Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns inte ens som som är hyggligt tillgängliga imo så länge dom inte är hemma men ja… det skulle vara jobbigt. Du kanske behöver en tredjeAlltså, jag har inget emot mina andra Panerai, men att inte ha någon av mina två bettarinis hyggligt tillgängliga är klart jobbigt. En är på moddningsresa och den andra på service. Hur står ni som inte ens har någon bettarini ut?!
Snyftbilder:
Submersible Quaranta-quattro löser en del av abstinensen, tillräckligt för att plocka mig från att köpa en tredje. Som tur är.Känns inte ens som som är hyggligt tillgängliga imo så länge dom inte är hemma men ja… det skulle vara jobbigt. Du kanske behöver en tredje
Underbart. Någon på servicecentret läser KS. Klockan som var på service är plötsligt klar! Yay.Alltså, jag har inget emot mina andra Panerai, men att inte ha någon av mina två bettarinis hyggligt tillgängliga är klart jobbigt. En är på moddningsresa och den andra på service. Hur står ni som inte ens har någon bettarini ut?!
Fattar inte att de ska envisas med att ha dessa på Luminor-sidan. Ta ett radiomircase istället och gör en chronograf. Då hade det varit något nytt och coolt. Nu blir det bara konstigt.
Vad är det här för pladder? För första gången? Permanent? Upplys mig om det här verkar rimligt.
Fattar inte att de ska envisas med att ha dessa på Luminor-sidan. Ta ett radiomircase istället och gör en chronograf. Då hade det varit något nytt och coolt. Nu blir det bara konstigt.
Det är så de borde göra ja. Den där är helrätt om de ska göra chronos.
Nice. Blev det en 1348 då? Bra dressklocka.Liten rapport från Florens, där förra helgen spenderades.
Nu närmar vi oss moderskeppet, alldeles vid den stora domkyrkan
Väl inne får min fru direkt syn på en modell som hon tror är något för mig, vi pratar med en expedit som plockar fram den. Men först måste jag kolla in de gamla modellerna som finns längst in...
Sedan var det ju mer fint i montrarna (nej jag har inte fotat alla montrar )
Men så kom hon med tre modeller, alla Radiomir. En 685:a som var trevlig, men som inte fick några bilder. Sedan denna skönhet (spegelbild så siffrorna ser lite konstiga ut):
PAM931, 47 mm glädje. Supercoolt hur de skarpa mörka visarna brytar mot den ljusa, nästan lite diffusa, tavlan. Mycket bra!
Men det som min fru först fick upp ögonen för och som jag också blev mycket förtjust i var denna pjäs:
PAM1348, i något slags behandlat e-steel och en riktigt fin blå tavla. Mycket lyckad modell, och med sina 45 mm kändes den väldigt behändig, åtminstone jämfört med min 422 som var med på resan:
Vi bjöds också på lite vatten (varma dagar i Florens), med ett glasunderlägg man ju blev lite sugen på
Till sist, när vi skulle flyga hem, så visade florentinarna att de kommer ihåg stadens stolthet även på flygplatsen
... och ja, vi såg Michelangelos David, vi var på Uffizierna, vi var i 80% av Florens alla läderaffärer (vilket var många), och vi åt oerhört mycket god mat, men allt detta är en annan historia.
Nej tyvärr, har precis tömt klockbudgeten :-(Nice. Blev det en 1348 då? Bra dressklocka.
Gick ni upp på övervåningen/museet?Liten rapport från Florens, där förra helgen spenderades.
Nu närmar vi oss moderskeppet, alldeles vid den stora domkyrkan
Väl inne får min fru direkt syn på en modell som hon tror är något för mig, vi pratar med en expedit som plockar fram den. Men först måste jag kolla in de gamla modellerna som finns längst in...
Sedan var det ju mer fint i montrarna (nej jag har inte fotat alla montrar )
Men så kom hon med tre modeller, alla Radiomir. En 685:a som var trevlig, men som inte fick några bilder. Sedan denna skönhet (spegelbild så siffrorna ser lite konstiga ut):
PAM931, 47 mm glädje. Supercoolt hur de skarpa mörka visarna brytar mot den ljusa, nästan lite diffusa, tavlan. Mycket bra!
Men det som min fru först fick upp ögonen för och som jag också blev mycket förtjust i var denna pjäs:
PAM1348, i något slags behandlat e-steel och en riktigt fin blå tavla. Mycket lyckad modell, och med sina 45 mm kändes den väldigt behändig, åtminstone jämfört med min 422 som var med på resan:
Vi bjöds också på lite vatten (varma dagar i Florens), med ett glasunderlägg man ju blev lite sugen på
Till sist, när vi skulle flyga hem, så visade florentinarna att de kommer ihåg stadens stolthet även på flygplatsen
... och ja, vi såg Michelangelos David, vi var på Uffizierna, vi var i 80% av Florens alla läderaffärer (vilket var många), och vi åt oerhört mycket god mat, men allt detta är en annan historia.
Nej, det missade vi (eller snarare blev inte erbjudna :-( )Gick ni upp på övervåningen/museet?
Man måste nog frågaNej, det missade vi (eller snarare blev inte erbjudna :-( )
Sant! Vi har naturligtvis misslyckats.Skulle inte det vara själva USPen? Svindyr mugg utan komplikationer med 300 m WR? Känns som ni missar målet helt
Shit!
Jag som hade skickat alla släktingar och vänner att vakta hemma vid leverans. Dom var där från 2 veckor innan ni fick idén. Nu skickar jag hem dom igen
WTF!
Panerai, Klockor - Varunummer 1 976 123
PANERAI, Luminor, s.k. "Tropical Dial", Cal 618 (Rolex), Serie nr. 124735, Ref nr. 6152-1, herrur, 46 (53,5) mm, stål, manuell, plexiglas (skadat), boett/urverk tillverkad av Rolex, läderband, ca 1955-1960. Se fördjupad information för mer detaljer.www.kaplans.se
Nu har det kommit upp fler bilder samt någon har lagt ett bud. Tror du att du får hem den för utgångsbudet @Norrland?WTF!
Panerai, Klockor - Varunummer 1 976 123
PANERAI, Luminor, s.k. "Tropical Dial", Cal 618 (Rolex), Serie nr. 124735, Ref nr. 6152-1, herrur, 46 (53,5) mm, stål, manuell, plexiglas (skadat), boett/urverk tillverkad av Rolex, läderband, ca 1955-1960. Se fördjupad information för mer detaljer.www.kaplans.se
Går nog inte ens att gå ut om det är fuktigt ute, en hel det oxidering på delar av verket@Caravelle33 sjukt dålig WR på den där...
Den är häftig men för möglig för min smak, borde ligga på ett museumNu har det kommit upp fler bilder samt någon har lagt ett bud. Tror du att du får hem den för utgångsbudet @Norrland?
Typiskt bra att lägga bud i eur…Nu har det kommit upp fler bilder samt någon har lagt ett bud. Tror du att du får hem den för utgångsbudet @Norrland?
Du var typ offline hela tiden jag hade 520. Episk.Det är så de borde göra ja. Den där är helrätt om de ska göra chronos.
Ja den är riktigt bra. Precis så de ska göra kronografer.Du var typ offline hela tiden jag hade 520. Episk.
Ps. Hade stenkoll på att du hade den
Lurkin’ in the shadows, @kmg var ständigt vaktande