• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Snubblade över PAM580 och funderar lite på hur tidtagningen fungerar? Finns ingen sub-minut eller sub-timmar o_O

Kan det vara så att den blå är sekund och den vita minuter? Men timmar då?

762811.png.adapt.1333.2000.png


http://www.panerai.com/en/collectio...utomatic-ceramica---44mm_pam00580.search.html
Stämmer, blå är sekunder och vit är minuter.
 
D

Deleted member 4412

Guest
image.jpeg
Känner att mitt Ponte Vecchio inte kommer att användas i den grad jag hade tänkt mej plus att ett grönt oem Canvas är på g så dra ett pm om nån är sugen.
24/22 i standard samt använt under drygt 4 veckor sammanlagt:)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Någon med erfarenhet av nyare keramiska modeller från Panerai?
Ser de använda ut efter ett tag med hairlines etc eller ser de ut som nya?
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Såg denna precis på tidssonen.no. Är det någon som har mer koll på den?
Verkar grymt behaglig, Pam00676 42mm och endast ca 10,5 mm hög.
/j
Pam674_Cat_Dett02_B.jpg

Bild solklart stulen från "the internet"
 
Senast ändrad:

Skeeter

Panerai
Såg denna precis på tidssonen.no. Är det någon som har mer koll på den?
Verkar grymt behaglig, Pam00676 42mm och endast ca 10,5 mm hög.
/j
Pam674_Cat_Dett02_B.jpg

Bild solklart stulen från "the internet"
Det där är en PAM00674 med 45 mm case, 676:an är manuell och 42 mm.
Tyvärr bara 30 m vattentät. Finns i rödguld också som ref 675 resp 677.
 

MJ24

Patek
2-Faktor

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor

m_s

Patek
2-Faktor
Man köper ju inte en Panerai för att få en liten och diskret klocka :bored:
Tyvärr gör nog en hel del personer det.. Hört en del blandade åsikter om folk som provat nya Due men de flesta verkar positiva efter faktiskt.

Sen för Panerai älskaren kan jag hålla med om att 30m känns galet!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tyvärr gör nog en hel del personer det.. Hört en del blandade åsikter om folk som provat nya Due men de flesta verkar positiva efter faktiskt. Sen för Panerai älskaren kan jag hålla med om att 30m känns galet!
Men det är ju som att kliva in hos Dodge och leta efter en liten bensinsnål och diskret pickup! :banghead:

Luminor Due är säkert jättefin IRL och sitter bra på armen men de kunde som sagt ha lagt på några mm till och gjort den 10 ATM.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Men det är ju som att kliva in hos Dodge och leta efter en liten bensinsnål och diskret pickup! :banghead:

Luminor Due är säkert jättefin IRL och sitter bra på armen men de kunde som sagt ha lagt på några mm till och gjort den 10 ATM.

Är det tjockleken på stålskalet (a.k.a boetten) som är haken alltså?
 

Skeeter

Panerai
Min tolkning av det jag läst om Luminor Due är att Panerai ville göra en tunnare modell och då fick tätheten stryka på foten.
Hade de skippat glasbaksida så hade nog 100m inte varit ett problem med den boetten, kan förstå att man vill visa upp microrotorn på automatena (inte minst i de modeller de är i guld) men på de manuella kunde man ju låtit bli det.
 
Topp