Snyggt!Detta landade idag
![]()
ett ödle/kalvskin från Kain H.![]()
Införskaffat enkom för att matcha
![]()
Vad gick de på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!Detta landade idag
![]()
ett ödle/kalvskin från Kain H.![]()
Införskaffat enkom för att matcha
![]()
JeeezusPanerai GTG i Kuala Lumpur igår/idag.![]()
Bara straps, inga länkar vad man kan se. Inte så vanligt med länk till panna kanske.Panerai GTG i Kuala Lumpur igår/idag.![]()
Nä, sällan man ser Pannor på länk. En av domarna i Masterchef brukar ha en men som sagt sällan man ser någon.Bara straps, inga länkar vad man kan se. Inte så vanligt med länk till panna kanske.
Kanske lika bra det...Nä, sällan man ser Pannor på länk. En av domarna i Masterchef brukar ha en men som sagt sällan man ser någon.
finns på strapcode för den som är sugen på att testa.Bara straps, inga länkar vad man kan se. Inte så vanligt med länk till panna kanske.
Nja eller snarare meh......finns på strapcode för den som är sugen på att testa.![]()
http://www.strapcode.com/store/24mm...e-watch-band-panerai-p-1036.html#.V6XLz0VeCnM
Njaaäää...finns på strapcode för den som är sugen på att testa.![]()
http://www.strapcode.com/store/24mm...e-watch-band-panerai-p-1036.html#.V6XLz0VeCnM
Nja eller snarare meh......
håller med! finns nog en anledning till att man sällan ser en panna på länk.Njaaäää...
Nya systemet?Ska på bröllop lite senare idag, så fick bli ett lite mer dressat band idag. Sjukt smidigt med bandbyten med nya systemet![]()
Menade små limiterade serier på säg 100-200 ex som bara tillverkas en gångOm små serier är en anpassning till efterfrågan spelar det nog ingen roll i varumärkesbygget. Är efterfrågan större än antalet tillverkade blir det intressantare. Jag blev riktigt besviken när jag förstod att limiteringen på baksidan av klockan, inte är för modellen utan för antalet tillverkade/år.
Jo, jag håller med dig. Jag har förstått att det finns limiterade och limiterade, varav den ena varianten är limiterad och den andra anger antal tillverkade/år.Menade små limiterade serier på säg 100-200 ex som bara tillverkas en gång![]()
Antal tillverkade per år kan skilja sig lite från år till år men jag tycker det är lite roligare att veta att min Panna är nummer XXX av XXX det året. Köper man en Rolex har man inte en susning om det såldes 200 eller 20.000 samma år.Jo, jag håller med dig. Jag har förstått att det finns limiterade och limiterade varav den ena varianten är limiterad och den andra anger antal tillverkade/år.
Det jag vänder mig emot är hur det presenteras. Hur ska en ny Paneraikund förstå att den klocka de nu provar inte är så unik som det påstås? Modellen kan bli en väldigt vanligt förekommande klocka om Panerai ökar antalet tillverkade år efter år. Därför borde märkningen vara t ex 356/2000 2016.Antal tillverkade per år kan skilja sig lite från år till år men jag tycker det är lite roligare att veta att min Panna är nummer XXX av XXX det året. Köper man en Rolex har man inte en susning om det såldes 200 eller 20.000 samma år.
Mysigt Canvas från AW Straps - rekommenderas varmt för dem som inte redan har beställt ett!
![]()
Men märkningen är ju tex S0560/1500 där S är serien som kan sträcka sig över flera år.Det jag vänder mig emot är hur det presenteras. Hur ska en ny Paneraikund förstå att den klocka de nu provar inte är så unik som det påstås? Modellen kan bli en väldigt vanligt förekommande klocka om Panerai ökar antalet tillverkade år efter år. Därför borde märkningen vara t ex 356/2000 2016.
Hade ett sånt till min 112. Helt klart ett av mina favoritstraps!Mysigt Canvas från AW Straps - rekommenderas varmt för dem som inte redan har beställt ett!
Är det p.g.a. att rotorn bygger en del på höjden som det finns två olika 1950 boetter? Jag antar att alla manuella har en boett och alla automater har den andra?För några sidor sedan pratade vi olika boetter och det sades att det fanns två olika typer av Luminor 1950. Jag kan inte hitta någon sådan info på Internet, kan någon utveckla? (Fann just lite info hos RubberB... http://rubberb.com/en/strap-panerai-luminor-1950-44mm-type-i Någon annan bra länk som förklarar skillnaden?)
Andra boetter är väl Radiomir, Radiomir 1940, Luminor, Luminor Submersible, Luminor Due och Ferrari, om jag inte glömt någon gammal Pre-V (typ Mille Metri)? Bland dem så är det Luminor-boetten som är designad av Bettarini, right, och därför kallas så?
Är det p.g.a. att rotorn bygger en del på höjden som det finns två olika 1950 boetter? Jag antar att alla manuella har en boett och alla automater har den andra?
Nya systemet?![]()
Hur funkar det? Min 112 från 2015 måste jag ha mejsel till, bara på ena sidan dock.Kanske inte är så jävla "nytt" men när jag hade en 111 var det skruvmejsel som gällde och nu slipper man det med det andra systemet för bandbyte![]()
Hur funkar det? Min 112 från 2015 måste jag ha mejsel till, bara på ena sidan dock.