• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Paketöppning tidigt på morgonen
Pam00720

D526D92C-9418-4D9B-AC0C-104D1D94C29B.jpeg
5B0C7F3F-3F1C-42D5-B3CC-543B218CC189.jpeg
F9752BDF-DCCB-4B7E-88D9-55F170D5E65E.jpeg
01521FDA-06EF-41CC-A7B1-531CE42F4E77.jpeg
B75E387D-73CF-45BC-A9AD-06941BFDC84E.jpeg
Wohoa! Nice! Mycket bra klocka!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
För två år sedan fick jag upp ögonen för Panerai. Det började lite försiktigt med en 512, som ganska snabbt fick lämna till förmån för 000. Efter det kom en pvdad 000, sen 590 och sist men inte minst en 111. Men det var något annat jag alltid ville ha, nämligen:
IMG_20221108_161859.jpg

Jo, en 233 såklart. ÄLSKAR hur förvrängd tavlan blir i vissa vinklar, och hur visarna fångar ljuset. 44mm är max för mig, så detta är så nära perfektion jag kommer. 😍
IMG_20221108_161955.jpg
IMG_20221108_162858_edit_1511973618498975.jpg
IMG_20221108_172628_edit_1515432024959906.jpg
IMG_20221108_173708.jpg
Shit vad bra, grattis!!
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Det är fan inte kul att få paneraifeber, rycker i köpbaugetten 🥖
Suttit och kollat på diverse pannor hela dagen, och med noll kunskap så har jag hittills kommit fram till att jag gillar sandwich tavla, faux index och gärna guldvisare. Gillar även 8-dagarsverket. Men allt detta kan också snabbt ändras :p (sen så kanske det är svårt att få med allt i en referens(?).
911 med militare verde tavla tickar typ alla mina boxar men vill inte lägga så mycket pengar på min allra första panna, då jag misstänker att jag kommer flippa min den så småningom när paneraiintresset har mognat och man vet vad man exakt vill ha. Jag vill lägga Max 50k till och börja med. 372 är också snygg. Sen gillar jag även 914 väldigt mkt. Men hittar inget på andrahandsmarknaden. Har ni fler tips på trevliga instegspannor som ni skulle rekommendera? Kanske någon har något kul till salu? Hit me up med tips!
Mvh
en framtida Paneristi
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det är fan inte kul att få paneraifeber, rycker i köpbaugetten 🥖
Suttit och kollat på diverse pannor hela dagen, och med noll kunskap så har jag hittills kommit fram till att jag gillar sandwich tavla, faux index och gärna guldvisare. Gillar även 8-dagarsverket. Men allt detta kan också snabbt ändras :p (sen så kanske det är svårt att få med allt i en referens(?).
911 med militare verde tavla tickar typ alla mina boxar men vill inte lägga så mycket pengar på min allra första panna, då jag misstänker att jag kommer flippa min den så småningom när paneraiintresset har mognat och man vet vad man exakt vill ha. Jag vill lägga Max 50k till och börja med. 372 är också snygg. Sen gillar jag även 914 väldigt mkt. Men hittar inget på andrahandsmarknaden. Har ni fler tips på trevliga instegspannor som ni skulle rekommendera? Kanske någon har något kul till salu? Hit me up med tips!
Mvh
en framtida Paneristi
Det lättaste tipset men även ett ganska bra som @metamorfos gav mig.
Glid in på https://watchbase.com/panerai, sen börja scrolla mellan de olika serierna och referneserna.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det är fan inte kul att få paneraifeber, rycker i köpbaugetten 🥖
Suttit och kollat på diverse pannor hela dagen, och med noll kunskap så har jag hittills kommit fram till att jag gillar sandwich tavla, faux index och gärna guldvisare. Gillar även 8-dagarsverket. Men allt detta kan också snabbt ändras :p (sen så kanske det är svårt att få med allt i en referens(?).
911 med militare verde tavla tickar typ alla mina boxar men vill inte lägga så mycket pengar på min allra första panna, då jag misstänker att jag kommer flippa min den så småningom när paneraiintresset har mognat och man vet vad man exakt vill ha. Jag vill lägga Max 50k till och börja med. 372 är också snygg. Sen gillar jag även 914 väldigt mkt. Men hittar inget på andrahandsmarknaden. Har ni fler tips på trevliga instegspannor som ni skulle rekommendera? Kanske någon har något kul till salu? Hit me up med tips!
Mvh
en framtida Paneristi
Mina två cent, eller så ... Jag tror inte att 50K räcker speciellt långt längre. Priserna har gått upp mycket sedan för några år sedan då det gick. För max 50K så är det få modeller du har råd med, väldigt få. Samtidigt så är det lite skakigare på marknaden just nu, vilket innebär att priset på en del klockor gått ned, men samtidigt så håller folk då ofta i sina klockor, så ... ja du ... en sak vet jag i alla fall, och det är att K&S på KS är det absolut billigaste stället för Panerai, så du får vänta och se vad som kan tänkas trilla ut där (eller budgetera högre). :) Lycka till!
 

