• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Caravelle33

Guld
2-Faktor
IMG_0768.jpeg
IMG_0130.jpeg
IMG_1870.jpeg
om OP och du har absolut rätt i sak, Jag förstod ditt budskap! Vad jag vill ha sagt är att de tunnare modellerna är väldigt vackra. Hörde på podden i dagarna där en av de två sköna herrarna säger att dykare är passionen men att en ”kostymklocka” vore bra att ha i samlingen vilket kan vara svårt när man vill bära dykare som många gånger är robusta. Denna klocka PAM 00141 som absolut stämmer menar jag är ett fint exempel på dykare till finskjortan. Men, smaken är som baken och baken är delad👍🏼

Allt gott!!
Till kostym kör man 47mm Radiomir, det är sedan gammalt!
 

Caravelle33

Guld
2-Faktor
Tänkte att detta var ett tecken från ovan för min nästa panna.
IMG_6642.jpeg

Sedan sökte jag upp referensen och insåg att det kanske inte är riktigt läge än 😅
Funderat på det där med att köpa fordonens som matchar klockan. Men PAM024 är en v60 från typ 2016, pam001 är en gammal 240, pam002 är en gammal Peugeot osv. PAM309 finns inte i registret. Hittills inte hittat ett bra nummer på en bil som jag skulle kunna tänka mig
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Funderat på det där med att köpa fordonens som matchar klockan. Men PAM024 är en v60 från typ 2016, pam001 är en gammal 240, pam002 är en gammal Peugeot osv. PAM309 finns inte i registret. Hittills inte hittat ett bra nummer på en bil som jag skulle kunna tänka mig
Kul tanke men svårt att hitta rätt bil. Även om en gammal 240 kan vara lite kult😀

Personlig skylt är nog lättare i så fall. Bara man undviker kombinationen tre bokstäver och tre siffor.

PAM590 är tydligenen Ford Edsel från 1958 😎 Det hade varit coolt. Men sannolikheten är stor att frugan kastat in handduken 🥶
 

Caravelle33

Guld
2-Faktor
Kul tanke men svårt att hitta rätt bil. Även om en gammal 240 kan vara lite kult😀

Personlig skylt är nog lättare i så fall. Bara man undviker kombinationen tre bokstäver och tre siffor.

PAM590 är tydligenen Ford Edsel från 1958 😎 Det hade varit coolt. Men sannolikheten är stor att frugan kastat in handduken 🥶
Problemet är att ett sådant gammalt ånglås kostar minst 5ggr så mycket som en 590 i inköp och ännu mer i underhåll. Sen vet jag inte om Panerai gifter sig med raggarkulturen men det kanske det gör.
 

Laddsladd

Guld
2-Faktor
Problemet är att ett sådant gammalt ånglås kostar minst 5ggr så mycket som en 590 i inköp och ännu mer i underhåll. Sen vet jag inte om Panerai gifter sig med raggarkulturen men det kanske det gör.
Sant.Om det är en raggarbil eller en fin entusiastbil vet jag inte. Och en sån bil kräver tid och kunskap och massor av intresse. Jag saknar allt det där. Tyckte mest det var en kul grej att spinna på
 

Hans B 1955

Guld
2-Faktor
En fråga: Är intresserad av en begagnad Panerai som är uttagen för ca två år sedan och har den förlängda garantin. Vad omfattar garantin? Hur är det tex med täthet om man vill bada med den, är det några krav på regelbundna kontroller hos AD? Det är en modell med 100m spec.
 

VonBeck

Basic
God dag!

Är lite på jakt efter en Panerai. Hur viktigt är det med originaldokument till klockan?

Finns ju många klockor både på uret vintage och chrono 24 som saknar det vilket givetvis också gör dom billigare. Men köper man från seriösa säljare är ju risken låg att det är kopior.

Tycker ni man endast bör köpa klocka med originaldokument?
Jag tänker om man själv ska sälja vidare en dag, eller är klockorna redan prisade efter det.

Allt väl!
 

metamorfos

Guld
Pledge Member
2-Faktor
God dag!

Är lite på jakt efter en Panerai. Hur viktigt är det med originaldokument till klockan?

Finns ju många klockor både på uret vintage och chrono 24 som saknar det vilket givetvis också gör dom billigare. Men köper man från seriösa säljare är ju risken låg att det är kopior.

Tycker ni man endast bör köpa klocka med originaldokument?
Jag tänker om man själv ska sälja vidare en dag, eller är klockorna redan prisade efter det.

Allt väl!
Helt upp till dig och din plånbok, du gör som du säger oftast ett kap med ett köp utan papper. Men får ta samma smäll när du själv säljer, då oftast billigare än det du betalade själv. För är en deal för bra för att vara sann är det med 99% säkerhet något fel.

Paneristi är petiga med alla lådor och papper, för någob anledning.

Köp som du gör annars, och köp säljaren mer än varan du kikar på. Så får du ingen fejk
 

VonBeck

Basic
Helt upp till dig och din plånbok, du gör som du säger oftast ett kap med ett köp utan papper. Men får ta samma smäll när du själv säljer, då oftast billigare än det du betalade själv. För är en deal för bra för att vara sann är det med 99% säkerhet något fel.

Paneristi är petiga med alla lådor och papper, för någob anledning.

Köp som du gör annars, och köp säljaren mer än varan du kikar på. Så får du ingen fejk

Tack för bra svar 👍🏻 Är nog smartast att köpa med låda och papper.

Skulle jag få för mig att sälja, jag som aldrig sålt några av mina klockor och saknar referenser för detta kommer jag ju få betydligt lägre än vad jag gav när jag köpte från en välkänd säljare.

Håller utkik, har snöat in på pam111 😎
Hoppas kunna hitta någon runt 45-50k.

Trevlig kväll!
 

kmg

Diamant
2-Faktor
Tack för bra svar 👍🏻 Är nog smartast att köpa med låda och papper.

Skulle jag få för mig att sälja, jag som aldrig sålt några av mina klockor och saknar referenser för detta kommer jag ju få betydligt lägre än vad jag gav när jag köpte från en välkänd säljare.

Håller utkik, har snöat in på pam111 😎
Hoppas kunna hitta någon runt 45-50k.

Trevlig kväll!
Om du vill testa och ha en snabbt ligger det ute, om jag minns rätt, någon 560 el 510 på köp och sälj. Bra klockor bägge refs och roligare urverk än 111. Även om 111 kanske har roligare tavla än motsv 510.
 
Topp