Wohoa! Nice! Mycket bra klocka!Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wohoa! Nice! Mycket bra klocka!Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720
Stort grattis!Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720
Shit vad bra, grattis!!För två år sedan fick jag upp ögonen för Panerai. Det började lite försiktigt med en 512, som ganska snabbt fick lämna till förmån för 000. Efter det kom en pvdad 000, sen 590 och sist men inte minst en 111. Men det var något annat jag alltid ville ha, nämligen:
Jo, en 233 såklart. ÄLSKAR hur förvrängd tavlan blir i vissa vinklar, och hur visarna fångar ljuset. 44mm är max för mig, så detta är så nära perfektion jag kommer.
Vackert!! Grattis!Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720
Magiskt bra! Stort grattis!Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720
Riktigt snygg den där, grattis!Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720
Stort grattis!Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720
Härligt! Gratulerar!Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720
Det lättaste tipset men även ett ganska bra som @metamorfos gav mig.Det är fan inte kul att få paneraifeber, rycker i köpbaugetten
Suttit och kollat på diverse pannor hela dagen, och med noll kunskap så har jag hittills kommit fram till att jag gillar sandwich tavla, faux index och gärna guldvisare. Gillar även 8-dagarsverket. Men allt detta kan också snabbt ändras (sen så kanske det är svårt att få med allt i en referens(?).
911 med militare verde tavla tickar typ alla mina boxar men vill inte lägga så mycket pengar på min allra första panna, då jag misstänker att jag kommer flippa min den så småningom när paneraiintresset har mognat och man vet vad man exakt vill ha. Jag vill lägga Max 50k till och börja med. 372 är också snygg. Sen gillar jag även 914 väldigt mkt. Men hittar inget på andrahandsmarknaden. Har ni fler tips på trevliga instegspannor som ni skulle rekommendera? Kanske någon har något kul till salu? Hit me up med tips!
Mvh
en framtida Paneristi
Mina två cent, eller så ... Jag tror inte att 50K räcker speciellt långt längre. Priserna har gått upp mycket sedan för några år sedan då det gick. För max 50K så är det få modeller du har råd med, väldigt få. Samtidigt så är det lite skakigare på marknaden just nu, vilket innebär att priset på en del klockor gått ned, men samtidigt så håller folk då ofta i sina klockor, så ... ja du ... en sak vet jag i alla fall, och det är att K&S på KS är det absolut billigaste stället för Panerai, så du får vänta och se vad som kan tänkas trilla ut där (eller budgetera högre). Lycka till!Det är fan inte kul att få paneraifeber, rycker i köpbaugetten
Suttit och kollat på diverse pannor hela dagen, och med noll kunskap så har jag hittills kommit fram till att jag gillar sandwich tavla, faux index och gärna guldvisare. Gillar även 8-dagarsverket. Men allt detta kan också snabbt ändras (sen så kanske det är svårt att få med allt i en referens(?).
911 med militare verde tavla tickar typ alla mina boxar men vill inte lägga så mycket pengar på min allra första panna, då jag misstänker att jag kommer flippa min den så småningom när paneraiintresset har mognat och man vet vad man exakt vill ha. Jag vill lägga Max 50k till och börja med. 372 är också snygg. Sen gillar jag även 914 väldigt mkt. Men hittar inget på andrahandsmarknaden. Har ni fler tips på trevliga instegspannor som ni skulle rekommendera? Kanske någon har något kul till salu? Hit me up med tips!
Mvh
en framtida Paneristi
De två AD som finns är Krons och Nymans. De har bra utbud. Sedan brukar Luxury Watches ha några få inne också.Är i Stockholm över dagen. Har aldrig haft möjligheten att känna på en Panerai. Finns det någon butik ni kan rekommendera i city?
Tack på förhand
Krons brukar ha mycket inne och klart trevlig personal.Är i Stockholm över dagen. Har aldrig haft möjligheten att känna på en Panerai. Finns det någon butik ni kan rekommendera i city?
Tack på förhand
Snyggt att han radade upp de 3 olika Luminor-modellerna (om vi bortser från sådant som gått ur sortimentet). Förutsätter att du gillade den till höger mest, det brukar vara den vi fastnar för (a.k.a. Bettarini)Vilken fantastisk service man fick hos Krons Stockholm! Stort tack till Andreas P som gladeligen visade mig olika Panerai modeller. Trevligt samtal om klockor i allmänhet. Tackar för rekommendationen att gå dit!
Snyggt!! (Det där kan vara en exitpanna - om det nu finns något sådan på riktigt... )För två år sedan fick jag upp ögonen för Panerai. Det började lite försiktigt med en 512, som ganska snabbt fick lämna till förmån för 000. Efter det kom en pvdad 000, sen 590 och sist men inte minst en 111. Men det var något annat jag alltid ville ha, nämligen:
Jo, en 233 såklart. ÄLSKAR hur förvrängd tavlan blir i vissa vinklar, och hur visarna fångar ljuset. 44mm är max för mig, så detta är så nära perfektion jag kommer.
Det där är en goding, grattis!!Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720
Jag tyckte faktiskt modellen i mitten var trevligast. Hade den funnits vit tavla på Batterini som du kallar den, då hade jag köpt den idagSnyggt att han radade upp de 3 olika Luminor-modellerna (om vi bortser från sådant som gått ur sortimentet). Förutsätter att du gillade den till höger mest, det brukar vara den vi fastnar för (a.k.a. Bettarini)
Jag tyckte faktiskt modellen i mitten var trevligast. Hade den funnits vit tavla på Batterini som du kallar den, då hade jag köpt den idag
Träffade också Andreas på krons igår när jag kikade på lite olika Panerai. Väldigt trevlig! Minns du vad den vita listade? Missade den helt!Vilken fantastisk service man fick hos Krons Stockholm! Stort tack till Andreas P som gladeligen visade mig olika Panerai modeller. Trevligt samtal om klockor i allmänhet. Tackar för rekommendationen att gå dit!
Det är fan inte kul att få paneraifeber, rycker i köpbaugetten
Mvh
en framtida Paneristi
Tack! I och med att jag inte kan bära upp något större så vet jag inte riktigt vad som skulle locka annars, men gillar 911 och 190 väldigt mycket.Snyggt!! (Det där kan vara en exitpanna - om det nu finns något sådan på riktigt... )
Grymt trevlig kille! Blev väldigt bra bemött.. blev tom lite ledsen över att jag inte köpte något efter så bra service.Träffade också Andreas på krons igår när jag kikade på lite olika Panerai. Väldigt trevlig! Minns du vad den vita listade? Missade den helt!
Och som inte på något sätt är sämre.#NWA
Efter 6 månaders föräldraledigt i mjukisar har jag återvänt till att besöka kontoret då o då. Såklart behövs då en "dresspanna" hade egentligen siktet inställt på en 183:a. Sandwich, subsekund, det snygga urverket - allt jag gillar! Men också precis allt som min 127:a uppfyller. Så det fick bli en radiomir med andra karaktärsdrag
BASE is… Bra köp, grattis#NWA
Efter 6 månaders föräldraledigt i mjukisar har jag återvänt till att besöka kontoret då o då. Såklart behövs då en "dresspanna" hade egentligen siktet inställt på en 183:a. Sandwich, subsekund, det snygga urverket - allt jag gillar! Men också precis allt som min 127:a uppfyller. Så det fick bli en radiomir med andra karaktärsdrag
Mycket bra val!!#NWA
Stort grattis!#NWA
Snyggt!!#NWA