• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag köpte ett oem-band i helgen, grönt gummi verkade svårt att hitta begagnat.
Dyrt, absolut, men vansinnigt bra kvalitet.
Dock tänkte jag att jag hade rätt spänne hemma, men nu när jag meckat lite med det så är det fel.


Undrar om det ens är ett oem-spänne? Det satt på ett oem-band då jag köpte klockan, så jag har bara lite löst förutsatt att det är ett sådant.
Vad säger panelen?
IMG_0666.jpeg

Och en fråga till, finns det fina oem-spännen på någon bra sida? Lite snålt kanske, men 3,5K för ett oem kändes lite mycket. 6K totalt för ett band liksom. ☹️
IMG_0667.jpeg
Ser inte ut som oem i mina ögon. Saknar div markeringar som jag gissar borde varit där? Kan ha fel om detta. Men finishen ser bedrövlig ut. Jag är ganska kräsen när det kommer till kvaliten på spännen. De flesta som bundlas med non-oem band är katastrof. Kan tipsa om @oddface spännen av modellen högre kvalle. Tycker de är väldigt prisvärda.
 
Jag köpte ett oem-band i helgen, grönt gummi verkade svårt att hitta begagnat.
Dyrt, absolut, men vansinnigt bra kvalitet.
Dock tänkte jag att jag hade rätt spänne hemma, men nu när jag meckat lite med det så är det fel.


Undrar om det ens är ett oem-spänne? Det satt på ett oem-band då jag köpte klockan, så jag har bara lite löst förutsatt att det är ett sådant.
Vad säger panelen?
IMG_0666.jpeg

Och en fråga till, finns det fina oem-spännen på någon bra sida? Lite snålt kanske, men 3,5K för ett oem kändes lite mycket. 6K totalt för ett band liksom. ☹️
IMG_0667.jpeg
Det där är inte OEM. Till gummit behöver du ett spänne i 22mm. Det finns många fina AM spännen, du behöver inte köra OEM.

Men fick du alltså inte med något annat (OEM)-spänne med pannan du köpte?
 
Ser inte ut som oem i mina ögon. Saknar div markeringar som jag gissar borde varit där? Kan ha fel om detta. Men finishen ser bedrövlig ut. Jag är ganska kräsen när det kommer till kvaliten på spännen. De flesta som bundlas med non-oem band är katastrof. Kan tipsa om @oddface spännen av modellen högre kvalle. Tycker de är väldigt prisvärda.
Ja, jag har ett par av hand band, fast de har fasta spännen. Har han ”skruvbara” lösa?

Det där är inte OEM. Till gummit behöver du ett spänne i 22mm. Det finns många fina AM spännen, du behöver inte köra OEM.

Men fick du alltså inte med något annat (OEM)-spänne med pannan du köpte?
Då ska jag klicka hem ett.
Nä, men klockan var å andra sidan långtifrån full set. Och då prisad därefter.
 
Jag köpte ett oem-band i helgen, grönt gummi verkade svårt att hitta begagnat.
Dyrt, absolut, men vansinnigt bra kvalitet.
Dock tänkte jag att jag hade rätt spänne hemma, men nu när jag meckat lite med det så är det fel.


Undrar om det ens är ett oem-spänne? Det satt på ett oem-band då jag köpte klockan, så jag har bara lite löst förutsatt att det är ett sådant.
Vad säger panelen?
IMG_0666.jpeg

Och en fråga till, finns det fina oem-spännen på någon bra sida? Lite snålt kanske, men 3,5K för ett oem kändes lite mycket. 6K totalt för ett band liksom. ☹️
IMG_0667.jpeg
Spännet är inte OEM
 
Jag köpte ett oem-band i helgen, grönt gummi verkade svårt att hitta begagnat.
Dyrt, absolut, men vansinnigt bra kvalitet.
Dock tänkte jag att jag hade rätt spänne hemma, men nu när jag meckat lite med det så är det fel.


Undrar om det ens är ett oem-spänne? Det satt på ett oem-band då jag köpte klockan, så jag har bara lite löst förutsatt att det är ett sådant.
Vad säger panelen?
IMG_0666.jpeg

Och en fråga till, finns det fina oem-spännen på någon bra sida? Lite snålt kanske, men 3,5K för ett oem kändes lite mycket. 6K totalt för ett band liksom. ☹️
IMG_0667.jpeg
Tror det ska stå Panerai även på spännet! Men dom finns ju också i plagiat, men förstår dig! Smakar det så kostar det, hursomhelst sjukt dyrt!!! Så här ser iaf mitt orginalspänne ut. Finns garanterat medlemmar som vet!
image.jpg
 
Antar att det går att söka på Watchbase men om inte annat är det kul att ta del av expertisen här. Finns det 44 mm Luminor (eller 45 mm Radomir) med manuellt verk och datum?
 
