• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har blivit lite betuttad i Due. Speciellt 1046. Hade jag haft ett Joakim Von Anka-valv hade jag inte tänkt en sekund på det, men är det ekonomiskt självmord att köpa en vittavlad herr-due med 30m wr? :p Den kommer få dela lådan med 1074 (42mm sub), 127 (47mm luminor), 753 (45mm rad)

Vad tycker ni om den? Jag är kär, men alltid skoj o höra andras åsikter.
1678692169481.png
Jag gillar den! Men se den inte som en ekonomisk investering.

Jag gillar den! Men se den inte som en ekonomisk investering.

Nä, det är sant. Försöker att inte se någon klocka som en investering. Men det blir mycket lättare att testa något nytt/annorlunda som man inte är 100% på om det finns en slags finansiell trygghet i köpet.

Jag kanske får avvakta tills någon kapitalstark filur gör snedsteget att köpa due & flippar. Då kan jag svepa in och plocka upp den för halva priset ;)

Ett långskott men är det någon som kan hjälpa måste det vara här. En av skruvarna till kronskyddet på min 233:a har lossnat så letar efter ett nytt. Någon som har en skruv att sälja eller vet någon som sitter på en?

Jag har blivit lite betuttad i Due. Speciellt 1046. Hade jag haft ett Joakim Von Anka-valv hade jag inte tänkt en sekund på det, men är det ekonomiskt självmord att köpa en vittavlad herr-due med 30m wr? :p Den kommer få dela lådan med 1074 (42mm sub), 127 (47mm luminor), 753 (45mm rad)

Vad tycker ni om den? Jag är kär, men alltid skoj o höra andras åsikter.
1678692169481.png
Men du, här är ju en medelväg ändå ... https://nymansur.com/pre-owned-panerai-panerai-due-42-pam01046-po.html

Ett långskott men är det någon som kan hjälpa måste det vara här. En av skruvarna till kronskyddet på min 233:a har lossnat så letar efter ett nytt. Någon som har en skruv att sälja eller vet någon som sitter på en?
Jag skulle traska till AD, tror jag. :-|

Kära Panerister

Får man fråga om hjälp kring en klockas värde?

Har en Panerai PAM01351 och undrar vad jag kan sälja den för? Klockan är från 2018 fullset med brunt gummiband och ett läderband.

518BF8ED-9180-4895-ABEC-7B8205F895A3.jpeg

E4B594A0-00E0-4FB1-9D3A-4D61E4AD6260.jpeg

Tack!

Kära Panerister

Får man fråga om hjälp kring en klockas värde?

Har en Panerai PAM01351 och undrar vad jag kan sälja den för? Klockan är från 2018 fullset med brunt gummiband och ett läderband.

518BF8ED-9180-4895-ABEC-7B8205F895A3.jpeg

E4B594A0-00E0-4FB1-9D3A-4D61E4AD6260.jpeg

Tack!
Fja ... ett sätt att få en bra bedömning är att lämna in på Kaplans för värdering. Men, fja, Chrono24s värdebarometer säger att priset ligger på runt 70K just nu. Dra bort 5-10K på det så får du nog ungefär vad du kan tänkas lyckas sälja den för här. Mellan tummen och pekfingret (på andra handen).

Fja ... ett sätt att få en bra bedömning är att lämna in på Kaplans för värdering. Men, fja, Chrono24s värdebarometer säger att priset ligger på runt 70K just nu. Dra bort 5-10K på det så får du nog ungefär vad du kan tänkas lyckas sälja den för här. Mellan tummen och pekfingret (på andra handen).
Tusen tack!

Tillbaka
Topp