• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tuktuk

Patek
2-Faktor
image.jpeg
Blev med nytt strap idag efter ett möte med @Janne2000

Edit: kanske skulle ta och putsa den lite också såg jag nu ;)
Min 112 med nytt strap hälsar :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Håller med. Samma färg på lädret är som matchande träningsoveraller på campingen. Undantaget är svart och vitt.
Jag gillade den inte alls. Blå sunbursttavla kan vara snyggt på mindre tavlor, från 40 mm ner till 36 mm. På större tavlor ser det ut som en solfångare. Jag tror inte tavlan kommer på större modeller av den anledningen. Sen ger den ett ambivalent uttryck, vill den vara snygg/rå/dress/? Nej, den får 2 solar av 5 möjliga av mig. Det är lite Omegavarning nu.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag gillade den inte alls. Blå sunbursttavla kan vara snyggt på mindre tavlor, från 40 mm ner till 36 mm. På större tavlor ser det ut som en solfångare. Jag tror inte tavlan kommer på större modeller av den anledningen. Sen ger den ett ambivalent uttryck, vill den vara snygg/rå/dress/? Nej, den får 2 solar av 5 möjliga av mig. Det är lite Omegavarning nu.
Då måste det vara en "limited edition" i 15007 exemplar :D
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jag gillade den inte alls. Blå sunbursttavla kan vara snyggt på mindre tavlor, från 40 mm ner till 36 mm. På större tavlor ser det ut som en solfångare. Jag tror inte tavlan kommer på större modeller av den anledningen. Sen ger den ett ambivalent uttryck, vill den vara snygg/rå/dress/? Nej, den får 2 solar av 5 möjliga av mig. Det är lite Omegavarning nu.
Var det inte den som även hade ganska kass vattentålighet? Typ 30 el 50 meter?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
GMT utan indikering känns tyvärr rätt så blekt... de borde fixat 24h index på bezeln så hade den hittat sin identitet. Annars så gillar jag både blå tavlor och GMT komplikation generellt.
Jag tycker det är rätt coolt utan indikering, annorlunda. Men utan vridring får du bara två tidszoner, men det räcker väl för de flesta.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Så länge de görs i små serier tror jag att det kan stärka märket.
Om små serier är en anpassning till efterfrågan spelar det nog ingen roll i varumärkesbygget. Är efterfrågan större än antalet tillverkade blir det intressantare. Jag blev riktigt besviken när jag förstod att limiteringen på baksidan av klockan, inte är för modellen utan för antalet tillverkade/år.
 
Topp