Vad får man ge för ett OEM gummi idag? Jag köpte ett svart och ett grönt i höstas och fick ge 2.500 kr/st. Men dom försökte ta mer betalt men dom hade kvar den gamla prislappen så jag kom undan med det gamla priset😂
 
Finns många , bland annat 233 !

Har du några övriga preferenser förutom datum och manuell?
233 var riktigt fin.

Är fortfarande väldigt nöjd med min 590 och har inte för avsikt att göra mig av med den. Har heller inga direkta planer att köpa nytt i omedelbar närtid men börjar känna att det ”kliar lite”. Då brukar det vara dags att starta uppladdningen genom att fundera på nästa objekt. Sedan kan jag läsa på och grunna i några månader tills läget blir rätt.

Då är dilemmat. Vad kompletterar en 590? Trivs med typ 44 mm och gillar manuellt. Inget datum, helst 30 atm och stängd baksida.
 
233 var riktigt fin.

Är fortfarande väldigt nöjd med min 590 och har inte för avsikt att göra mig av med den. Har heller inga direkta planer att köpa nytt i omedelbar närtid men börjar känna att det ”kliar lite”. Då brukar det vara dags att starta uppladdningen genom att fundera på nästa objekt. Sedan kan jag läsa på och grunna i några månader tills läget blir rätt.

Då är dilemmat. Vad kompletterar en 590? Trivs med typ 44 mm och gillar manuellt. Inget datum, helst 30 atm och stängd baksida.
Sub?
 
Tror inte det. Hade annars varit enkelt val för då får man stor skillnad men jag gillar verkligen det ”klassiska”. Det finns iofs några med skön blandning av sub och mer klassisk look. 🤔

Radomir med wirelugs har jag funderat på. Det trodde jag aldrig jag skulle ens skulle få för mig innan.
 
Tror inte det. Hade annars varit enkelt val för då får man stor skillnad men jag gillar verkligen det ”klassiska”. Det finns iofs några med skön blandning av sub och mer klassisk look. 🤔

Radomir med wirelugs har jag funderat på. Det trodde jag aldrig jag skulle ens skulle få för mig innan.
Titta på 00024/01024. Inte så modern sub.

Radiomir på 45 mm finns en uppsjö av. Generellt rätt billiga. Ligger en 183a ute nu. Dock inte lusläst annonsen och vet ej servicestatus. Generellt är folk rätt dåliga på att serva sina pannor så mycket är oservat (läs räkna med 6 k i service).
 
233 var riktigt fin.

Är fortfarande väldigt nöjd med min 590 och har inte för avsikt att göra mig av med den. Har heller inga direkta planer att köpa nytt i omedelbar närtid men börjar känna att det ”kliar lite”. Då brukar det vara dags att starta uppladdningen genom att fundera på nästa objekt. Sedan kan jag läsa på och grunna i några månader tills läget blir rätt.

Då är dilemmat. Vad kompletterar en 590? Trivs med typ 44 mm och gillar manuellt. Inget datum, helst 30 atm och stängd baksida.
IMG_0406.jpeg
 
Pam1385? 😍

Alltså, jag fixar inte Panerais hemsida. Är det bara jag eller är den obegriplig?

Lyckas heller inte hitta om butiken i Sthlm har en egen hemsida?
Jag tycker hemsidan är lite bättre nuförtiden. Men visst, det är fortfarande kaos. 🙂

Stockholmsbutiken har en kontaktsida på Panerai.com men ingen egen site.


Och ja, det är 1385. Jag har den och kan säkert övertalas att sälja 😀
 
Jag tycker hemsidan är lite bättre nuförtiden. Men visst, det är fortfarande kaos. 🙂

Stockholmsbutiken har en kontaktsida på Panerai.com men ingen egen site.


Och ja, det är 1385. Jag har den och kan säkert övertalas att sälja 😀
Om den är bättre nu är jag glad att jag inte besökte den tidigare. Förvånande att så många stora företag inte inser vikten av en riktigt bra och användarvänlig hemsida.

Jag lägger 1385 och din hint på minnet 😀👌
 
Det finns tekniker för att underlätta bandbytet, det är egentligen inte så illa. Bara det att jag har dåliga minnen av mitt senaste då jag försökte byta på sängen i dåligt ljus när jag var lite stressad!
Tycker det händer oftare än man kan tro. Ska bara slänga på ett nytt band lite snabby innan man åker iväg. Familjen står i hallen och väntar. Typ
 
Tillbaka
Topp