• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Provar den igen efter cirkus 2veckors uppehåll

20230120_175505.jpg
Mycket snygg panna 👍🏻👍🏻👍🏻
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Hur bra/dåligt håller eran Panerai tidshållningen? Kanske enklare för er som äger en med sekundvisare.
 
Senast ändrad:

Corgi

Rolex
2-Faktor
Har en från 2003, 00119, verkar gå som förväntat, typ cosc, och bra gångreserv. Inte mätt men heller inte ställt den på flera månader och är med råge inom minuten.
 

DonnieK

Omega
Verkar som min senaste inköp (PAM111) är i behov utav lite kärlek i form utav en service.

Tips på vart man kan vända sig för prisvärd service som inte behöver vara AD.
Bor i Göteborg så om det finns i närheten är det ett stort plus.

Tack för ett bra forum!
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Verkar som min senaste inköp (PAM111) är i behov utav lite kärlek i form utav en service.

Tips på vart man kan vända sig för prisvärd service som inte behöver vara AD.
Bor i Göteborg så om det finns i närheten är det ett stort plus.

Tack för ett bra forum!
Lite stjälpsamt inlägg. Jag har blivit itutad att för att hålla vattentätheten så behöver packningar bytas vid service, och dessa packningar har endast auktoriserade urmakare, så även om verket är ett ETA ... ja, du förstår ...

Ett tag vill jag minnas att Nymans/Krons (enda svenska AD:n) gemensamma urmakare skulle få tillstånd/utbildning i att fixa alla ETA-Panerai, men sen blev det så att min ETA-panna ändå åkte till Panerai i München när det var dags för service, så jag är lite förvirrad där med :)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Lite stjälpsamt inlägg. Jag har blivit itutad att för att hålla vattentätheten så behöver packningar bytas vid service, och dessa packningar har endast auktoriserade urmakare, så även om verket är ett ETA ... ja, du förstår ...

Ett tag vill jag minnas att Nymans/Krons (enda svenska AD:n) gemensamma urmakare skulle få tillstånd/utbildning i att fixa alla ETA-Panerai, men sen blev det så att min ETA-panna ändå åkte till Panerai i München när det var dags för service, så jag är lite förvirrad där med :)
Tror det är som du säger att dom kan/får göra service på alla icke inhouse verk. Min 56:a servades av Nymans alldeles nyss, men min 183 skickade dom iväg så jag vet inte riktigt vad som styr. Men tidsmässigt så tror jag inte det spelar så stor roll, det verkar vara 10-12 veckor hur som helst och samma priser.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Såg inte jag en Zero på K&S tidigare idag? 😮
Vad hände? Eller har jag drömt? 😳😂
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Såg inte jag en Zero på K&S tidigare idag? 😮
Vad hände? Eller har jag drömt? 😳😂
Det stämmer, jag la upp annonsen och sen bumpade jag en annan annons och efter en halvtimme typ så kom ett meddelande att annonsen var raderad pga anledning nr.7 🙂 Man får bara posta el bumpa 1 gång per dygn.
Jag får göra om annonsen imorgon om jag hinner, eller kanske är meningen att den ska vara kvar 🤔
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Det stämmer, jag la upp annonsen och sen bumpade jag en annan annons och efter en halvtimme typ så kom ett meddelande att annonsen var raderad pga anledning nr.7 🙂 Man får bara posta el bumpa 1 gång per dygn.
Jag får göra om annonsen imorgon om jag hinner, eller kanske är meningen att den ska vara kvar 🤔
Aha, klassiker!

Men skönt, då har jag iaf inte gått och blivit knäpp 😝🤣
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Det stämmer, jag la upp annonsen och sen bumpade jag en annan annons och efter en halvtimme typ så kom ett meddelande att annonsen var raderad pga anledning nr.7 🙂 Man får bara posta el bumpa 1 gång per dygn.
Jag får göra om annonsen imorgon om jag hinner, eller kanske är meningen att den ska vara kvar 🤔
Lägg upp den igen, jag vill gärna titta och drömma 😍😊
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Såg att det legat en annons ute för butikschef och även där stod det tillträde under våren. Verkligen spännande. Hoppas på en trevlig boutique edition. KAnske att ni eldsjälar kunde vara med och bidra med designidéer :D

Det kommer inte en boutique edition, de kommer bara till boutiquer som drivs av panerai själva - den här drivs av nymans. Vi har redan frågat centralt om detta :)
 
Topp