• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, jag har inget emot mina andra Panerai, men att inte ha någon av mina två bettarinis hyggligt tillgängliga är klart jobbigt. En är på moddningsresa :) och den andra på service. Hur står ni som inte ens har någon bettarini ut?! :)

Snyftbilder:
IMG_0185.jpeg
03D638C3-1AEC-468E-A7EB-78C8A3544328.jpg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Alltså, jag har inget emot mina andra Panerai, men att inte ha någon av mina två bettarinis hyggligt tillgängliga är klart jobbigt. En är på moddningsresa :) och den andra på service. Hur står ni som inte ens har någon bettarini ut?! :)

Snyftbilder:
IMG_0185.jpeg
03D638C3-1AEC-468E-A7EB-78C8A3544328.jpg
Känns inte ens som som är hyggligt tillgängliga imo så länge dom inte är hemma 😂 men ja… det skulle vara jobbigt. Du kanske behöver en tredje
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, jag har inget emot mina andra Panerai, men att inte ha någon av mina två bettarinis hyggligt tillgängliga är klart jobbigt. En är på moddningsresa :) och den andra på service. Hur står ni som inte ens har någon bettarini ut?! :)
Underbart. Någon på servicecentret läser KS. Klockan som var på service är plötsligt klar! Yay.

Nu hoppas jag att samma händer för den andra klockan. Att någon får eld i baken.
 
Senast ändrad:

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Halloj kamrater,
Det har diskuterats flitigt i en annan tråd om vilken som är den mest optimala och prisvärda Panerai för oss nybörjare. Har varit bra engagemang från många vilket verkligen har uppskattats.

Har nog kommit till insikt att jag är sugen på en 111 eller 112. Prisvärd, sandwich och 44mm. Dock saknar dessa kupad glas och detta kan jag leva med.

så till min fråga. Är det någon som befinner sig i Skåne som kan tänka sig att ses över en kopp kaffe som jag givetvis bjuder på där jag kan känna och klämma på en liknande Panerai. 44mm är önskvärt men även en 47mm för att även se skillnad. Jag tar också gärna med mig några trevliga klockor som du får känna på.

Hoja gärna till. Tagga gärna om ni känner någon. Jättetaggad och aldrig varit så nära ett Paneraiköp 😍
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
IMG_9591.png


Vad är det här för pladder? För första gången? Permanent? Upplys mig om det här verkar rimligt. 🙃
 

kmg

Patek
2-Faktor
IMG_9591.png


Vad är det här för pladder? För första gången? Permanent? Upplys mig om det här verkar rimligt. 🙃
Fattar inte att de ska envisas med att ha dessa på Luminor-sidan. Ta ett radiomircase istället och gör en chronograf. Då hade det varit något nytt och coolt. Nu blir det bara konstigt.
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Liten rapport från Florens, där förra helgen spenderades.

Nu närmar vi oss moderskeppet, alldeles vid den stora domkyrkan

tempImagez1dOns.png


Väl inne får min fru direkt syn på en modell som hon tror är något för mig, vi pratar med en expedit som plockar fram den. Men först måste jag kolla in de gamla modellerna som finns längst in...

IMG_0716.jpg




IMG_0718.jpg


Sedan var det ju mer fint i montrarna (nej jag har inte fotat alla montrar :) )

IMG_0720.jpg



IMG_0721.jpg


Men så kom hon med tre modeller, alla Radiomir. En 685:a som var trevlig, men som inte fick några bilder. Sedan denna skönhet (spegelbild så siffrorna ser lite konstiga ut):
IMG_0723.jpg

PAM931, 47 mm glädje. Supercoolt hur de skarpa mörka visarna brytar mot den ljusa, nästan lite diffusa, tavlan. Mycket bra!

Men det som min fru först fick upp ögonen för och som jag också blev mycket förtjust i var denna pjäs:
IMG_0731.jpg

IMG_0725.jpg

IMG_0729.jpg

PAM1348, i något slags behandlat e-steel och en riktigt fin blå tavla. Mycket lyckad modell, och med sina 45 mm kändes den väldigt behändig, åtminstone jämfört med min 422 som var med på resan:
IMG_0733.jpg


Vi bjöds också på lite vatten (varma dagar i Florens), med ett glasunderlägg man ju blev lite sugen på
IMG_0732.jpg


Till sist, när vi skulle flyga hem, så visade florentinarna att de kommer ihåg stadens stolthet även på flygplatsen

IMG_0773.jpg




... och ja, vi såg Michelangelos David, vi var på Uffizierna, vi var i 80% av Florens alla läderaffärer (vilket var många), och vi åt oerhört mycket god mat, men allt detta är en annan historia.
 