MrSpez

Omega
Är i Stockholm över dagen. Har aldrig haft möjligheten att känna på en Panerai. Finns det någon butik ni kan rekommendera i city?

Tack på förhand
 

MrSpez

Omega
Vilken fantastisk service man fick hos Krons Stockholm! Stort tack till Andreas P som gladeligen visade mig olika Panerai modeller. Trevligt samtal om klockor i allmänhet. Tackar för rekommendationen att gå dit!
 

Bilagor

  • 6FF78837-CCF2-402A-AEDE-CE5A60CA2EBF.jpeg
    6FF78837-CCF2-402A-AEDE-CE5A60CA2EBF.jpeg
    812.9 KB · Visningar: 15
  • 9B362AFB-FC75-43A5-889F-CAD3AD138DBF.jpeg
    9B362AFB-FC75-43A5-889F-CAD3AD138DBF.jpeg
    520.3 KB · Visningar: 16

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Vilken fantastisk service man fick hos Krons Stockholm! Stort tack till Andreas P som gladeligen visade mig olika Panerai modeller. Trevligt samtal om klockor i allmänhet. Tackar för rekommendationen att gå dit!
Snyggt att han radade upp de 3 olika Luminor-modellerna (om vi bortser från sådant som gått ur sortimentet). Förutsätter att du gillade den till höger mest, det brukar vara den vi fastnar för (a.k.a. Bettarini) :D
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
För två år sedan fick jag upp ögonen för Panerai. Det började lite försiktigt med en 512, som ganska snabbt fick lämna till förmån för 000. Efter det kom en pvdad 000, sen 590 och sist men inte minst en 111. Men det var något annat jag alltid ville ha, nämligen:
IMG_20221108_161859.jpg

Jo, en 233 såklart. ÄLSKAR hur förvrängd tavlan blir i vissa vinklar, och hur visarna fångar ljuset. 44mm är max för mig, så detta är så nära perfektion jag kommer. 😍
IMG_20221108_161955.jpg
IMG_20221108_162858_edit_1511973618498975.jpg
IMG_20221108_172628_edit_1515432024959906.jpg
IMG_20221108_173708.jpg
Snyggt!! (Det där kan vara en exitpanna - om det nu finns något sådan på riktigt... :) )
 

MrSpez

Omega
Snyggt att han radade upp de 3 olika Luminor-modellerna (om vi bortser från sådant som gått ur sortimentet). Förutsätter att du gillade den till höger mest, det brukar vara den vi fastnar för (a.k.a. Bettarini) :D
Jag tyckte faktiskt modellen i mitten var trevligast. Hade den funnits vit tavla på Batterini som du kallar den, då hade jag köpt den idag 😁
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag tyckte faktiskt modellen i mitten var trevligast. Hade den funnits vit tavla på Batterini som du kallar den, då hade jag köpt den idag 😁

