• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vi provade den enda rimliga pannan i hela butiken
IMG_2454.jpeg
IMG_2456.jpeg
IMG_2457.jpeg
IMG_2458.jpeg
IMG_2459.jpeg
 
Här kommer en hyllning till Panerai Boutique Sthlm!
Jag behövde en ny skruvmejsel för bandbyte och googlade runt för att hitta något passande. Det var inte så enkelt som jag hade trott. Gav upp och kontaktade butiken i Stockholm direkt istället.
Inga problem, skickades igår och kom fram idag. Och så vägrar de att ta betalt för den dessutom! Makalöst.

IMG_4059.jpeg


Stort tack till @Sch0nning , du får sätta upp den här femhunkan på ditt karmakonto istället!

IMG_4062.png
 
Här kommer lite skamlös reklam för ett absolut måste i var Paneristas hand!

ks-paneristi.png



För fri frakt såhär under introduktionen kan ni ange KSFRI!

Bakom designen för vad som sedan ett par år kommit att bli Paneristi Swedens logga står @cjperry
 
Här kommer lite skamlös reklam för ett absolut måste i var Paneristas hand!

ks-paneristi.png



Bakom designen för vad som sedan ett par år kommit att bli Paneristi Swedens logga står @cjperry
Aldrig köpt nått så snabbt i mitt liv!! (Förutom igår när jag ställde klockan på 05:50 för att gå upp och köpa en seconde/seconde x Timex 😂
 
Här kommer lite skamlös reklam för ett absolut måste i var Paneristas hand!

ks-paneristi.png



För fri frakt såhär under introduktionen kan ni ange KSFRI!

Bakom designen för vad som sedan ett par år kommit att bli Paneristi Swedens logga står @cjperry
Förutsätter att det är lume på texten? FInns en till @mårt med fauxtina lume? frågorna är många
 
Skulle önska lite expertutlåtande angående en diskussion jag hade om mitt OEM asso strap är autentisk eller möjligen fake.
Starten till diskussionen började med strukturen på lädret skiljde sig åt ganska mycket två band i mellan.
Är detta vanligt?
Skulle någon skarpsynt kunna ge ett utlåtande på bilderna om det tyder på det ena eller andra. :)
IMG_1472.jpeg
IMG_1477.jpeg
IMG_1478.jpeg
IMG_1479.jpeg
IMG_1480.jpeg
 
Här kommer lite skamlös reklam för ett absolut måste i var Paneristas hand!

ks-paneristi.png



För fri frakt såhär under introduktionen kan ni ange KSFRI!

Bakom designen för vad som sedan ett par år kommit att bli Paneristi Swedens logga står @cjperry
Köpt men inte fått leveransen ännu. Det var 3 minuter sedan jag betalade, hur länge skall jag behöva vänta egentligen!
 
Har ändå snöat in mig på en 44mm luminor då med 8 dagars verk alltså p5000 tänk typ en pam590. Vad kan man vänta sig från tidshållningen?
Varför har de inte hackning funktion?
Hur bärs de? (för er med mindre handleder) :)

Dum fråga men märker man vikten efter en dags bärande?
8-dagars-verken håller tiden sämre än de äldre traktorverken i PAM111 osv, även sämre än de med 3-dagars verk, typ 422, 372. Verken med kortare drivfjädrar och större balanshjul har helt enkelt bättre förutsättningar vilket är fullt logiskt.

74336540_593209148096543_2592704356184501617_n.jpg

Inte så konstigt att de äldre verken med balanshjul stora som normala damklockor och kort gångreserv håller tiden bäst.
 
8-dagars-verken håller tiden sämre än de äldre traktorverken i PAM111 osv, även sämre än de med 3-dagars verk, typ 422, 372. Verken med kortare drivfjädrar och större balanshjul har helt enkelt bättre förutsättningar vilket är fullt logiskt.

74336540_593209148096543_2592704356184501617_n.jpg

Inte så konstigt att de äldre verken med balanshjul stora som normala damklockor och kort gångreserv håller tiden bäst.
Ska mäta tiden imorgon och se😊
 
8-dagars-verken håller tiden sämre än de äldre traktorverken i PAM111 osv, även sämre än de med 3-dagars verk, typ 422, 372. Verken med kortare drivfjädrar och större balanshjul har helt enkelt bättre förutsättningar vilket är fullt logiskt.

74336540_593209148096543_2592704356184501617_n.jpg

Inte så konstigt att de äldre verken med balanshjul stora som normala damklockor och kort gångreserv håller tiden bäst.
+3,5/24h är ändå godkänt👌
 
Här kommer lite skamlös reklam för ett absolut måste i var Paneristas hand!

ks-paneristi.png



För fri frakt såhär under introduktionen kan ni ange KSFRI!

Bakom designen för vad som sedan ett par år kommit att bli Paneristi Swedens logga står @cjperry


Svårt att inte få till en schysst mugg med en så välarbetad logotype! :)


Aldrig köpt nått så snabbt i mitt liv!! (Förutom igår när jag ställde klockan på 05:50 för att gå upp och köpa en seconde/seconde x Timex 😂

Förutsätter att det är lume på texten? FInns en till @mårt med fauxtina lume? frågorna är många

Jag var på väg att köpa och sen insåg jag att det inte var ecru, och då gick det ju fetbort. :)

Vi kollade faktiskt om det gick att få lume på muggarna, det skulle möjligen funka, men, det skulle bli ohemult dyrt! 🤣


Köpt men inte fått leveransen ännu. Det var 3 minuter sedan jag betalade, hur länge skall jag behöva vänta egentligen!

Din mugg kom i retur! Vår budkille stod utanför din dörr två minuter INNAN du hade beställt, men du öppnade inte! 😂


Tack alla som har beställt! Muggarna har gått i produktion och vi är on time med tidsschemat! 🙏
 
Svårt att inte få till en schysst mugg med en så välarbetad logotype! :)








Vi kollade faktiskt om det gick att få lume på muggarna, det skulle möjligen funka, men, det skulle bli ohemult dyrt! 🤣




Din mugg kom i retur! Vår budkille stod utanför din dörr två minuter INNAN du hade beställt, men du öppnade inte! 😂


Tack alla som har beställt! Muggarna har gått i produktion och vi är on time med tidsschemat! 🙏
Shit!
Jag som hade skickat alla släktingar och vänner att vakta hemma vid leverans. Dom var där från 2 veckor innan ni fick idén. Nu skickar jag hem dom igen
 
Tillbaka
Topp