• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stör man sig på det så bör man hålla sig borta från Richemont och Swatch Group helt och hållet. Det tråkiga i sammanhanget (Panerai) tycker jag snarare är att nivån på urverk (och boetter på vissa modeller) går neråt medan priserna går uppåt.

Värst inom Richemont är ju IWC XX och nya IWC Ingy.

Vad gäller ”in group” (kul ord) vs in house så kan man ju fundera på vart SWG eller Richemont vore idag utan det konceptet. Vi hade knappt haft några märken att välja mellan. Det är knappast så att alla tillverkare har kapacitet nog att tillverka boetter, visare, tavlor och urverk själva.

Du vet ju detta så det blev en ganska meningslös monolog, men ändå…
Jag vet detta, och jag tycker som du att det är rimligt på någon nivå att det finns ... men många andra i tråden har nog inte samma koll, så tack för monologen. :)
 
Körde en så kallad ”jailbreak” på chatgpt och frågade om Panerai:

1694852108889.png
 
Hej alla, funderar på att sälja min Pre-A 004. Tror ni det finns intresse om man annonserar här eller ska man vända sig till större forum/fb sidor internationellt? Inte ute efter något överpris 😊
 
Tillbaka
Topp