• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mauritz

Rolex
Alltså, jag tror att 1950-modellen där är en 312 och den är tokmycket tjockare än bettarini i allmänhet så ja den bärs mycket annorlunda. De nyare 1312-varianterna, som jag tror det alltid står automatic på är mycket tunnare och sitter ganska nära bettarini i känsla. Bredd och längd är typ samma.
Tack för svar..
 
Jag får en panerai 1441 idag.
Jsg hade egentligen velat ha en 914, men det spelar kanske inte jättestor roll för mig som inte har mer än just denna panna..

Men vad är prisskillnaden på de två, kan nån hjälpa mig med det utifall jag får för mig att byta framöver?

Mvh Perry.
 

Greven78

Cartier
Jag brukar undvika att köpa från privat säljare på c24, fast det är ju samtidigt hyckleri eftersom jag själv sålt som privat säljare där.

Annars har jag inte expertkoll på modellen, och kan tyvärr inte säga så mycket mer än "den ser nog bra ut."

Såg faktiskt inte först att det var privat säljare, är också en smula orolig med det och även jag har sålt en klocka där privat 😉
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ok tack så mycket för tipset. Visste inte att man kunde kolla statistiken där.
👍

Mvh Perry
Ursäkta lite kort svar förut.

Jag vet inte riktigt hur man gör generellt, men jag har hackat mig runt det genom att lägga till en klockreferens till min collection på c24 och sen klicka in på den för att se statistiken... jag tror man ska kunna se statistik generellt också, men äh ... det jag gör funkar :)
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Finns det fler roliga 42mm sub än 1209, 1055, bronzon?
Luna rossan 1579 är lite kul:
IMG_0546.jpeg
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Hur tänker du med service av den där? Du lär väl (?) inte skicka den till Panerais inhouseverkstad eller till AD?
Den är nyligen servad och tryckad hos en urmakare så inget behov av det på ett tag.
Men jag får ta en funderare när det väl blir dags igen. Har orginal glaset kvar osv, men då jag hört en mycket färsk skräckhistoria från ”en av oss” som ännu inte är löst hos just Panerais inhouseverkstad, så är jag högst tveksam till dem. Men som sagt. Just nu njuter jag bara av denna vackra handjagade 20-åring med graverat verk och otroligt bra tidhållning (inte mätt, utan bara en uppfattning mot tid). ❤️
 

kmg

Patek
2-Faktor
Den är nyligen servad och tryckad hos en urmakare så inget behov av det på ett tag.
Men jag får ta en funderare när det väl blir dags igen. Har orginal glaset kvar osv, men då jag hört en mycket färsk skräckhistoria från ”en av oss” som ännu inte är löst hos just Panerais inhouseverkstad, så är jag högst tveksam till dem. Men som sagt. Just nu njuter jag bara av denna vackra handjagade 20-åring med graverat verk och otroligt bra tidhållning (inte mätt, utan bara en uppfattning mot tid). ❤️
Vad är det för skräckhistoria? Kopplad till moddad klocka eller en mer allmän sådan?
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Vad är det för skräckhistoria? Kopplad till moddad klocka eller en mer allmän sådan?
En ny dyyyr modell som skulle tillbaka för en justering och kom tillbaka duktigt repig. Skyller ifrån sig, trots bildbevis vid inlämnande osv. Fortsättningen vill jag inte spekulera i, men sist vi pratade var det inte löst än.. 😢
 
Jag tror mig ha läst här någonstans att det finns några herrar här som gör riktigt bra band till just Panerai!?

Finns dessa herrar (ev damer) kvar här och kanske någon kan visa lite fina band? 😊

Mvh Perry
 

Mauritz

Rolex
Så en PAM0236 hos CoC.
Vad finns det för "pros/cons" på denna modell?
Skall inte 0236 ha stållänk? ( den kan iof. blivit ersatt av annat band )
Urverk: OP Xll, bra/dåligt? dyr servicekostnad?
Något annat man bör veta/akta sig för när det gäller denna modell?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Så en PAM0236 hos CoC.
Vad finns det för "pros/cons" på denna modell?
Skall inte 0236 ha stållänk? ( den kan iof. blivit ersatt av annat band )
Urverk: OP Xll, bra/dåligt? dyr servicekostnad?
Något annat man bör veta/akta sig för när det gäller denna modell?
Ja den ska ha stållänk.
OP XII är ett kronometercertifierat (COSC) ETA/Valjoux 7753
 
Topp