Gabbe57
Basic
Nice, OEM verktyg verkar svårfångade...Idag var jag inne hos Panerai Stockholm och körde deras watchmaking class där man fick pilla på ett P.3000. Mycket trevligt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice, OEM verktyg verkar svårfångade...Idag var jag inne hos Panerai Stockholm och körde deras watchmaking class där man fick pilla på ett P.3000. Mycket trevligt!
Galet fina! Hur man än gör och vad man än köper tycks det dyka upp en klocka till man vill ha.Besökt Panerai butiken i Sthlm, alltid lika trevligt men plånboken var för grund idag.
Vit urtavla är galet bra! Har två vita och har nu svårt att förmå mig själv att köpa svart. Riktigt tjusigt!!Kvällsläsning med Pannan när man grillar i ett trevligt höstväder
Helt magiskt med vit Panerai. Blir ännu mer av ett strapmonster än svart tavla.Vit urtavla är galet bra! Har två vita och har nu svårt att förmå mig själv att köpa svart. Riktigt tjusigt!!
512! Eller 574 om du ogillar bruna indexBröder och systrar - om jag säger Radiomir 1940 i 42mm, vad säger ni då?
620 med microrotor är också trevlig, då får du både subsekund och 9:a. Nackdelen är texten Automatic tycker jag.Bröder och systrar - om jag säger Radiomir 1940 i 42mm, vad säger ni då?
Bröder och systrar - om jag säger Radiomir 1940 i 42mm, vad säger ni då?
De två jag har haft - 512 och 655. Varsågod. ;-)
Asbra!Bröder och systrar - om jag säger Radiomir 1940 i 42mm, vad säger ni då?
Beautiful!
Mycket bra mycket bra.Luna Rossa 44mm
PAM01391
Den är galet snyggLuna Rossa 44mm
PAM01391
Vad gör kompassen i det här sammanhanget?Har köpt en avmagnetiserare och kompass på amazon , funkade bra på pannan. Från +30 till +0.2 s/d. Nu måste jag ta reda på vad det är som magnetiserar klockorna hela tiden
Kan användas för att kontrollera om ett objekt genererar ett magnetfältVad gör kompassen i det här sammanhanget?
Ah. Sant. Det är ju det magnetiserad betyder. Snyggt. Då ska jag plocka fram kompassen och vifta lite med över mina klockor.Kan användas för att kontrollera om ett objekt genererar ett magnetfält
Det var ett riktigt bra resultat, tack för infon. Spännande att höra om du hittar orsaken till det.Har köpt en avmagnetiserare och kompass på amazon , funkade bra på pannan. Från +30 till +0.2 s/d. Nu måste jag ta reda på vad det är som magnetiserar klockorna hela tiden
Första inlägget i den här tråden har hela listan ;-) typ. https://klocksnack.se/threads/den-h...nerai-fokuserade-bandrecensionstråden.129158/Vart köper ni straps till panerai? typ mocka eller canvas!
hehe där fanns lite ja! bug och bock!Första inlägget i den här tråden har hela listan ;-) typ. https://klocksnack.se/threads/den-helt-rimligt-nördiga-panerai-fokuserade-bandrecensionstråden.129158/
Mest poppis är nog Oddface tror jag, för canvas, men det finns ett gäng andra, ex. min favorit Kyros. Mocka var ett tag sedan, men även där passar jag på att slå ett slag för något mockaliknande som är Kyros Buttero. Nej, jag är tyvärr inte sponsrad.