Kärlekskrigaren
Basic
Mycket snygg pannaProvar den igen efter cirkus 2veckors uppehåll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket snygg pannaProvar den igen efter cirkus 2veckors uppehåll
Ställde min 01392 i måndags och håller idag -11 sekunder (-2,75 sek/dag)Hur bra/dåligt håller eran Panerai tidshållningen? Kan enklare för er som äger en med sekundvisare.
Den går helt ok. Jag har bara haft en kontrollpunkt än och då går den ungefär lika -2sek.Ställde min 01392 i måndags och håller idag -11 sekunder (-2,75 sek/dag)
Efter ett dygn fr fullt uppdragen går den +2s. Det känner jag mig mer än nöjd med. I denna sitter det ett P.9010. Har haft detta urverk i tre klockor. Har kanske haft tur, men det har varit mkt små avvikelser i samtliga.Hur bra/dåligt håller eran Panerai tidshållningen? Kanske enklare för er som äger en med sekundvisare.
Lite stjälpsamt inlägg. Jag har blivit itutad att för att hålla vattentätheten så behöver packningar bytas vid service, och dessa packningar har endast auktoriserade urmakare, så även om verket är ett ETA ... ja, du förstår ...Verkar som min senaste inköp (PAM111) är i behov utav lite kärlek i form utav en service.
Tips på vart man kan vända sig för prisvärd service som inte behöver vara AD.
Bor i Göteborg så om det finns i närheten är det ett stort plus.
Tack för ett bra forum!
Tror det är som du säger att dom kan/får göra service på alla icke inhouse verk. Min 56:a servades av Nymans alldeles nyss, men min 183 skickade dom iväg så jag vet inte riktigt vad som styr. Men tidsmässigt så tror jag inte det spelar så stor roll, det verkar vara 10-12 veckor hur som helst och samma priser.Lite stjälpsamt inlägg. Jag har blivit itutad att för att hålla vattentätheten så behöver packningar bytas vid service, och dessa packningar har endast auktoriserade urmakare, så även om verket är ett ETA ... ja, du förstår ...
Ett tag vill jag minnas att Nymans/Krons (enda svenska AD:n) gemensamma urmakare skulle få tillstånd/utbildning i att fixa alla ETA-Panerai, men sen blev det så att min ETA-panna ändå åkte till Panerai i München när det var dags för service, så jag är lite förvirrad där med
Det stämmer, jag la upp annonsen och sen bumpade jag en annan annons och efter en halvtimme typ så kom ett meddelande att annonsen var raderad pga anledning nr.7 Man får bara posta el bumpa 1 gång per dygn.Såg inte jag en Zero på K&S tidigare idag?
Vad hände? Eller har jag drömt?
Aha, klassiker!Det stämmer, jag la upp annonsen och sen bumpade jag en annan annons och efter en halvtimme typ så kom ett meddelande att annonsen var raderad pga anledning nr.7 Man får bara posta el bumpa 1 gång per dygn.
Jag får göra om annonsen imorgon om jag hinner, eller kanske är meningen att den ska vara kvar
Lägg upp den igen, jag vill gärna titta och drömmaDet stämmer, jag la upp annonsen och sen bumpade jag en annan annons och efter en halvtimme typ så kom ett meddelande att annonsen var raderad pga anledning nr.7 Man får bara posta el bumpa 1 gång per dygn.
Jag får göra om annonsen imorgon om jag hinner, eller kanske är meningen att den ska vara kvar
Jag gillar att det står "under våren". Trodde det skulle vara senare.Förmodar att ni sett detta Någon som ska söka?
Inget är omöjligt! Ska ju ev komma en PP ocksåJag gillar att det står "under våren". Trodde det skulle vara senare.
Såg att det legat en annons ute för butikschef och även där stod det tillträde under våren. Verkligen spännande. Hoppas på en trevlig boutique edition. KAnske att ni eldsjälar kunde vara med och bidra med designidéerJag gillar att det står "under våren". Trodde det skulle vara senare.
PP?Inget är omöjligt! Ska ju ev komma en PP också
Såg att det legat en annons ute för butikschef och även där stod det tillträde under våren. Verkligen spännande. Hoppas på en trevlig boutique edition. KAnske att ni eldsjälar kunde vara med och bidra med designidéer
"Centralt" indeed. Vi frågade CEO för Panerai, kort och gott.Det kommer inte en boutique edition, de kommer bara till boutiquer som drivs av panerai själva - den här drivs av nymans. Vi har redan frågat centralt om detta
Ja. Det är trevligt.Letar lite nya band till 000an, och känner att något med loga skulle vara fett. Någon som testat Scamosciato (OEM)?
Nice, ladda gärna upp någon bild om du har på lager. Swordstraps har ett riktigt snyggt som jag vet att @Palenkovich har, firenze 02.Ja. Det är trevligt.
Fan vad bra! Stort grattisNär jag hörde rykten om att @Norrland skulle sälja sin zero så blev suget för stort. Pam00000 är trots allt den panna jag ägt längst, och känner att den har så mycket DNA. G-serie som är den första serien som referensen släpptes i känns lite coolt på något sätt.