• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Besökt Panerai butiken i Sthlm, alltid lika trevligt men plånboken var för grund idag.
IMG_6210.jpeg
IMG_6211.jpeg

För ca 20 år sedan köpte jag min första Panerai, en Pam25. Sedan har bla 112, 114, 176 och 422 passerat klocklådan genom åren. Nu var det dock ett tag sedan jag hade någon, men när den här hamnade framför näsan på mig kunde jag inte låta bli - en beg 1084 till rimligt pris. Känns väldigt kul just nu, får se hur det utvecklar sig … 🙂

IMG_7825.jpeg

Om ni hade gått OWG med Panerai, vilken ref hade ni valt? Tycker 00590 är otroligt snygg, men har för dålig koll på alla olika referenser. Jag letar efter en, som mest 44mm (men helst mindre), gärna något lite kul som händer på tavlan (sub-sekund räknas som tillräckligt kul :)).

Om ni hade gått OWG med Panerai, vilken ref hade ni valt? Tycker 00590 är otroligt snygg, men har för dålig koll på alla olika referenser. Jag letar efter en, som mest 44mm (men helst mindre), gärna något lite kul som händer på tavlan (sub-sekund räknas som tillräckligt kul :)).
590 är som du säger väldigt bra.

Om OWG så är det definitivt en bettarini (som 590 är) ... men jag tror jag hade gått base, exempelvis en 914.
1725351962047.png

Men det är en bra fråga. Svårt att välja. Speciellt för en gammal tok som jag.

IMG_0280.png

Kollat in quaranta? ”Bara” 40mm. Överväger en själv men stör mig såklart på datumet.

Jag måste kasta in den generella Panerai-regeln nummer ETT.

--> Prova alltid en bettarini på armen innan du antar att en Panerai sitter för dåligt pga storlek <--
Jag håller med till hundra.
Men som owg är en bettarini stor…
IMG_3780.jpeg

Jag var owg ett litet tag med min, men till kostym så var det lite väl stort. Kompletterade med en tank, men det var väldiga kontraster på storleksfronten, så när pelagos 39 lanserades sålde jag pannan och köpte den istället.

Har betat av en 111, 176 och 390. Nu är jag sugen på en panna igen, men kan inte bestämma mig om jag ska gå för en 112 som jag alltid gillat, en 574 jag länge varit sugen på att testa, eller också prova quarantan som verkar trevlig, men datumet och att den inte är manuell gör att jag tvekar… 🤔

Jag håller med till hundra.
Men som owg är en bettarini stor…
IMG_3780.jpeg

Jag var owg ett litet tag med min, men till kostym så var det lite väl stort. Kompletterade med en tank, men det var väldiga kontraster på storleksfronten, så när pelagos 39 lanserades sålde jag pannan och köpte den istället.

Har betat av en 111, 176 och 390. Nu är jag sugen på en panna igen, men kan inte bestämma mig om jag ska gå för en 112 som jag alltid gillat, en 574 jag länge varit sugen på att testa, eller också prova quarantan som verkar trevlig, men datumet och att den inte är manuell gör att jag tvekar… 🤔
390 är så fin!

Tillbaka
Topp