Bilagor

  • IMG_0718.jpg
    IMG_0718.jpg
    643.1 KB · Visningar: 8
  • IMG_0717.jpg
    IMG_0717.jpg
    342.1 KB · Visningar: 7

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Liten rapport från Florens, där förra helgen spenderades.

Nu närmar vi oss moderskeppet, alldeles vid den stora domkyrkan

tempImagez1dOns.png


Väl inne får min fru direkt syn på en modell som hon tror är något för mig, vi pratar med en expedit som plockar fram den. Men först måste jag kolla in de gamla modellerna som finns längst in...

IMG_0716.jpg




IMG_0718.jpg


Sedan var det ju mer fint i montrarna (nej jag har inte fotat alla montrar :) )

IMG_0720.jpg



IMG_0721.jpg


Men så kom hon med tre modeller, alla Radiomir. En 685:a som var trevlig, men som inte fick några bilder. Sedan denna skönhet (spegelbild så siffrorna ser lite konstiga ut):
IMG_0723.jpg

PAM931, 47 mm glädje. Supercoolt hur de skarpa mörka visarna brytar mot den ljusa, nästan lite diffusa, tavlan. Mycket bra!

Men det som min fru först fick upp ögonen för och som jag också blev mycket förtjust i var denna pjäs:
IMG_0731.jpg

IMG_0725.jpg

IMG_0729.jpg

PAM1348, i något slags behandlat e-steel och en riktigt fin blå tavla. Mycket lyckad modell, och med sina 45 mm kändes den väldigt behändig, åtminstone jämfört med min 422 som var med på resan:
IMG_0733.jpg


Vi bjöds också på lite vatten (varma dagar i Florens), med ett glasunderlägg man ju blev lite sugen på
IMG_0732.jpg


Till sist, när vi skulle flyga hem, så visade florentinarna att de kommer ihåg stadens stolthet även på flygplatsen

IMG_0773.jpg




... och ja, vi såg Michelangelos David, vi var på Uffizierna, vi var i 80% av Florens alla läderaffärer (vilket var många), och vi åt oerhört mycket god mat, men allt detta är en annan historia.
Nice. Blev det en 1348 då? Bra dressklocka. :)
 

Caravelle33

Vacheron
Liten rapport från Florens, där förra helgen spenderades.

Nu närmar vi oss moderskeppet, alldeles vid den stora domkyrkan

tempImagez1dOns.png


Väl inne får min fru direkt syn på en modell som hon tror är något för mig, vi pratar med en expedit som plockar fram den. Men först måste jag kolla in de gamla modellerna som finns längst in...

IMG_0716.jpg




IMG_0718.jpg


Sedan var det ju mer fint i montrarna (nej jag har inte fotat alla montrar :) )

IMG_0720.jpg



IMG_0721.jpg


Men så kom hon med tre modeller, alla Radiomir. En 685:a som var trevlig, men som inte fick några bilder. Sedan denna skönhet (spegelbild så siffrorna ser lite konstiga ut):
IMG_0723.jpg

PAM931, 47 mm glädje. Supercoolt hur de skarpa mörka visarna brytar mot den ljusa, nästan lite diffusa, tavlan. Mycket bra!

Men det som min fru först fick upp ögonen för och som jag också blev mycket förtjust i var denna pjäs:
IMG_0731.jpg

IMG_0725.jpg

IMG_0729.jpg

PAM1348, i något slags behandlat e-steel och en riktigt fin blå tavla. Mycket lyckad modell, och med sina 45 mm kändes den väldigt behändig, åtminstone jämfört med min 422 som var med på resan:
IMG_0733.jpg


Vi bjöds också på lite vatten (varma dagar i Florens), med ett glasunderlägg man ju blev lite sugen på
IMG_0732.jpg


Till sist, när vi skulle flyga hem, så visade florentinarna att de kommer ihåg stadens stolthet även på flygplatsen

IMG_0773.jpg




... och ja, vi såg Michelangelos David, vi var på Uffizierna, vi var i 80% av Florens alla läderaffärer (vilket var många), och vi åt oerhört mycket god mat, men allt detta är en annan historia.
Gick ni upp på övervåningen/museet?
 

Caravelle33

Vacheron
WTF!
WTF!
Nu har det kommit upp fler bilder samt någon har lagt ett bud. Tror du att du får hem den för utgångsbudet @Norrland?
IMG_3502.png
IMG_3503.png
IMG_3504.png
IMG_3505.png
IMG_3506.png
IMG_3507.png
IMG_3508.png
IMG_3509.png
IMG_3510.png
IMG_3502.png
IMG_3503.png
IMG_3504.png
IMG_3505.png
IMG_3506.png
IMG_3507.png
IMG_3508.png
IMG_3509.png
IMG_3510.png
IMG_3511.png
IMG_3512.png
IMG_3513.png
IMG_3514.png
 
Topp