikade lite och såg att i avdelningen för Radiomir finns idag bara 6 modeller att välja på varav bara 3 kunde köpas online. Ingen är i 1940-caset.
Submersible finns i 25 varianter, Luminor i 37 och Due i 10.

Fasas den ut, säljer den inte eller vad är det som händer? Eller är det kanske alltid såhär det varit?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Var inne på Panerai.com och kikade lite och såg att i avdelningen för Radiomir finns idag bara 6 modeller att välja på varav bara 3 kunde köpas online. Ingen är i 1940-caset.
Submersible finns i 25 varianter, Luminor i 37 och Due i 10.

Fasas den ut, säljer den inte eller vad är det som händer? Eller är det kanske alltid såhär det varit?
Det är nytt på gång, tror folk.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Panerai-butiken? Det stod Biblioteksgatan 1, så det är där Hugo Boss ligger nu tror jag bestämt på hörnet emot Norrmalmstorg.
Nymans ur, som ligger längre från Norrmalmstorg har ju också Nr 1 som adress. Gissar också att Rare försvinner och tas över av Panerai.
Ta över Hugo Boss känns härligt aggressivt. Enorm butiksyta. :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nymans ur, som ligger längre från Norrmalmstorg har ju också Nr 1 som adress. Gissar också att Rare försvinner och tas över av Panerai.
Ta över Hugo Boss känns härligt aggressivt. Enorm butiksyta. :)

Aaaah! Smart, jag tänkte också att det var aggressivt att nita Boss - men konstigare saker har hänt :D

Tror med på att Rare är en pop-up som @maximuspro sa och att Panerai flyttar in. Good points all around
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Står den några dagar på nytt ställe och det är ju lite kul, husbilen fick plats nr: 024 och mina söner som flög in i helgen fick bungalow nr: 004… idiot som man är så tänker man ju Panerai referenser så fort man ser en siffra men i det här fallet så är jag dessutom ägare av båda referenserna 😊😂
A34AD764-BDC8-4A8F-9129-43F771538E9E.jpeg
4AC4B8BF-02F3-4799-B7B4-E7E6922E69E6.jpeg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor

Enda paneraien på auktionen, men en fin sådan
 
Topp