Det finns fler, riktigt bra, vittavlade bettarinis, men den där är den som är mest lik den s.k. 1950-modellen du kikade på.
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken fantastisk service man fick hos Krons Stockholm! Stort tack till Andreas P som gladeligen visade mig olika Panerai modeller. Trevligt samtal om klockor i allmänhet. Tackar för rekommendationen att gå dit!
Träffade också Andreas på krons igår när jag kikade på lite olika Panerai. Väldigt trevlig! Minns du vad den vita listade? Missade den helt!
B2E8256B-E16C-44D0-BDC5-8FFAB58B081C.jpeg
38419FE5-EC81-4516-B489-CAA7ACB63D9D.jpeg
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Det är fan inte kul att få paneraifeber, rycker i köpbaugetten 🥖
Suttit och kollat på diverse pannor hela dagen, och med noll kunskap så har jag hittills kommit fram till att jag gillar sandwich tavla, faux index och gärna guldvisare. Gillar även 8-dagarsverket. Men allt detta kan också snabbt ändras :p (sen så kanske det är svårt att få med allt i en referens(?).
911 med militare verde tavla tickar typ alla mina boxar men vill inte lägga så mycket pengar på min allra första panna, då jag misstänker att jag kommer flippa min den så småningom när paneraiintresset har mognat och man vet vad man exakt vill ha. Jag vill lägga Max 50k till och börja med. 372 är också snygg. Sen gillar jag även 914 väldigt mkt. Men hittar inget på andrahandsmarknaden. Har ni fler tips på trevliga instegspannor som ni skulle rekommendera? Kanske någon har något kul till salu? Hit me up med tips!
Mvh
en framtida Paneristi

Denna ligger inom din budget och är en trevlig panna.
 

MrSpez

Omega
Träffade också Andreas på krons igår när jag kikade på lite olika Panerai. Väldigt trevlig! Minns du vad den vita listade? Missade den helt!
B2E8256B-E16C-44D0-BDC5-8FFAB58B081C.jpeg
38419FE5-EC81-4516-B489-CAA7ACB63D9D.jpeg
Grymt trevlig kille! Blev väldigt bra bemött.. blev tom lite ledsen över att jag inte köpte något efter så bra service.

Jag vill minnas att den låg på 93.000:-

Jag hade en tanke om att om jag hittade något jag verkligen gillade för Max 60k så hade det blivit ett köp idag. Tyvärr så fick jag känna på den vita och den svarta föll därför bort även om den ungefär var i min prisklass! 😄
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
#NWA

Efter 6 månaders föräldraledigt i mjukisar har jag återvänt till att besöka kontoret då o då. Såklart behövs då en "dresspanna" ;) hade egentligen siktet inställt på en 183:a. Sandwich, subsekund, det snygga urverket - allt jag gillar! Men också precis allt som min 127:a uppfyller. Så det fick bli en radiomir med andra karaktärsdrag :)
4A298A6F-A9E2-4E5D-B33E-4383AF46B9AF.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
#NWA

Efter 6 månaders föräldraledigt i mjukisar har jag återvänt till att besöka kontoret då o då. Såklart behövs då en "dresspanna" ;) hade egentligen siktet inställt på en 183:a. Sandwich, subsekund, det snygga urverket - allt jag gillar! Men också precis allt som min 127:a uppfyller. Så det fick bli en radiomir med andra karaktärsdrag :)
4A298A6F-A9E2-4E5D-B33E-4383AF46B9AF.jpeg
Och som inte på något sätt är sämre. :)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
#NWA

Efter 6 månaders föräldraledigt i mjukisar har jag återvänt till att besöka kontoret då o då. Såklart behövs då en "dresspanna" ;) hade egentligen siktet inställt på en 183:a. Sandwich, subsekund, det snygga urverket - allt jag gillar! Men också precis allt som min 127:a uppfyller. Så det fick bli en radiomir med andra karaktärsdrag :)
4A298A6F-A9E2-4E5D-B33E-4383AF46B9AF.jpeg
BASE is… Bra köp, grattis 👍
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
#NWA

Efter 6 månaders föräldraledigt i mjukisar har jag återvänt till att besöka kontoret då o då. Såklart behövs då en "dresspanna" ;) hade egentligen siktet inställt på en 183:a. Sandwich, subsekund, det snygga urverket - allt jag gillar! Men också precis allt som min 127:a uppfyller. Så det fick bli en radiomir med andra karaktärsdrag :)
4A298A6F-A9E2-4E5D-B33E-4383AF46B9AF.jpeg
Mycket bra val!! 😀
 
Topp