• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Tack! Fanns någon vanföreställning hos mig att denna skulle vara "mindre panerai" än vad eg min bronzo som kostar avsevärt mycket mer är. Men jag vetifan om det inte är tvärtom. För mig är nog det ultimata uttrycket av Panerai em svarttavlad 44mm luminor eller 45mm radiomir :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
#NWA

Efter 6 månaders föräldraledigt i mjukisar har jag återvänt till att besöka kontoret då o då. Såklart behövs då en "dresspanna" ;) hade egentligen siktet inställt på en 183:a. Sandwich, subsekund, det snygga urverket - allt jag gillar! Men också precis allt som min 127:a uppfyller. Så det fick bli en radiomir med andra karaktärsdrag :)
4A298A6F-A9E2-4E5D-B33E-4383AF46B9AF.jpeg
Stort grattis!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Nu kommer jag verka jäkla lat... men jag sitter i ett svintråkigt webinar och tittar på mina nya wirelugs på Radiomiren och inser att jag inte vet hur den ser ut utan bandet :p försökte googla på "radiomir without strap" "radiomir no strap" "radiomir head only" men det ger fan bara bilder på tvärtom vad jag vill! :C

Någon som sitter o ruvar på en bild på en radiomir med wirelugs utan band? :D
 

David71

Rolex
2-Faktor
Nu kommer jag verka jäkla lat... men jag sitter i ett svintråkigt webinar och tittar på mina nya wirelugs på Radiomiren och inser att jag inte vet hur den ser ut utan bandet :p försökte googla på "radiomir without strap" "radiomir no strap" "radiomir head only" men det ger fan bara bilder på tvärtom vad jag vill! :C

Någon som sitter o ruvar på en bild på en radiomir med wirelugs utan band? :D
Screenshot_20221116-151753.png

Screenshot_20221116-151613.png

Screenshot_20221116-150813.png
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
#NWA

Efter 6 månaders föräldraledigt i mjukisar har jag återvänt till att besöka kontoret då o då. Såklart behövs då en "dresspanna" ;) hade egentligen siktet inställt på en 183:a. Sandwich, subsekund, det snygga urverket - allt jag gillar! Men också precis allt som min 127:a uppfyller. Så det fick bli en radiomir med andra karaktärsdrag :)
4A298A6F-A9E2-4E5D-B33E-4383AF46B9AF.jpeg
Grattis! 👌🏻
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Något som inte funkade var skruvmejslarna jag fått med luminors :( någon som har tips på skruvmejsel till pam753 som inte är OEM? (Snåljåp)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Precis. Luminor =1.6mm. Radiomir = 1.4mm.

Det är ett pillgöra att byta band på Rad så skaffa bra mejsel. Panerais egna är inte de bästa. 🙃

h*vete du skojade inte. Handsvetten som uppstod av att byta band! fan redo att gå o lägga mig o sova :D

Inte vidare snyggt blev det heller :D påtok för tjockt alligatorband
 

joca

Patek
2-Faktor
Tyskland? Har inte Krons eller Nymans kompetens att fixa detta?
Nope. Köpt på nymans men deras urmakare hade ej rätt certifiering om jag förstod det rätt. Bara för typ panerais äldre ETA (?) verk så denna fick skickas iväg

Edit: tror också dom sa något i stil med att dom ej får beställa delar om det skulle behövas så enda option att skicka iväg.

Typ så.. :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Nope. Köpt på nymans men deras urmakare hade ej rätt certifiering om jag förstod det rätt. Bara för typ panerais äldre ETA (?) verk så denna fick skickas iväg

Edit: tror också dom sa något i stil med att dom ej får beställa delar om det skulle behövas så enda option att skicka iväg.

Typ så.. :)
ok! Hoppas det går hyfsat snabbt.
trist ändå att AD ej kan eller har möjligheten
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Nope. Köpt på nymans men deras urmakare hade ej rätt certifiering om jag förstod det rätt. Bara för typ panerais äldre ETA (?) verk så denna fick skickas iväg

Edit: tror också dom sa något i stil med att dom ej får beställa delar om det skulle behövas så enda option att skicka iväg.

Typ så.. :)
De får inte fixa dem själva för panerai
 
Topp